לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מיכאל הכהן

ירושה שלא ניתנה בצוואה מה דינה?

סבי נפטר מוריש יחיד -סבתי נפטרה לפניו. בצוואתו הוריש לכל ילדיו פרט לאחד שקיבל ממנו דירה לנישואיו. ולכן לא נכלל בבצוואת סבי. הרכוש שנותר התחלק בין כל הילדים של סבי. כעת ביתו-אחות אחת לא נשואה וללא ילדים נפטרה. היתה מוגדרת ערירית ללא צוואה. האם יורשיה הם כל האחים והאחיות כולם? והאם זה כולל הרכוש שהיא קיבלה מסבי בצוואתו ? כי סבא ביקש בצוואתו לא להוריש לאח אחד דבר כפי שציינתי. רק לכל שאר האחים והאחיות . מה שיוצא כרגע שגם האח שקיבל דירה ולא היה בצוואת הסבא. יורש! זאת דרך האחות הערירית אומנם בחלק קטן יותר. האם זו הצורה הנכ5נה של הדברים או שניתן לבקש שלא יירש האח בגלל צוואת הסב גם את החלקים דרך האחות הערירית? שזה מה שלמעשה היתה כוונת הסבא לא לתת לאח שקיבל דירה כל חלק מהרכוש הנותר כי כבר קבלו דירה. אלא שפטירת הערירית בתו של סבא ללא צוואה משל עצמה מחזירה אותם לתמונה כולל גם בחלקי הירושה שהסבא לא הוריש לו. ובנוסף האחות בעצמה אמרה מספר פעמיים שגם את רכושה שלה היא במפורש לא רוצה להוריש לאח הזה שקיבל דירה. שאלותי - האם חוקית האח שלא בצוואת הסבא יורש חוקי מהאחות הערירית גם את רהוש שלא ירש בצוואת הסבא? מה אפשר לעשות במקרה זה גם בהקשר הכולל לגבי רצונה של האחות כפי שהביעה זאת בפני האחים מספר פעמיים.

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

1. יורשיה של הערירית הם כל קרובי הדם שלה מדרגה ראשונה: אחים ואחיות, כולם יחד ובחלקים שווים. 2. בכל ענין הנוגע לצוואת הסב - יש לבדוק הצוואה ולראות בדיוק מה כתוב בה. 3. אדם שהביע רצון ולא תרגם אותו לצוואה התרשל - רק באמצעות צוואה ניתן להוריש שלא לפי הנוסחה שבחוק הירושה. .

תשובה

1.בצוואת הסבא רשומים רק הילדים היורשים בלבד. אלה היורשים שמותיהם תעודת זהות. פשוט לא רשום האח הוא בן הסבא שקיבל דירה ולכן לא הוכנס בצוואה. לא כתוב למה או פרוט הסיבה כלום. זה למעשה אומר שהאח שקיבל דירה יורש גם כן כמו כולם. 2.במקרה של האח הזה שקיבל את הדירה, הוא כבר לא בחיים אז ילדיו הם היורשים במקומו? רב תודות לך.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות