לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
גלעד

פטור ממס שבח

שלום, מכרתי דירה בפטור ממס שבח באפריל 2009, כמו כן מכרתי דירה נוספת בפטור על פי הוראת שעה ביוני 2011. שאלתי היא האם מכירת הדירה בפטור על פי הוראת שעה (יוני 2011) דוחה את הפטור של אחת ל 4 שנים ליוני 2015, או שאין הפטור על פי הוראת שעה נכנס לתחשיב ואני יהיה זכאי לפטור נוסף בתום 4 השנים ממכירת הדירה הראשונה (אפריל 2009)?

עו"ד שי אליאב

אני מניח לצורך התשובה שהחזקת בשתי הדירות במקביל. במקרה זה, מרוץ הזמן מתחיל ממועד מכירת הדירה השניה, כלומר תהיה זכאי לפטור בחלוף 4 שנים מיוני 2011.

גלעד

שלום, אני מצטט מאתר רשות המיסים בסעיף הנוגע להוראת השעה: "מכירה לפי סעיף 49 ב(1) לעניין סעיף 49 ב(1) לחוק - לא יראו במכירה שלגביה ניתן פטור לפי הוראת השעה כפטור אותו ניצל המוכר ב 4 השנים האחרונות, והכול לגבי מוכר דירת מגורים מזכה לפי הוראות פרק חמישי 1 לחוק בתקופה הקובעת. לאחר תום התקופה הקובעת, יראו בפטור הניתן עפ"י הוראת השעה כפטור אותו ניצל המוכר ב 4 השנים האחרונות לצורך בדיקת הזכאות לעניין סעיף 49 ב(1)" הקישור הוא: http://ozar.mof.gov.il/taxes/ (עמוד 45). מהי התקופה הקובעת? האם היא שנים 2011 ו 2012? אם כן מדוע לדעתך ספירת 4 השנים מתחילה ממכירת דירה במהלך התקופה הקובעת (2011) ולא ממכירת דירה בתקופה שלפני כן (2009)? תודה, גלעד

עו"ד שי אליאב

גלעד שלום, הנושא עורר דיונים רבים. חרף מחאות רבות בנדון, הוחלט בסיכומו של דבר ובניגוד לחוות דעת רבות (ביניהן של הח"מ), כי מתום תקופת הוראת השעה, כל מכירה שתעשה תבחן 4 שנים לאחור כמצוין בסעיף 49ב(1). כמצוין בהוראת השעה, התקופה הקובעת היא תקופת תוקפה של הוראת השעה, כלומר כל זמן שתמכור בתוך הוראת השעה לא תהיה בעיה, אך מרגע שתסתיים הוראת השעה, תאלץ להמתין 4 שנים ממועד המכירה האחרונה. צר לי שאינני איש בשורה.

גלעד

מודה לך על תשובתך המקצועית.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תמ"א 38 ופינוי בינוי