לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
משה

התנגדות לצוואה

אבינו ערך צוואה אצל עו"ד בה הוא מוריש את דירתו לאחד מנכדיו שהשפיע עליו.באותו המעמד הוחתם הסב על מסמכים שמעבירים את הדירה לנכדו, והדירה נרשמה על שם הנכד בטאבו.אבינו נפטר שלושה חודשים לאחר מכן. ארבעת בניו של הסב ואני בתוכם מתנגדים כמובן למחטף שעשה הנכד,בטענה שאבינו היה חולה סיעודי ולא היה כשיר גופנית ושכלית לחתום על צוואה והעברת דירה.כרגע הנכד לא פנה לרשם הצוואות (משום שהדירה כבר ברשותו)ולכן אנו לא יכולים להגיש התנגדות שתוביל להליך משפטי. כיצד עלינו לנהוג? איך ניתן לתבוע אותו על מנת להחזיר את המצב לקדמותו? אנו חוששים שהנכד ימכור את הדירה ויעלים את הכסף. תודה לך מראש על תשובתך.

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

שאלתך מורכבת. אתה טוען שהיתה הענקה לנכד במועד כלשהו. ואתה טוען שבמועד אחר הסב עשה צוואה ובה הוריש אותה דירה לאותו נכד. אם כך הדבר רק הגשת התנגדות לצוואה עשויה שלא להועיל כי ממילא הדירה כבר של אותו נכד. תקיפת ההענקה של הדירה לנכד היא הליך משפטי נפרד. ייתכן ותצליחו בשניהם אך הענין אינו פשוט ומחייב יעוץ מתאים מראש. יעוץ מתאים אצלי או אצל אחרים מחייב בדיקה של כל המסמכים וברור מעמיק של עובדות. עו"ד רונן גדות

משה

הצוואה והענקת הדירה לנכד נעשו באותו המעמד. מאחר והנכד לא זקוק לאישור הצוואה,הוא לא הגיש בקשה לרשם,ולכן אנחנו לא יכולים להתנגד. השאלה שלנו באיזה הליך משפטי עלינו לנקוט?

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

אתם היורשים האחרים תוכלו להגיש בקשה לצו ירושה, תודיעו גם לנכד. הוא ירצה להתנגד ויבקש קיום הצוואה. תגישו התנגדות ואז יהיה דיון בתקפה של הצוואה. לגבי הענקת הדירה - הדרך היא תקיפה ישירה של העסקה במסגרת תביעה נגד הנכד. כל המור הוא מתווה כלללי. ראוי כמובן לקבל יעוץ מקיף ופרטני לפני נקיטת כל הליך.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות