לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
גלעד

פיצוי למשכיר בזמן עבודות פינוי בינוי

שלום, אני גר בשכונה בה יתחילו עבודות פינוי בינוי בשנה הקרובה. אני רוצה לדון עם בעלת הדירה על הפחתה בשכ"ד בגלל הרעש, אבק וכו'. שאלתי היא כמה פיצוי (כאחוז משכר הדירה) נהוג לתת למשכיר בזמן עבודות הפינוי בינוי? זה מאוד יעזור לי במו"מ איתה, שהרי הפחתה זו לא יוצאת מכיסה..

עו"ד שי אליאב

אין פיצוי קבוע בחוק ולרוב אף כלל לא ניתן פיצוי.הדבר תלוי מו"מ מול היזם.

גלעד

"לא ניתן פיצוי"?? הנה מאמר מעו"ד גלעד ושדי שמוכיח אחרת:http://www.takdin.co.il/Article/Article/5193439

עו"ד שי אליאב

קשה לומר. אין כלל אחיד. יש לקחת בחשבון אי נוחות גבוהה בזמן העבודות. ישנו מתווה מקובל לפיו שכה"ד לא יירד בזמן העבודות, אך גם לא יעלה לאחר מכן כאשר הדירה גדולה ויפה יותר, למשך אותו זמן של העבודות.

גלעד

שי, לאחר בירור שעשיתי, מסתבר שבהסכם הספציפי הזה בעלת הדירה תקבל פיצוי בגובה שכ"ד מלא, ואז הדירה תעבור לבעלות היזם. או אז, אני אמור לחתום על חוזה שכירות מול היזם.האם אתה מכיר מקרים כאלה שהיזם מתעסק בהשכרת דירות תוך כדי תהליך פינוי הבינוי? בתודה, גלעד

עו"ד שי אליאב

במקרים כאלה בדרך כלל היזם עושה שימוש בדירה לפעילות שלו. ככל וההסדר שהיזם ישכיר בעצמו את הדירה - אזי כמובן הדבר נתון למו"מ ביניכם.

סופי

עו"ד שי אליאב עם כל הכבוד, תשובתך היא תשובת הקבלן.מבלי להתחשב בדיירים ובעלי הדירות. אדם שכר דירה במקום שקט ונקי, פתאום הוא גר באתר בניה! הוא חייב פיצוי רציני או לחלופין להשתחרר מהחוזה. אין לו סבלנות לחכות לדירה גדולה ומפוארת" מי יודע מתי תסתיים הבניה? מצד שני בעל הדירה בונה על השכירות הזאת, אולי זאת הכנסתו היחידה? היזם-קבלן עומד להרויח בגדול על הפרוייקט, לא הוא צריך לשאת בהוצאה הזאת שהיא מזערית בשבילו? קצת פרופורציות?!

עו"ד שי אליאב

כמו שציינתי - אין מסגרת נורמטיבית לענין, למעט מו"מ בין הצדדים שמסדיר את הענין.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תמ"א 38 ופינוי בינוי