• 3 בדצמבר 2012

    שכ"ט


    האם חובה על לקוח לשלם שכ"ט שנקבע בחוזה השרות אם נותן השרות הטעה את הלקוח וגם לא השאיר בידיו העתק מההסכם בכוונה תחילה כדי למנוע מהלקוח לעשות בירור בנוגע להסכם?
    הלקוח הוטעה וגם רומה מאחר ולא ניתנה לו הזכות
    לעמוד על טיב ההסכם.
    האם במצב זה יכול הלקוח שלא לשלם את שכה"ט שנקבע בהסכם?

    3 בדצמבר 2012
  • 5 בדצמבר 2012

    שכ"ט

    המדובר בשאלה חוזית לחלוטין.

    ע"פ חוק החוזים יש עילות לבטל הסכם בגין הטעייה או תרמית.

    כמובן שאין בידי שום כלי או נתון לבחון מהו המצב בעניינך.

    5 בדצמבר 2012
    • 5 בדצמבר 2012

      שכ"ט

      תודה על תשובתך.

      ברשותך, שאלה יותר ספציפית:
      האם אי מתן העתק מהסכם לצרכן נחשב כהטעיה , כשיש במתן אותו ההעתק אפשרות לצרכן להתיעץ ולבדוק את ההסכם ואף לא להתחיל את התהליך, שכן ההסכם חתום על עסקה עתידית של מתן ייעוץ אצל איש מקצוע.
      במידה והיה בידינו העתק והיינו קוראים אותו בעיון
      יכולנו להמנע מהפגישה עם איש המקצוע וכלל לא להתחיל שום תהליך עם החברה , אך הנציג לא השאיר בידינו עותק , ולא העיר את תשומת ליבנו לסעיף זה.
      אנו חשבנו לתומנו שאנו מגיעים לייעוץ בלבד שלא מחייב אותנו לקבל את התוכניות שמוצעות לנו , והסתבר לנו שבחתימה שלנו אנו מחוייבים ואם נבטל
      נאלץ לשלם מחצית משכר טירחה .
      כמו כן נתנו לנציג שיק פיקדון במידה ונאשר את התוכניות והנציג גם לא סיפק לנו קבלה/חשבונית על השיק. משהו בכל התהליך היה לא הוגן כלפינו והיתה פה הטעייה , כשהחברה מצידה מנסה לכפות עלינו לקבל את התוכניות שלה. נבצר מאיתנו מלעשות בירור לפני הפגישה ולכן אנו סבורים שהיתה פה הטעיה .כמו כן לא נרשם בהסכם כי אנו מחוייבים לאשר התכניות.

      אשמח לתגובתך
      אורנה

      5 בדצמבר 2012
      • 6 בדצמבר 2012

        שכ"ט

        עולה משאלתך שכלל אין מדובר במערכת יחסים בין עו"ד ללקוח. האם כך?

        בכל מקרה, המדובר בעניין מורכב (האם היתה הטעייה, האם הייתם חותמים בנסיבות אחרות, וכדו'), ולפיכך לא ניתן לתת תשובה ראויה במסגרת זו.

        6 בדצמבר 2012
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?