לקראת מעבר לצרפת - פורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

שאלה חדשה
  • אריאלה

    נשלח ע"יאריאלה 09:29, 8 בינואר 2013

    אנחנו מתכננים לסוע בקיץ לצרפת למשך שנתיים מטעם העבודה של בעלי. האם תוכל לתת לי דגשים של מה חשוב לוודא ולחתום עם חברת השילוח שנבחר?

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    יואב הריס,מנהל הפורום

    15:06, 8 בינואר 2013

    אריאלח שלום,
    יש לוודא את היקף השילוח שניתן- מאיזו נקודת מוצא ועד לאיזה יעד- כלומר כולל הובלות יבשתיות למיניהן. שיטת התמחור- האם על פי משקל או נפח.
    עוד יש להסדיר נושא עמילות מכס היינו מתן ההצהרות המתאימות והמסמכים שיאפשרו התרת הטובין בצרפת לשימוש אישי וללא תשלום מסים. חשוב לזכור כי במהות העניין חברת שילוח עוסקת בתיאום הובלות אותן מבצעים אחרים, ולכן יש לברר מראש כיצד ולטובת מי מונפקים שטרי המטען. עוד כמובן יש להסדיר ביטוח הטובין המובלים, בערכי כינון (היינו שיאפשרו רכישת חדש במקרה נזק), שכן חבות מובילים ומשלחים, מטיבה היא מצומצמת, ואינה מכסה כל נזק אפשרי למטען.
    בברכה,
    יואב הריס, עו"ד

    תגובה

הכלכלה המודרנית מהותה תנועה יעילה של סחורות ושירותים. מאז ימי קדם היוותה ההובלה הימית שחקן מרכזי בכלכלה אז והיום – כאשר היא אחראית לתנועתם הבינלאומית של מעל 90% מהמטענים, החל מאריזות בודדות, עובר לקונטיינרים (מכולות) ומטעני צובר ענקיים דלק, כימיקלים וסחורות. לאחרונה ובאזורנו, משאבי הגז ואולי גם הנפט משחקים אף הם תפקיד הן ברמת הרישוי והפקה והן ברמת הלוגיסטיקה ושירותים נלווים.

הפורום יעסוק וישיב על שאלות מנושאים כגון שטר מטען (Bill of lading) ,אשראי דוקומנטרי (L/C) עסקאות CIF,FOB ויתר תנאי ה- Incoterms ,ביטוח ימי (Marine Insurance) ,כנגד כל הסיכונים (Against All Risks) ,ממחסן למחסן (From Warehouse to Warehouse), מעצר אוניות (Ship arrest), נזק למטען (Cargo Claims) ,דמי השהייה (Demurrage) חכירת אוניות (Charter party) רכישת אוניות ויאכטות, רישום בעלות (Vessels and Yacht Registration), מטעני צובר, עסקאות מוצרי גלם ויסוד (Commodities), בוררות ימית בלונדון – LMAA, רישיונות וזיכיונות לאיתור, הפקה וחלוקת גז טבעי ונפט, ואנרגיה סולרית.