לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מטופלת

טיפולי פוריות וזכויות במקום העבודה

שלום, רציתי לשאול מהן זכויותיה של עובדת שעוברת טיפולי פוריות? הטיפולים דורשים היעדרות מהעבודה למשך מספר שעות אחת ליומיים במשך שבועיים במהלך החודש. אציין כי ימי מחלה משולמים במלואם החל מיום ההיעדרות השלישי ברציפות לפי חוזה העסקה. אודה לדעת מהן הזכויות והאם המעסיק מחוייב לשלם על שעות ההיעדרות.

item.Author מנהל הפורום עו"ד הדר פלד טל

היעדרות לרגל טיפולי פוריות דינה כדין מחלה והיא משולמת מצבירת המחלה של העובדת. בטיפולי פוריות עובדת זכאית להגנה מפני פיטורים ו/או שינוי בהיקף המשרה וההכנסה, כך שלא ניתן לעשותם ללא אישור מאת משרד הכלכלה.

מטופלת

תודה על התשובה, אנסה לחדד את שאלתי בהנחה שהחסרתי מספר שעות בודדות כשעה וחצי ביום, המעסיק ישלם את זה מצבירת ימי המחלה? כלומר האם הוא אמור לנכות חלקיות יום מחלה בגין שעות בודדות? תודה על המענה המהיר.

item.Author מנהל הפורום עו"ד הדר פלד טל

לצערי אין לזה תשובה בחוק. חוק דמי מחלה מדבר על "ימי מחלה" ולא על "שעות מחלה", בטח לא על שעות בודדות פה ושם כפי שאת מתארת. אם היה מדובר על היעדרות רציפה למשך מספר ימים (אפילו של כמה שעות ביום) אני מניחה שההיעדרות ביום הראשון הינה ללא תשלום, היום השני והשלישי במחצית התשלום ומהיום הרביעי ואילך תשלום מלא, כפי הקבוע בחוק.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום זכויות נשים בעבודה