לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
דרור נגר

עתירה מנהלית נגד משרד הרישוי

רכשתי רכב מסחרי חדש שישמש אותי גם לעבודה , ולמרות שהנני נכה ועד כה קיבלתי פטור מאגרת רישוי והנחה בתשלום האגרה השנתית , משרד הרישוי אינו מוכן לאפשר לי הטבות אלה משום שהרכב שלי נחשב לרכב משא פתוח מעל 5000 ק"ג (משקלו 5300 ק"ג...). פניתי אליהם בבקשה לקבל הסבר מדוע יש הבחנה בעניין למרות שזה הרכב היחידי שלי ומשמש אותי הן לעבוד והן לשימוש פרטי ולא קיבלתי נימוק (פשוט מאן דהוא קבע שרק רכבים פרטיים זוכים להטבה...) . ברצוני להגיש עתירה לבג"ץ או עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי . אני גר בבאר יעקב , להיכן לפנות והאם אני חייב עו"ד מייצג תודה

עופר יהלום, עו"ד

תקנה 272 לתקנות התעבורה קובעת מקסימום לפטור רכב נכה מאגרת רישוי, עד 5,000 ק"ג. הסיכוי בעתירה לבג"ץ לביטול התקנה נראה לי כבעל סיכוי נמוך, אם בכלל.

דרור

עופר שלום . תודה על התגובה , אבל לא חידשת לי דבר . אני מכיר את התקנה אבל אף גורם אינו יכול להסביר לי מה הנימוקים לתקנה זו , מדוע אני נפגע ממנה ומדוע בכלל יש הבחנה במשקל כלי הרכב לעניין ההטבה לנכים. אני יכול להבין כשמדובר בחברת משאיות של נכה , מדוע לא יקבל על כל רכביו את ההטבה , אבל במקרה שלי שיש לי רק רכב אחד שמשמש אותי הן לעבודה והן לצרכיי האישיים , איני מבין מדוע אני שונה ממי שהוא נכה בדיוק כמוני ויש לו רכב ששוקל 4800 ק"ג. אשמח אם תתייחס לטיעוניי שישמשו בבוא העת בסיס לעתירה המנהלית שאגיש , האם אינם מוצדקים שהרי מטרת העתירה היא בדיוק התמודדות עם תקנה שגורמת עוול לפלח נכבד באוכלוסיית הנכים ולא רק לי כמקרה פרטי.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום בג"צ ומנהלי