לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
א

פטנט

שלום רב, אני חושב לייצר מכשיר אלקטרוני קטן שעובד בשילוב עם 2 סמארטפונים שמריצים אפליקציה זהה ומחוברים אחת לשניה אלחוטית (שלושתם), 1. הבנתי שלמרות שקיים בשוק מכשיר שעובד כמו זה שאני רוצה לייצר, עדיין לא תהיה לי בעיה לייצר ולרשום פטנט, מכיוון שמטרת המכשיר שלי היא שונה ובנוסף היא עובדת ברשת עם 2 סמארטפונים בו זמנית והמכשיר שקיים בשוק בנוסף לזה שהוא משמש למטרה אחרת, הוא גם עובד בשילוב של סמארטפון אחד, האם זה נכון שזה לא יפריע לי לקבלת פטנט? 2. האם כדי שיחשב פטנט, אני צריך לייצר בעצמי את האפליקציה שתפעל על 2 הסמארטפונים שיעבדו עם המכשיר האלקטרוני שאני רוצה לייצר כך שיצא שאני יצרתי את כל המערכת? או שאני יכול לייצר רק את המכשיר האלקטרוני הקטן שעובד בו זמנית עם 2 ספארטפונים שעליהם תפעל אפליקציה שכבר קיימת בשוק (קיימות מספר אפליקציות כאלו והמכשיר שאני מייצר יכול לעבוד איתן, אז לא בא לי לשלם למישהו שיבנה לי אפליקציה יעודית משלי) אבל אם אין ברירה אז אני צריך.. תודה רבה!!! נסחתי בצורה מורחבת כדי שיהיה מובן :)

item.Author מנהל הפורום גד בנט

שלום א, 1. אם הבנתי נכון, יש לך דרך פתרון שונה לאותה הבעייה. בעקרון, תוכל לקבל פטנט על הדרך שלך, בתנאי כמובן שהבוחן ישתכנע שיש חידוש והתקדמות אמצאמתי בפתרון שלך. 2. כדי לקבל פטנט אינך צריך לייצר כלום! אתה צריך לתאר בבקשת הפטנט כיצד המוצר עובד. ותו לא. בברכה, גדי

א

1. לא, התכוונתי שאני משתמש במוצר קיים שמשמש למשהו ומייצר מוצר כמעט זהה (עם שינויים קטנים) שישמש למשהו אחר לגמרי (=יפתור בעיה אחרת). אפשר לקבל פטנט? 2. הבנתי, אך אשאל זאת בצורה אחרת-לאחר שאני מקבל פטנט, האם אני צריך לייצר את האפליקציה שתפעל עם המוצר החשמלי? או שאני יכול רק לייצר את המוצר החשמלי ולהפנות את הלקוחות לשימוש באפליקציות קיימות? כדי שתהיה לי בלעדיות לפטנט שברשותי. תודה רבה!

item.Author מנהל הפורום גד בנט

1. אם אתה מייצר מוצר חדש לגמרי (פתרון בעייה אחרת), ברמה העקרונית אתה יכול לקבל פטנט, אבל לא בטוח שיהיה קל. צריך לראות את הפרטים כדי לתת חוות דעת מדויקת יותר. 2. הכל תלוי על מה אתה מקבל פטנט, ואיך הוא נכתב. ומה בסוף מאושר. שוב ברמה העקרונית בלבד, אם קבלת פטנט על מוצר שמורכב מחומרה + אפליקציה, אזי לא משנה מי כתב את האפליקציה. בברכה, גדי

א

המשך ל- 1. וכפיש ציינתי, המוצר אלקטרוני שאני מייצר (שקיים משהו כמעט זהה) יעבוד במערכת עם 2 טלפונים חכמים בו-זמנית (=מערכת של 3 חלקים). ומה שקיים בשוק עובד עם טלפון חכם אחד (=מערכת של 2 חלקים).

item.Author מנהל הפורום גד בנט

זה שונה, אבל בוחן הפטנטים שיבדוק את הבקשה יצטרך להשתכנע שזהו שינוי מהותי ולא טריויאלי וברור מאליו. בברכה, גדי

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום פטנטים