תביעה על היעדר טיפול בפניה - פורום תביעות כספיות

שאלה חדשה
  • יעקב

    נשלח ע"ייעקב 12:43, 4 בדצמבר 2012

    שלום רב פניתי לחברת תחבורה ציבורית בענין התנהגות נהג. הנהג סגר לי את הדלת ממש מול הפנים בתחנה ולא כי אחרתי אלא כי עמד בצד ופתאום פתח הדלת ומיד נסע. אח"כ "כנקמה" סירב לשים מזגן. היה יום חם מאוד, יותר מ -30 מעלות. אני ועוד אנשים ביקשנו שוב ושוב. יש לי צילומים והקלטות על הכל. החברה ענתה שהתקבלה הפניה ולא ענו על תוצאות הטיפול, כבר שלושה חודשים וחצי עברו ושום תשובה. האם ניתן לתבוע את החברה על התקרית ועל אי הטיפול. האם ניתן גם אם יענו בתשובה סטנדרטית כמו "הנהג הודה בטעותו ונענש" או משהו כזה. תודה רבה

    השב
  • 15:12, 4 בדצמבר 2012

    יעקב שלום,
    אינך חייב להמתין זמו כה רב לתגובה ואתה רשאי לנקוט בהליך משפטי.
    יש להבחין בין צעדים משמעתיים שהם הליך פנימי של חברת ההסעות לבין תביעה אזרחית על בסיס עגמת נפש ונזק שלכאורה נגרמו לך.

    בהצלחה

    תגובה
  • 10:24, 6 בדצמבר 2012

    אני מבין.
    אוסיף גם ששלחתי להם קישורים לסרטוני ההוכחה והם אפילו לא פתחו אותם (אני יודע כי יש לי מעקב על צפיות ב YouTube).

    האם מהנסיבות המתוארות נשמע לך שיש מקום לתביעה אזרחית?
    והכי חשוב - מה הסכום שיכול להיות במקרה הזה. אלפים? עשרת אלפים? האם זה הגיוני.
    אין ספק שנפשי נעגמה, רק השאלה היא כיצד זה נראה מבחינה משפטית.

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד גיא סגלוביץ'

מנהל הפורום: עו"ד גיא סגלוביץ'

עורך דין ונוטריון גיא סגלוביץ´, עומד בראש משרד עורכי הדין סגלוביץ' ושות'. נוסף על עיסוקו כראש המשרד,
למידע נוסף

053-9374131 חיוג
הודעה

הסכסוך הכספי הינו הסכסוך הנפוץ ביותר, כתולדה ממנו באה לעולם התביעה הכספית. מזמין עבודה, אינו רוצה לשלם בעבור עבודה שביצע, או שמה לא מדובר בחוסר רצון, אלא באי תשלום בפועל. לווה אינו מחזיר הלוואה ועוד. לא רק שמדובר בתביעות הנפוצות ביותר, מדובר במחלה הקשה ביותר אשר יכולה לתקוף עסק. פגיעה בתזרים ואי קבלת תשלום על עבודות שבוצעו, עשויה לדרדר עסק עד לסגירתו. מאידך, דרישות כספיות המוגשות כנגד מי שאינו חייב את הכסף הנתבע ממנו, גוררת את הנתבע לחשיפה כלכלית וסכנה, כי בית המשפט יחייבו בתשלום כספים. 

הסכסוך הכספי אינו מתחיל ביום הגשת התביעה. צד אשר יזהה את הסכסוך מראש, הראשון שיתחיל להיערך לאפשרות של סכסוך ולתוצאותיו, זוכה בייתרון וייתכן שיעלה בידיו למנוע את הסכוך ואת חסרון הכיס הנלווה לו.

משהתבקשתי לנהל פורום זה, אני מוצא לנכון ליעד אותו כפלטפורמה למתן מענה ראשוני לשאלות העולות בנוגע לסכסוכים הכספיים השונים. הגם שאין בפורום כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני, יש לקוות, כי נוכל לסייע ולו במקצת הנושאים.