open the search panel
close the search panel חפש

עורכי דין לפי תחום

    פורומים

      לדעת יותר - מדריכים משפטיים

        משרדי עורכי דין

          • 16 במאי 2018

            רישום סימן מסחר בחו"ל?

            שלום,

            אודה על קבלת הסברים על הליך רישום סימן מסחר בחו"ל. מה צריך לעשות? במה כרוך ההליך? ועלויות?

            16 במאי 2018
          • 16 במאי 2018

            הדר שלום,

            ניתן להגיש סימן במדינות חוץ באחת משתי הדרכים שלהלן:

            1. בקשה לאומית במדינה בה רוצים לרשום את הסימן
            2. באמצעות בקשה בינלאומית המייעדת מדינות חוץ והמבוססת על בקשת מקור ישראלית (פרוטוקול מדריד).

            אם אתה מעוניין לרשום סימן מסחר רק במדינה אחת ואין לך עניין בלרשום את אותו הסימן בישראל או במדינות נוספות, אזי הדרך המומלצת והזולה יותר (עפ"י רוב) היא באמצעות הגשת בקשה לאומית באותה המדינה. לשם כך, יהיה עליך להיקשר עם עו"ד/ עו"פ מקומי באותה מדינה שיגיש בעבורך את הבקשה. עורכי דין ישראלים המתמחים בתחום יכולים לסייע בידך בעניין זה ולהיקשר עם עמיתיהם האמונים עליהם לצורך הטיפול בבקשה. לא מומלץ למי שאינו בקיא בתחום לנסות ולפנות למשרדים בחו"ל באופן עצמאי, שכן פעמים רבות פנייה שכזו יכולה להוביל למפח נפש, טיפול לא מקצועי ועלויות מנופחות.

            הבקשה הלאומית תיבחן עפ"י הסטנדרטים באותה המדינה, ואם היא תמצא כשירה לרישום הסימן ירשם והבעלים עפ"י רוב יקבל לידיו תעודת רישום התקפה (בדר"כ) לעשר שנים מיום הגשת הסימן לרישום.

            הגשת סימן בינלאומי המייעד מדינות חוץ אפשרית באמצעות פרוטוקול מדריד. לצורך כך, יחיד או חברה בישראל יכולים לבסס על בקשה או על סימן רשום בישראל, בקשה לרישום סימן זהה בינלאומי. בקשה שכזו ממוצאת באמצעות רשות הפטנטים הישראלית ל-WIPO (ארגון הקניין הרוחני הבינלאומי), שם היא מתמיינת ונבדקת טכנית. אם טופסי הבקשה מולאו כראוי ואגרה מספיקה שולמה, הבקשה תשלח על-ידי WIPO למשרדי סימני המסחר במדינות המיועדות להמשך בחינה. אם נפל פגם הלשכה הבינלאומית תמציא למבקש letter of irregularity עליו יש להשיב בתוך 3 חודשים.

            הבקשה הבינלאומית תיבחן במדינות השונות בתוך שנה וחצי ולאחר מכן הבעלים יקבל הודעה על רישום הסימן (statement of grant protection) או דוח בחינה עליו הוא יצטרך להשיב באמצעות עו"ד מקומיים.

            בקשות בינלאומיות שנרשמו במדינות השונות תהיינה תקפות למשך 10 שנים מיום הגשת הסימן הבינלאומי.

            היתרון הגדול בפרוטוקול מדריד הוא שכל שלבי ההגשה נעשים ע"י עורכי הדין בישראל ואין צורך להיקשר בעמיתים בחו"ל ולשלם שכ"ט לגורמים נוספים בשלב ההגשה. אם הבקשה הבינלאומית נתקלת בדוחות בחינה (דוחות סירוב זמניים) או בהתנגדויות של צדדים שלישיים במדינות חוץ, אז עולה הצורך להיקשר בעמיתים באותן המדינות.

            לא ניתן לתת סדרי גודל של עלויות הגשה, שכן נתונים רבים מידי משפיעים על העלות (סוג הסימן, צבעוני, שחור לבן, מספר סוגי הסחורות/שירותים לגביהם הסימן מבוקש, איזה מדינות מדובר ומה עלות האגרות בהן). לכן, הנך מוזמן לפנות לייעוץ פרטני בעניין זה.

            בהצלחה,
            ניב
            *האמור בתשובה זו הינו מתן מידע בלבד ואין להסתמך עליו כייעוץ משפטי.

            16 במאי 2018
          שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
          close the form