שילוח בינלאומי של רכב יוקרה - פורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

שאלה חדשה
  • גיא

    נשלח ע"יגיא 07:16, 14 באוגוסט 2012

    שלום, הציעו לי בארה"ב לקנות רכב יוקרה במחיר טוב. זו הזדמנות שלא תחזור. רציתי לשאול כמה יעלה לי שליוח בינלאומי של רכב יוקרה?

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    יואב הריס ,מנהל הפורום

    19:26, 19 באוגוסט 2012

    גיא שלום,
    על פי דין, הרשויות בישראל אינן מתירות יבוא אישי של רכב אשר יובא באמצעות "עוסק", כאשר הנטל לעניין זה מוטל על המיבא. יש לציין כי שתי ועדות שעסקו בנושא, האחרונה שבהן ועדת זליכה, קובעות כי למעשה התחרות היחידה בשוק הרכבים המיובאים היא באמצעות יבוא אישי, ומכאן אחד הנימוקים דווקא להתיר יבוא באמצעות "עוסק" ובאופן מוסדר של תחום זה. אולם הגם שנושא זה מצוי בהליכי הסדרה בחקיקה, עדיין כאמור המצב החוקי התקף כיום הוא איסור יבוא אישי באמצעות "עוסק". בגדול אכן בטווח המחירים של רכבי יוקרה, היבוא האישי, ככל שמתממש ומסתיים בפועל בשחרור הרכב מהנמל ומתן רישיון רכב, אכן נחשב למשתלם ביחס לרכישתו בארץ.
    עדיין יש לזכור כי המדובר בהשקעה לא מבוטלת המצריכה גם את התיעוד ומסמכי הרכישה וההובלה המתאימים ומומלץ להתייעץ עם חברת שילוח המתמחה בתחום, וכן לקבל ייעוץ משפטי האם הרכישה המיועדת אכן עומדת בתנאי "העדר עוסק" כמתואר לעיל
    בברכה
    יואב הריס, עו"ד

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

מנהל הפורום: עו"ד יואב הריס

בעל תואר ראשון במשפטים (בהצטיינות) מאוניברסיטת חיפה. הצטרף כחבר לשכת עורכי הדין במאי 2000. עו"ד הרי
למידע נוסף

077-9968115 חיוג
הודעה

הכלכלה המודרנית מהותה תנועה יעילה של סחורות ושירותים. מאז ימי קדם היוותה ההובלה הימית שחקן מרכזי בכלכלה אז והיום – כאשר היא אחראית לתנועתם הבינלאומית של מעל 90% מהמטענים, החל מאריזות בודדות, עובר לקונטיינרים (מכולות) ומטעני צובר ענקיים דלק, כימיקלים וסחורות. לאחרונה ובאזורנו, משאבי הגז ואולי גם הנפט משחקים אף הם תפקיד הן ברמת הרישוי והפקה והן ברמת הלוגיסטיקה ושירותים נלווים.

הפורום יעסוק וישיב על שאלות מנושאים כגון שטר מטען (Bill of lading) ,אשראי דוקומנטרי (L/C) עסקאות CIF,FOB ויתר תנאי ה- Incoterms ,ביטוח ימי (Marine Insurance) ,כנגד כל הסיכונים (Against All Risks) ,ממחסן למחסן (From Warehouse to Warehouse), מעצר אוניות (Ship arrest), נזק למטען (Cargo Claims) ,דמי השהייה (Demurrage) חכירת אוניות (Charter party) רכישת אוניות ויאכטות, רישום בעלות (Vessels and Yacht Registration), מטעני צובר, עסקאות מוצרי גלם ויסוד (Commodities), בוררות ימית בלונדון – LMAA, רישיונות וזיכיונות לאיתור, הפקה וחלוקת גז טבעי ונפט, ואנרגיה סולרית.