לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שירה ה

האם יש תוקף לצוואה או התיישנות?

שלום אני רוצה לדעת בבקשה האם יש לצוואה משנות ה 20, התיישנות? האם יש תוקף לצוואה? הצוואה המקורית הופקדה באפוטרופוס עד היום.

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

חסרים פרטים: מה תאריך עשיית הצוואה? האם נעשה לגביה הליך של קיום? מי הפקיד אותה מתי ואיפה?

שירה ה

שלום עו"ד גדות תאריך הצוואה 19.2.1912 האפוטרופוס מנהלים את הנכס משנת 53 הצוואה המקורית היתה מופקדית כל השנים בביהמ"ש היום התחלנו הליך של קיום צוואה, מול צד אחר שדורשים כנגדנו לאחר שנגלנו לצוואה לפני כשנתיים בערך

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

שאלה קשה - היא האם יש לפעול לפי הוראות צוואה מלפני 108 שנים, שהוזנחה. אני מניח שיש משמעות גם לתשובות לשאלות - מה קרה עם הנכס במשך כל אותן שנים. איפה היו היורשים לפי הצוואה ומדוע לא פעלו? וכמובן השאלה הראשונה - האם הצוואה נעשתה כדין לפי החוק שחל במקום עשיית הצוואה באותה שנה בה נעשתה הצוואה? וכן - האם לפי דינים, שקדמו לחוק הירושה הישראלי מ-1965, ניתן היה לטעון התיישנות של צוואה? אני משער, שיש לבצע כאן עבודת מחקר עובדתית וגם עבודת מחקר משפטית לפני שניתן יהיה לענות על שאלות אלו ואז להציע פתרון משפטי.

שירה ה

בנכס גרו הבת והנכדה לאחר פטירת הסבים (הבעלים) עד שנת 53. מאז מונה אפוטרופוס זמני שנשאר קבוע עד היום, ובשנים האחרונות משפחה שגילתה על הנכס והצוואות כולל אנו מנסים לדרוש קיום צוואה . העובדה שהיתה מופקדת בבית המשפט כל השנים לא מקנה לה תוקף עד היום ? כיוון שאנו לא ידענו על נכס זה לפני כן... האם יש היכן למצוא פסקי דין קודמים במקרים כאלו?

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

כפי שכתבתי - יש צורך לבצע מחקר עובדות ומחקר משפטי. פסקי דין קיימים במאגרי פסיקה של בית המשפט המחוזי ושל ית המשפט העליון. קיימים מאגרי פסיקה עוד מתקופת המנדט - ניתן למצאם בספריות משפטיות - ומאגרי פסיקה של מדינת ישראל שחלקם באינטרנט וחלקם בספריות משפטיות.

שירה ה

תודה רבה .

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות