לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
כ.

דילמה

אני מכרה של אישה שלה יש 2 ילדים קטנים, מתחת לגיל 6. האחד בן 5 והילדה בת שנתיים. יש 2 הורים בתמונה אבל קשה להגיד שהם דואגים לילדים. הילדים לא אוכלים כמו שצריך אלא אוכלים רק ממתקים, הילדים לא נקיים. הילדה בת השנתיים מפגרת בהתפתחות שלה כי מהרגע שנולדה לא הפעילו אותה והיא רק הייתה בסל קל או בלול. בגן של הילד אין התייחסות לתפקוד של המשפחה. הילד הוא ילד חכם אבל ההורים לא מפתחים אותו. הוא מגיע לגן קרוב לצהריים לא מביאים אותו בבוקר. ניסיתי לדבר עם האימא ועם המשפחה שלה אבל הם לא עושים כלום בנדון. א. האם זה מקרה שבו חובה לפנות לרשויות הרווחה, האם מקרה זה מוגדר הזנחה? ב. במידה ואני לא מדווחת על זה לרשויות האם אני עוברת על החוק? ג. האם יכול להיות מצב שהילדים יילקחו מההורים?

עו"ד רות גוברין

כ. הנכבדה, כל כך הרבה שאלות, מעניין, באמת, מה הקרבה בינך למשפחה המדוברת. האם את מודעת לכל מה שקורה במשפחה. כדי לענות לך באופן אחראי אני צריכה שקיפות, עד כמה שניתן, בעיקר לגבי טיב היחסים שלך עם מי מההורים נשואי שאלתך ובאיזה אופן ולמה את כל כך מעורבת בתוך המשפחה, תשובה לא אחראית כאן יכולה להביא לתוצאות לא טובות. פרטי ואשמח מאד לענות על שאלתך וזאת, בעיקר, לטובת הקטינים, את יכולה להיות שקטה, את לא עוברת על החוק.

כ.

אני מכרה של המשפחה. אני מפחדת שאני יגרום לזה שהילדים יילקחו מההורים מצד שני אין אף אחד שבהם שם עין עליהם ומדריך אותם. אני חושבת רק על הילדים וטובתם.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום נוער בסיכון ורווחה