לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רמי

נותן שירותים שנפטר

מה קורה כאשר נותן שירותים עוסק מורשה נפטר, האם הלקוח יכול לתבוע את האשה או את שאריו של הנפטר עקב הנזקים שנגרמו לו עכב הפסקת העבודה, רשלנות וכדומה? לקוח מצדו הזמין מוצר שילם ל3 שנים וקיבל תמורה של רק שנה אחת עד שנותן השירותים נפטר.

רמי

על מנת להיות יותר ברור: הבעל עוסק בהקמת אתרים, לקוח שילם לבעל בעבור הקמת אתר ל3 שנים מראש, הבעל נפטר אחרי שנה. הלקוח נותר ללא אתר כיון שהקבצים היו אצל הבעל. הלקוח מצדו נפגע. אשת הבעל בבעיה משפטית, כל לקוחותיו של הבעל שאסף במשך שנים עלולים לתבוע. האם יש פסיקות דומות בנושא?

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

בעקרון היורשים חייבים כלפי הנושים של המנוח. הקף החבות תלוי בפעולות שעשו או לא עשו היורשים לאחר הפטירה. הקף החבות של כל יורש משתנה בין שווי חלקו של אותו יורש בעזבון לבין שווי כל העזבון. הנושה צריך לברר מי היורשים או האם יש מנהל עזבון ולהגיש תביעה מתאימה.

רמי

איך האישה והנושים יכולים להגן על עצמם? כשהבעל בחיים העסק פועל בצורה תקינה, כאשר הוא נפטר יש מבול של לקוחות שאין להם מענה כרגע, האם כאשר הבעל נפטר האישה צריכה להתמודד עם מבול של תביעות? האם הפיתרון היחיד הוא חברה בעמ? המון תודה מראש!

רמי

רק רציתי להדגיש שלא מדובר בעוסק מורשה שבחייו היו נגדו תביעות, אלה מדובר בעוסק שנפטר, וכעת לדוגמה הלקוחות שלו מעוניינים לתבוע את האישה כיון שאין מי שיספק להם את יתרת השירות ששילמו עבורו לדוגמה.

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

אכן אתה צדק - יש כאן בעיה, אלא שהחוק צריך להץחשב בשני הצדדים אינו מציע פתרון כלכלי אלא משפטי: מצד אחד היורש חייב כלפי הנושים ומצד אחר אינו חייב ביותר ממה שקבל בירושה.כך לכאורה במקרה הגרוע ביותר היורש אינו משנה מצבו לרעה - לכאורה. פתרון כלכלי לבעיה: (א) לנהל עסק מסודר עם תעוד לכל התחיבות ולכל תשלום או עבודה שנעשתה, (ב)יש להכין ולשמור הסכמי עבודה או הזמנות עבודה מסודרים (ג) יש להכין ביטוח טוב ולפחות ביטוח חיים שיוכל לתמוך בבן-הזוג או בילדים שנשארים אחרי, במידה והירושה אינה מוצלחת. בכל מקרה חוק מציע גם אפשרות של "עזבון בפשיטת רגל" - מצב בו נכסי המנוח אינם מספיקים לכיסוי התחיבויותיו ואז ניתן לנהל את עזבונו כאילו המנוח היה פושט רגל ובכך לפטור את היורשים מחבות אישית כלפי הנושים ניהול עסק בצורה של חברה אינו מבטיח לחלוטין את הבעלים, משום שבחברות קטנות לעתים קרובות יש זהות כלכלית מלאה בין הבעלים לחברה, יש ערבויות אישיות לחובות החברה. כל ההמלצות למעלה נכונות גם לניהול של חברה קטנה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות