לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
לימור

תשלום מזונות - הסכם ממון

שלום לך בן זוגי לחוץ לסגור הסכם ממון לפני חתונה אני ובן זוגי 5 שנים יחד בן הזוג שלי אבא ל-4 ילדים ומשלם לגרושתו מזונות על סך 4500 ש"ח בחודש מהחשבון המשותף שלנו (קיים חשבון משותף מזה 4 וחצי שנים ששתי המשכורות מופנות אליו) לבן זוגי דירה בשווי 700,000 עליה סיימנו לשלם לפני כחודש מהחשבון המשותף. עלות המשכנתא הוחזרה כמעט במלואה ע"י שכירות הדירה , שילמנו מחשבוננו סכום של כ-100 שח בחודש ואת ההוצאות השוטפות של תיקונים ושיפוצים . אני הגעתי עם חוב נצבר מעברי של 20,000 ש"ח בן זוגי טוען שהוא מוותר לי על החוב. אך הדירה תהיה שלו ובנוסף למרות ששילמתי מזונות זו מחובתי לשלם איתו את המזונות מכיוון שבחרתי גבר גרוש. ציין שירושה שיקבל מאימו תהיה שלו לאחר מימוש הסכם , ובזה אין ביננו מחלוקת. שאלותיי: מה הדין לגבי תשלום מזונות בהסכם ממון ? האם אין לי חלק ולו קטן בדירה (בן זוגי צבר נכס תוך כדי היותי איתו ) ? מוכנה כמובן להתקזז בחוב ולשלם לו חצי בעת פרידה זקוקה לתשובה מהירה בבקשה !!! לאחר שנגיע להחלטות ביננו - נשמח להגיע אליכם לסגור את ההסכם בנוסח משפטי. תודה

עו"ד סופי ספקטור

שלום לימור, ניתן לקבוע בהסכם דמי מזונות עבור הילדים שלכם שנולדו וכן עבור מזונות אשה. אינך מחוייבת כמובן לשלם מזונותיו לגרושתו מהחשבון המשותף ועליך לעשות "סדר" בעניין זה. בעניין הנכס, להערכתי, ניתן יהיה להוכיח שיש לך בהחלט חלק בנכס. מבחינת ההסכם- לדעתי עליך להתעקש לציין כי מגיעה לך מחצית מן הזכויות מאחר ולמשל, התשלום של המשכנתא כפי שציינת שולם מהחשבון המשותף וכן תרמת תרומה משמעותית להשבחת הנכס. על כן לדרוש זכויות בדירה. כפי שציינתי בתשובתי הקודמת שאלתך מאוד רחבה ויש הרבה נושאים שעליך לקחת בחשבון טרם עריכת הסכם הממון, חשוב מאוד לערוך הסכם שלא בלחץ ותוך הבנה מלאה וקבלת התנאים. אני ממליצה לך בחום לא לחתום טרם בחנת את כל ההשלכות וההבטים העתידיים וכמובן שאשמח להפגש עם שניכם ביחד או לחוד ולבנות הסכם שיהיה מקובל על שני הצדדים. המון בהצלחה ומזל טוב!! תשובה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ משפטי.

עו"ד סופי ספקטור

שלום לימור, התשובה לשאלתך ארוכה אשתדל לענות בהרחבה בימים הקרובים, יקל עלי באם תיצרי קשר במסגרת הייעוץ האישי בפניה למשרד או אז אוכל לענות מידית.

לימור

אשמח ליצור קשר ... אך בטרם אשמח לקבל תשובה מהירה כדי שיהיה לי כיוון בנוגע לכל נושא הסכם הממון

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום הסכם ממון