לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
לי.ש..

דרישת אח לקבל חלק מדירה שרשומה

שלום אב שנפטר ולא השאיר צוואה, לפני כמה שנים העביר את הבית על שמו של אח אחד ( אח שילם את המשכנתא והבית הועבר על שמו כולל טאבו עכשיו אח שלא היה מעורב דורש לקבל את חלקו בבית ( שאר האחים ןיתרו על חלקם כי הבית רשום על שם שקיבל את הבית) האם האח השני יכול לתבוע את חלקו למרות שהדירה כבר לא של האב? חשוב לציין שהאמא עדיין חיה ) תודה

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

אם האב העביר דירה במתנה לבן. ואם אין טענה, שבשעת ההעברה לא היה כשיר לעשות פעולה שכזאת, הרי שבשעת מולו של האב הדירה כבר לא היתה שלו. כלומר עיזבון האב כבר לא כלל אותה דירה. מכאן שאין לאותו יורש (שטוען לזכויות בדירה) שום זכות בדירה.

לי.ש..

תודה על תשובתך האב היה צלול בדעתו , נקלע לקשיים כלכליים והאח שילם את המשכנתא ונתן להורים לגור בבית ( האמא עדיין גרה) והוא ממשיך לתמוך כלכלית בחשבונות ואוכל . האב נפטר והאם עדיין גרה בבית, האב העביר על שמו של האח כבר לפני כמה שנים .

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

אתה מתאר אח אחד שתמך בהורים, שילם משכנתה על דירה, קבל את הדירה במתנה בחיי אביו. הדירה אינה נמנית על עיזבון האב בעת פטירתו - מהי השאלה?

לי.ש..

האח שקיבל את הדירה חושש ,כי האח השני דורש לקבל עדיין חלק מהדירה. השאלה אם הוא יכול לקבל ? האמא עדיין בחיים והיא גרה שם והאח שקיבל את הדירה עדיין ממשיך לכלכל את האמא ושואל מה צריך לעשות?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות