לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ניב

עיקול משכורת

שלום רב אני מרוויח 4000 ש"ח משלם מזונות 2500 והסדר הוצל"פ 500 ש"ח לפני כחודשיים הגיע לי עיקול ממרכז קנסות ועיקלו לי את כל המשכורת הע"ד של החברה אמר לי שהסכום המוגן משכר זה הוא 800 ש"ח הקפיאו לי את המשכורת ואני לא יכול לשלם מזונות ואת הסדר הוצל"פ אני נאלץ לעזוב את מקום העבודה מה עלי לעשות אני חסר אונים

שלומי באשי, עו"ד

שלום ניב, במדרג העיקולים - חוב מזונות יבוא תמיד ראשון ולפני. על כן ועל מנת להיות מסוגל לשלם את המזונות לחודש זה, על גרושתך לעקל את משכורתך גם היא. במצב שכזה המעביד יוכל לשלם את המזונות תוך כדי העברת חוב המדונות לתיק ההוצאה לפועל ואת היתרה למרכז הקנסות. לאור העובדה שהסדר התשלומים שלל נעשה כהסדר ולא כעיקול שוטף, הרי שהמעביד לא יודע על כל ועל פניו נראה כי יהיה עליו להעביר את סכום העיקול למעקל.

ניב

האם עיקול ממרכז קנסות גובר על חוק הגנת השכר? אני גרוש ומשלם מזונות ל 2 ילדים בסך 2500 שח יש לי תיק פשיטת רגל בו אני אמור לשלם כל חודש 500 שח האם שכר בסך 4000 שח לא מוגן???

עו"ד שלומי באשי

למיטב ידיעתי עיקול ממרכז קנסות אינו גובר על חוק הגנת השכר. השכר שלך לא יהיה מוגן מפני תשלום המזונות וההסדר החודשי, ייתכן שהעיקול של מרכז הקנסות נתפס על משכורתך שהועברה לעו"ש ושם אף אחד לא יודע מההסדר הקיים שלך. אני מציע כי תדבר עם המנהל המיוחד בתיק הפש"ר על מנת שיערוך סדר בעניין.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום מזונות