לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שמעון

תביעת דמי טיפול של 12 שנים

אני טיפלתי לבדי 12 שנה ברצף באמא שלי ז"ל ,אחי היה משוחרר מכל העול הזה לגמרי.כעת ברוב חוצפתו תובע אותי על חלק רבע שרשום על שמו בטאבו ודורש 7 שנים אחורה כספי שכירות רבע מהם כנגד חלקו. האם אני יכול לתבוע ממנו דמי טיפול על כל השנים? חסכתי לו מלשלם לבית אבות...חסכתי לו עול כבד...מה הפסיקות בדרך כלל בבתי משפט משפחה על תביעות דמי טיפול...

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

(1) בעיקרון אחיך זכאי לדמי שכירות על שימוש בחלקו בדירה. אבל אבל כך גם אתה אם יש לך חלק בדירה. (2) אם הטיפול שלך באמך נעשה לפי הסכם שקבע לך שכר או החזר הוצאות, אתה זכאי לכך. אם עשית זאת בהתנדבות בתור "הבן הטוב" אינך זכאי לדבר. (3) ירושה לפי חוק אינה מותנית בכך שיורש "התנהג יפה" כלפי המוריש. גם בנות ובנים מנוולים ורשעים יורשים את הוריהם שווה בשווה. לפתרון בעיה כאובה זאת נועדו צוואות, בהן יכולה המורישה לקבוע מי יירש וכמה וגם להיטיב עם מי שהיה טוב ולהמעיט בחלקו של מי שהיה רע.

שמעון

היה הסכם אך בעל פה- ואני מביא עדים+שיהוי קיצוני..הוא תובע אחרי 12 שנה...זה מוכי שהיה פה הסכם מה שקרוי הסכם מכללא....התנהגות הצדדים לאורך השנים מעידה על כך שהיה הסכם...האם מצבי טוב בראיות אלו דהיינו שיהוי של התובע+2 עדים שאביא...?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות