לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אלי

בענין עריכת צוואה

1. מה הסכום הממוצע לעריכת צוואה, במקרה סטנדרטי של משפחה רגילה, עם דירה, מכונית, פוליסות קיצבה, קה"ש וכספים בבנק, כאשר בנסוף יש 50% מניות שלי בחברה פרטית, שאין מניעה להורישם? 2. האם אני יכול להוריש את המניות האלה, רק לילדי או שחצי מהם שייך לאשתי?

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

לשאלה השניה: אתה יכול להוריש את רכושך כרצונך - אין שום מגבלה בחוק על הזכות להוריש. מגבלות על כך תהיינה בגלל גיל הילדים, כישוריהם, הרצון לפצל את השליטה בין מספר ילדים ושאלות נוספות שראוי לשאול. אבל בעיקרה השאלה שלך אינה מדיני ירושה, אלא מדיני משפחה: מהן זכויות אשתך במניות שאתה מחזיק? האם כולן שלך או שגם לה יש זכויות. התשובה תלויה בנסיבות שונות ובמה שמוסכם בין שניכם. לשאלה הראשונה - יש המלצת שכר טרחה של 1800 ש"ח ומע"מ לצוואה. כל עו"ד קובע את שכרו. השכר תלוי גם בזמן הדרוש לעריכת צוואה. שלב העריכה איננו רק משך הזמן הדרוש להקלדת מסמך ולחתימה. יש (או אמור להיות) שלב של העלאת שאלות, ברור עובדות - למשל שאלת המניות שהעלית למעלה - , הצעת פתרונות משפטיים או הסבר על משמעויות משפטיות ופעולה בהתאם להחלטתך שלך. החלטות שלך כמצווה מכתיבות את ניסוח הצוואה. לעתים מה שאינו מופיע בצוואה חשוב ממה שכן מופיע בה וגם על כך צרך לשלם. אני קובע את שכרי לאחר שבררתי ברור ראשוני במה מדובר ולשכר יש להוסיף עלות אישור נוטריוני לצוואה (שלטעמי עדיף על שימוש בעדים שהמצווה אינו מכירם והם אינם מכירים אותו כלל].

אלי

הבנתי. תודה. מדובר על חברה שהקמתי עם שותף במהלך נישואינו, אז אני מניח שיש לה זכויות? האם חצי שלה, אפילו אם אני רוצה להוריש את המניות שרשומות על שמי, רק לילדים?

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

אם חצי שלה או לא - שאלה לברור נפרד. אתה יכול להחליט האם ברצונך לפתור כעת "התעלומה" ולהוריש חלק לה וחלק לילדים או להוריש הכל לילדים ולתת לה להתמודד מול הילדים לאחר פטירתך. גם כאן יש שיקולים שונים שמשקלם משתנה ממשפחה למשפחה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות