לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מיכל

זכויות עובדת שעתית בהריון

שלום, אני עובדת במקום עבודתי כשנה וחצי כעובדת שעתית. בחודשים האחרונים אני עובדת רק יומיים בשבוע מהבית, כ-6 שעות ביום (לפי הסכם שנערך בע"פ) בחודש הקודם הייתי בשמירת הריון וכשרציתי לחזור לעבודה לאחר מכן, גיליתי שאין לי אפשרות להתחבר למערכת המשרדית. כשביררתי מדוע נאמר לי שעובדת אחרת עובדת על המחשב שלי ושאין לי אפשרות להתחבר עד לקניית מחשב חדש. כבר חודש שלם שלא נקנה מחשב ולכן אני לא יכולה לעבוד וגם לא מקבלת תשלום. מס' שאלות: 1. האם חוקי? 2. מה בנוגע לתלוש מכרות ותשלום פנסיה? לא קיבלתי שכר ולכן גם לא קיבלתי תלוש ולא הועברו כספים לפנסיה כיוון שלא הייתה משכורת. 3. האם פוגע בותק? 4. איך מחושבים ימי המחלה? עדיין לא קיבלתי אישור לשמירת הריון מביטוח לאומי. אשמח למענה!

item.Author מנהל הפורום עו"ד הדר פלד טל

לא ברור מהשאלה אם השמירה שלך נמשכת או לא. כי אם היא נמשכת את בכלל לא אמורה לחזור לעבודה אלא להמתין לאישור שמירה ע"י הביטוח הלאומי. אם את בכל מקרה אמורה לחזור לעבודה, הסיטואציה של הפגיעה בשכר בהחלט לא תקינה, הפגיעה בשכר שלך מנוגדת לחוק עבודת נשים. לגבי תשלום פנסיה בעת שמירה, אם הוותק שלך הינו לפחות 6 חודשים טרם תחילת ההיריון אזי את זכאית להפרשות לפנסיה גם בתקופת שמירה. בתקופת מחלה וכל עוד יש לך ימי מחלה צבורים שבאפשרותך לנצל, מגיעים לך דמי מחלה ומגיעות לך כל הזכויות הנלוות לרבות הפרשה לפנסיה.

מי

תודה על תשובתך המהירה! השמירה הייתה רק לחודש ושבוע ויש לי ותק של שנה וחצי. כשרציתי לחזור לא איפשרו לי כניסה למערכת המשרדית ולכן לא יכולתי לעבוד. מה עלי לעשות עכשיו? מצד אחד אני רוצה לשמור על יחסים טובים, אך מצד שני הם פגעו בזכויותי. מה המלצתך?

item.Author מנהל הפורום עו"ד הדר פלד טל

הפגיעה בזכויותייך היא אסורה וגם גורמת לך לפגיעה בדמי הלידה העתידיים. אני ממליצה לגשת ליעוץ משפטי כדי לפעול מול המעסיק הפוגע. טיפלתי בעבר במקרים דומים, ניתן ליצור קשר עם המשרד לקביעת פגישת יעוץ.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום זכויות נשים בעבודה