לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
קרולין

התפטרות במהלך חופשת לידה ושינוי מקום עבודה

כרגע אני נמצאת בשלבי הריון מתקדם(שבוע 29) ואמורה ללדת בסוף חודש דצמבר/תחילת חודש ינואר, אני עובדת אצל מעסיק מזה כשנה וחצי. לפני כחודשיים התקבלתי לעבודה חדשה(טרם הודעתי למעסיק הנוכחי) וחתמתי על חוזה לתחילת עבודה בחודש אפריל,שזה בערך כשלושה חודשים לתוך חופשת הלידה שלי. כמובן שאני אני אצטרך להתפטר ממקום עבודתי הנוכחי ולקצר מיוזמתי ורצוני את חופשת הלידה. האם ההתפטרות תחשב כפיטורים ואני עדין אהיה זכאית לכל הזכויות כדין פיטורים? האם יש צורך להודיע על כך למעסיק הנוכחי(אני רוצה שהכל יהיה חוקי)? האם יש צורך להודיע למעסיק על קיצור חופשת הלידה? האם יש צורך להודיע לרשויות(ביטוח לאומי) על המצב? אודה מאוד להכוונה חוקית.

item.Author מנהל הפורום עו"ד הדר פלד טל

כדי ההתפטרות תזכה אותך בפיצויים היא צריכה להיות.לשם טיפול בילד. השאלה היא האם העבודה החדשה נוחה ומתאימה יותר לטיפול בילד? מבחינת שעות העבודה, גמישות וכד'. אם לא, אז לא תהיי זכאית.להשלמת פיצויים מעבר למה שצבור בקופת הפנסיה. אם את מקצרת את חופשת הלידה בהחלט יש להודיע על כך לביטוח הלאומי.

קרולין

תודה על המענה, ואשאל עוד שאלה קטנה, במצב שציינתי, האם בעלי יוכל להיות בחופשת לידה במקומי ביתר הזמן שאני זכאית לו למרות שאני מתפטרת ממקום עבודתי הנוכחי ומתחילה לעבוד במקום עבודה חדש?

item.Author מנהל הפורום עו"ד הדר פלד טל

כעיקרון כן, על בעלך לתת הודעה של 30 יום מראש על כוונתו לצאת לחופשת לידה במועד המתוכנן.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום זכויות נשים בעבודה