שילוח בינ"ל לצרפת - פורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

שאלה חדשה
  • נטלי

    נשלח ע"ינטלי 12:16, 6 באוגוסט 2012

    יש לי ולחברתי משלוח לצרפת. מדובר בכמות גדולה. האם יש שוני ממשי בין חברות השילוח מבחינת האיכות והמחירים?

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    יואב הריס,מנהל הפורום

    20:30, 9 באוגוסט 2012

    נטלי שלום,
    היכולת של חברת שילוח להביא לכך שהמטען יגיע ליעדו במשלוח בינלאומי, היא פונקציה של נסיון מקצועי- כולל בסוג המטען הספציפי, קשרי עבודה, פריסה בינלאומית, וכמובן יכולת אישית של בעל התפקיד ומידת הזמינות וההיענות. כמובן שככל שהמטען יותר יקר, יותר חשוב ו/או יותר דחוף, הרי ש"חיסכון" בעלויות שילוח נהיה פחות רלונטי, במיוחד כאשר שילוח בינלאומי כולל אריזה נכונה, הובלה יבשתית, עמילות מכס והובלה ימית או אווירית וכו'-כאשר חברת השילוח עצמה עוסקת בתיאום בין גורמים אלה עבור משלח המטען. מטעמים מובנים אין באפשרותי להמליץ על חברת שילוח ספציפית אלא אך להצביע על הפרמטרים לעיל לבחירת חברת השילוח המתאימה.
    בברכה,
    יואב הריס, עו"ד

    תגובה

הכלכלה המודרנית מהותה תנועה יעילה של סחורות ושירותים. מאז ימי קדם היוותה ההובלה הימית שחקן מרכזי בכלכלה אז והיום – כאשר היא אחראית לתנועתם הבינלאומית של מעל 90% מהמטענים, החל מאריזות בודדות, עובר לקונטיינרים (מכולות) ומטעני צובר ענקיים דלק, כימיקלים וסחורות. לאחרונה ובאזורנו, משאבי הגז ואולי גם הנפט משחקים אף הם תפקיד הן ברמת הרישוי והפקה והן ברמת הלוגיסטיקה ושירותים נלווים.

הפורום יעסוק וישיב על שאלות מנושאים כגון שטר מטען (Bill of lading) ,אשראי דוקומנטרי (L/C) עסקאות CIF,FOB ויתר תנאי ה- Incoterms ,ביטוח ימי (Marine Insurance) ,כנגד כל הסיכונים (Against All Risks) ,ממחסן למחסן (From Warehouse to Warehouse), מעצר אוניות (Ship arrest), נזק למטען (Cargo Claims) ,דמי השהייה (Demurrage) חכירת אוניות (Charter party) רכישת אוניות ויאכטות, רישום בעלות (Vessels and Yacht Registration), מטעני צובר, עסקאות מוצרי גלם ויסוד (Commodities), בוררות ימית בלונדון – LMAA, רישיונות וזיכיונות לאיתור, הפקה וחלוקת גז טבעי ונפט, ואנרגיה סולרית.