לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אור

שאלה שאני חייבת עליה תשובה

הגרוש שלי נתן לי בעבר סכום כסף מצטבר של כ 12000 ₪ כביכול עבור מזונות עתידיים לשני הילדים והתחייב כי כאשר הוא יהיה "בתקופה לחוצה" הוא ינכה לי מהסכום החודשי של המזונות לא יותר מ 500 ₪ וכל זאת בהתראה של חודש לפני. השבוע פניתי אליו בכדי לדעת מדוע עדיין הוא לא נתן לי את התשלום המזונות של החודש ובתגובה הוא אמר לי ששילם לי עבור 4 חודשים מראש ושאני לא אפנה אליו בעיניין עד תום ארבעת החודשים. שאלתי היא האם זה חוקי והוא יכול לא לשלם ארבעה חודשים רצוף למרות התחייבותו מראש לכך שזה לא יקרה? איני מוצאת מנוחה מאז אותה שיחת טלפון איתו ומיותר לציין שלא ניתן לפנות לליבו ולבקש שיבין שאין באפשרותי להתקיים תקופה כ"כ ארוכה ללא המזונות. בבקשה עזרתכם אני כבר ללא דמעות ועל סף יאוש. תודה רבה.

שלומי באשי, עו"ד

שלום אור, לא ברור משאלתך האם יש פסק דין למזונות? אם יש ומדובר על מזונות בגובה 3000 שח לחודש אזי אם הוא ביצע תשלום מראש אז רואיםאותו כמי ששיל עבור תקופה זו את המזונות. אם אכן מדובר על תשלום עתידי אז לא תוכלי על בסיס הבטחתו לאכוף עליו תשלומים חודשיים. אגב המזונות לשני הילדים נראים נמוכים מאוד.

אור

בוקר טוב לעו"ד שלומי, אכן כן קיים פס"ד למזונות, ואלו הם אכן מזונות לשני ילדים, אני יודעת שאני מקבלת מזונות נמוכים 1500 ש"ח לילד הם כטיפה בים בימינו ולכן אשמח באם תענה לי על שאלה נוספת שמטרידה אותי: הגרוש שלי נישא בשנית לחד-הורית ל4 ילדים ואני יודעת שהיא בהריון ה5 שלה מהגרוש שלי, שניהם כבר הודיעו לי שיפחיתו מהמזונות כאשר התינוק יוולד. האם אפשרי להפחית מהסכום המזערי שאני מקבלת? אציין מה שלא ציינתי בהודעתי הקודמת, הגרוש שלי לא משתתף בשום הוצאה מלבד המזונות (לא רפואית/חינוכית/חוגים/קייטנות וכ'ו)והסדרי הראיה הינם נכתבים על פי זמנו האישי (רק מתי שמסתדר לו, בהסכם קיים ה.ראיה חד-שבועיים לכשעתיים וגם בזה הוא לא עומד. כך שהמזונות שהוא משלם כפי שפתחתי בהודעה זו הם אכן טיפה בים). מודה לך מראש על תשובתך אור

עו"ד שלומי באשי

לא תתבצע כל הפחתה בשיעור המזונות הנמוך שמשולם. אם לא מקיים הסדרי ראייה ולא משתתף בכל הוצאה יש לחשןב על הליך של תביעה להגדלת מזונות.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום מזונות