לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
הריונית

תביעת מזונות עבור ילד

הי, אז ככה - אני גרושה +2 ונמצאת בהריון מבן זוג גרוש אף הוא +2 מנישואיו הקודמים. אנחנו לא חיים יחד ואין בכוונתנו להתחתן. אנחנו נמצאים בקשר און אנד אוף במשך כמה שנים ומרגע גילוי ההריון שמבחינתי רצוי ואהוב אך מבחינתו לא רצוי ואינו מעוניין בו לדבריו, היחסים החמירו. הוא אינו שותף לדבר, אינו מגיע לבדיקות, לא משלם על דבר, מתוסכל וזועם על כל המצב. אני מבינה שאני לבד במערכה. אגב, הוא יודע בוודאות שהילד ממנו, כך שבדיקת אבהות אין צורך לעשות. מעונינת לבקש את עזרתך מה עליי לעשות על מנת להסדיר את הסכם ההורות ביני ובינו. הזמן טס ואני מעונינת להקדים ולטפל בנושא מאחר ואיני מעונינת למצוא את עצמי לאחר הלידה במאבקים משפטיים ומרדפים אחר הכסף עבור הילד. אני מרוויחה כ-4,300 ש"ח נטו והוא משתכר כמעט פי 4 ממני. איני יודעת מה הסכום וכיצד לחשבו? ממה שאני יודעת מינימום לילד לחודש - 1,350 ש"ח ולזה מוסיפים 30% עבור דיור לילד אחד (כאשר אני משלמת 2500 ש"ח שכירות לחודש =750 ש"ח) + חצי חצי בהוצאות חינוך, בריאות וכו'. מבינה שלא ניתן לתת לי סכום מדויק ויש לדעת עוד נתונים, אבל בפעם האחרונה שדיברנו על כך הוא אמר שהוא מוכן לשלם הכי הרבה - 2,000 ש"ח לחודש. סכום זה נראה לי שגוי. האם אני צודקת? מודה לך מראש על עזרתך, הריונית.

שלומי באשי, עו"ד

שלום הריונית, על מנת להגיע להסכם מזונות,משמורת והסדריי ראייה לפני הלידה, תצטרכי להיכנס עימו להליך של גישור על מנת להגיע להסכמה. אינני יודע כמה הוא משלם עבור ילדיו מנישואיו הראשונים, אבל על פניו נראה כי תוכלי לקבל יותר מהסכום אותו הוא מציע. לגבי השתתפות בהוצאות הקשורות בלהריון במהלך ההריון, את בהחלט יכולה לדרוש השתתפות. אינני יודע באיזה שלב של ההריון את נמצאת אבל הייתי מציע לך לקבל ייעוץ כבר בשלב זה כדי לבדוק את האופציות העומדות בפנייך. יש להביא בחשבון גם את היעדר הנכונות להיות בקשר עם הקטינ/ה בפסיקת המזונות.

הריונית

תודה על תשובתך המהירה.. איני מעונינת להיכנס עימו להליך של גישור מאחר וזה לא יניב תוצאות, הבחור אינו אמין ואין לסמוך על הבטחותיו. האם תוכל להמליץ לי על עו"ד טוב ושאינו יקר שמתמחה בתחום הנ"ל באזור חיפה והסביבה? בתודה רבה מראש ושבוע טוב, הריונית

שלומי באשי, עו"ד

שוב שלום, הייתי שמח מאוד לתת לך המלצה אבל אינני חושב שהפורום כאן הוא מקום המתאים לנקוב בשמות ספציפיים. סורי

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום מזונות