שילוח מטען אישי (בעיקר רהיטים) לישראל - פורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

שאלה חדשה
  • מרב

    נשלח ע"ימרב 09:47, 30 באוגוסט 2012

    שלום עו"ד הריס, אני חוזרת לארץ אחרי שהות של תשעה חודשים בגרמניה. האם אצטרך לשלם מכס/מעמ על רהיטים חדשים יחסית שקניתי פה אבל כבר השתמשתי בהם (מדובר בארון בגדים, מיטה, ספה וכו'), אם אשלח אותם לארץ במכולה?

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    יואב הריס,מנהל הפורום

    14:58, 30 באוגוסט 2012

    מרב שלום,
    על פי חוק מס קניה (טובין ושירותים)תשי"ב, 1952, מוטל מס על יבוא של טובין. הטובין למיניהם מסווגים מכוח הוראות צו תעריף המכס והפטורים ומס קניה על טובין. לפיכך לכאורה כל פריט באשר הוא בין אם רהיט או כל אביזר אחר נכלל בקטגוריה כלשהי הכוללת את שיעור המס החל. בנוסף ישנן אמנות בינלאומיות אשר ישראל צד להן הפוטרות ממס בעת יבוא - כגון פטור " EURO ONE" בגין יבוא של טובין המיוצרים במדינת מקור (באירופה). בכל הקשור למחיר מכוחו מחושב המס לתשלום (באחוזים), קובע סעיף 134 א לפקודת המכס והתקנות שהותקנו מכוחו את מנגנון לחישוב ערך הטובין שנרכשו ואשר מיובאים ביבוא לשימוש פרטי (ולא מסחרי), כאשר הכלל הוא שהערך ייקבע על פי "ערך העסקה". בענייננו אנו, המדובר במוצרים משומשים אשר "ערך העסקה" כפי שנרכשו גבוה מערכם כעת בזמן היבוא, כך שבהחלט ניתן לטעון לבסיס חישוב מופחת משווי הרכישה של הפריטים- אם וככל שעל פי סיווגם הרהיטים והפריטים אכן חבים במס בעת היבוא.

    מומלץ אפוא לפנות לחברת שילוח ולקבל שירותי עמילות מכס, לצורך שני אלה הבאים:
    אלף- בחינת הסיווג המתאים של הפריטים והאם הם אכן חבים במס בעת היבוא; כאשר אי חבות במס יכולה לנבוע משיעור אפס או דומה לו במסגרת הסיווג- או קיומו של פטור מכוח הסדר בינלאומי.
    בית- קביעת ודיווח על שווי הטובין כמשומשים אל מול מנהל המכס ובמסגרת מסמכי היבוא, על מנת שאם וככל שיש חבות מס, בסיס החישוב לא יהא על פי מחיר הרכישה, אלא על פי ערך הטובין כמשומשים.

    בברכה,
    יואב הריס, עו"ד

    תגובה
  • 15:45, 30 באוגוסט 2012

    תגובה

הכלכלה המודרנית מהותה תנועה יעילה של סחורות ושירותים. מאז ימי קדם היוותה ההובלה הימית שחקן מרכזי בכלכלה אז והיום – כאשר היא אחראית לתנועתם הבינלאומית של מעל 90% מהמטענים, החל מאריזות בודדות, עובר לקונטיינרים (מכולות) ומטעני צובר ענקיים דלק, כימיקלים וסחורות. לאחרונה ובאזורנו, משאבי הגז ואולי גם הנפט משחקים אף הם תפקיד הן ברמת הרישוי והפקה והן ברמת הלוגיסטיקה ושירותים נלווים.

הפורום יעסוק וישיב על שאלות מנושאים כגון שטר מטען (Bill of lading) ,אשראי דוקומנטרי (L/C) עסקאות CIF,FOB ויתר תנאי ה- Incoterms ,ביטוח ימי (Marine Insurance) ,כנגד כל הסיכונים (Against All Risks) ,ממחסן למחסן (From Warehouse to Warehouse), מעצר אוניות (Ship arrest), נזק למטען (Cargo Claims) ,דמי השהייה (Demurrage) חכירת אוניות (Charter party) רכישת אוניות ויאכטות, רישום בעלות (Vessels and Yacht Registration), מטעני צובר, עסקאות מוצרי גלם ויסוד (Commodities), בוררות ימית בלונדון – LMAA, רישיונות וזיכיונות לאיתור, הפקה וחלוקת גז טבעי ונפט, ואנרגיה סולרית.