לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שמעון מזרחי

ירושה במושע

אני עתיד לרשת במושע את הבית בו אני גר ונכס נוסף. אני יודע שהשותפים יהיו בעייתים: כבר עכשיו אין לי כל דיבור איתם - אני יודע שמטרתם היא להפוך אותי להומלס + מניעת שימוש בנכס רק כדי שלי לא תהיה הכנסה. אני לא יכול לדבר עם המוריש כי מבחינתו ההורשה היא קודם ריגשית, וגם זה נס שהוא מסוגל לתפקד עצמאית. אני רוצה לדעת מה אפשר לעשות כדי למנוע מהם להפוך אותי להומלס, וגם למנוע מהם למנוע שימוש בנכס? (אני לא יכול לוותר על זכויותיי בו)

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

הזכויות שלך והזכויות של היורשים האחרים תקבענה בצוואה שיותיר המוריש. לפיכך יכול המוריש בצוואה לצוות לך גם זכות המגורים בנכס לתמיד או לפרק זמן כלשהו וכן לקבוע אם תשלם על כך או לא. מה שלא ייקבע בצוואה יהיה תלוי בהסכמות בין היורשים, משום שלאחר קיום הצוואה ורישומה. תהיה שותף בנכס וניהול הנכס נעשה לפי החלטה של בעלי רוב הזכויות (אלא אם בצוואה נקבע אחרת כאמור למעלה)..

שמעון מזרחי

אבל זאת *בדיוק* הבעיה - הצוואה לא תשונה! האם אני יכול לטעון לקיפוח / אפליה / תאוריית קשר / בקשת סעד מבית משפט? תחת אילו תנאים, קיצוניים ונדירים ככל שיהיו, אני יכול להבטיח את המשך מגוריי בנכס, מבלי שבעלי רוב הזכויות ירמזו לי את הדרך החוצה עד שאסכים להבין? (אין לי חלופת מגורים)

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

אם אינך יורש יחיד לפי חוק (למשל בן יחיד) הרי שגם אם תתבטל הצוואה, בכל מקרה יירשו את הנכס יחד אתך גם האחרים ויהיו שותפיך. כך שמצבך לא ישתנה. בלא הסכם בחיים עם המוריש או צוואה, אינך מוגן.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות