ייבוא נורות LED מסין - פורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

שאלה חדשה
  • מרק

    נשלח ע"ימרק 15:43, 29 בינואר 2013

    שלום רב, ברצוני לייבא נורות LED מסין אלו נורות יחסית יקרות ובעלות נפח גדול יחסית למשקלן. מדובר ביבוא ראשוני (לאחר שקיבלתי דוגמאות)מבירור עם מכון התקנים מדובר בתל"ח (תקן לא חל) ולמיטב הבנתי אין הגבלות נוספות פרט למע"מ ומכס. מדובר במשלוח במשקל של סביב 50 ק"ג. 1) מה המשלוח המועדף לסחורה זו והאם אוכל לקבל הערכת מחיר? 2) האם עליי לבקש מהיצרן בסין לדאוג למשלוח? 3) האם רצוי או חובה להיעזר בעמיל מכס? 4)כרגע אינני חברה בע"מ או עוסק האם ישנה בעיה לקבל משלוח זה כאדם פרטי (למעט החזרי מע"מ) האם ישנה העדפה להפוך לחברה בע"מ על עוסק פטור (כרגע מדובר במחזור מכירות קטן) 5)אשמח למידע נוסף שעליי לקחת בחשבון.. תודה רבה, מרק

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    יואב הריס,מנהל הפורום

    16:11, 29 בינואר 2013

    מרק שלום,
    הברירה בין שילוח אווירי לימי של המטען, הנה תלוייה בעלות, כמו גם בטיב המטען- והאם יהיה עמיד לתלאות מסע יבשתי-ימי- סין -ישראל. בכל מקרה, בהתחשב במשקל המטען והיקפו, באם אינו ממלא תכולת מכולה, ניתן לייבא אותו בהאחדה עם מטענים אחרים, באמצעות חברת שילוח. הערכת מחיר תתקבל מחברות השילוח העוסקות בתחום.
    באם היצרן בסין יאלץ לדאוג לשילוח הדבר יבוא לידי ביטוי במחיר הרכישה. יחד עם זאת "דאגה לשילוח" אין משמעותה בהכרח כי מסירת הנורות הנרכשות תהא לידך בישראל- לעניין מקום מסירת המטען חלים סעיפי ה- incoterms ועל פי רוב ספקים סינים מוכרים בתנאי ex-works - היינו מבחינתו, הספק הסיני, מוסר את הטובין הנרכשים בחצר המפעל, וההובלה הנה על אחריות הרוכש.
    מומלץ להתייעץ עם חברת שילוח ועמיל מכס הבקיאים בתחום.
    כמו כן מומלץ לדאוג לביטוח המטען, ובכל מקרה לשלוח בתחילה כמות קטנה-דוגמאות בלבד לצורך "בדיקת התהליך" ורק לאחר מכן, משנחזה כי הליך היבוא וההתרה (שחרור ממכס) אכן תקין וחלק, לייבא את המטען עצמו.
    כמדומני כל עסקה מחויבת בתשלום מע"מ ובהנפקת חשבונית, כאשר העוסק עצמו יכול להיות האדם הפרטי- על פי תעודת הזהות, או חברה על פי מספר ח.פ., במקרים המתאימים לכך מבחינת היקף פעילות, רשויות מע"מ מכירות ב"עוסק פטור" אולם כשמו כן מראש הוא נחשב "כעוסק" ונרשם כך במע"מ.
    בברכה,
    יואב הריס, עו"ד

    תגובה
  • 17:22, 12 ביולי 2013

    שלום מר יואב,

    במידה ואני עסק מורשה של מוצרים מסוימים וכעת
    אני רוצה להרחיב את עסקיי גם בתחום הייבוא , אני יכולה להביא סחורות קטנות כמו שמביאים בפרטי מחו"ל?
    או בגלל שאני עסק מורשה התהליך צריך להיות שונה ?
    מאיזה נקודה ביבוא נדרש להביא עמיל מכס?


    בברכה..
    ליאת


    תגובה

הכלכלה המודרנית מהותה תנועה יעילה של סחורות ושירותים. מאז ימי קדם היוותה ההובלה הימית שחקן מרכזי בכלכלה אז והיום – כאשר היא אחראית לתנועתם הבינלאומית של מעל 90% מהמטענים, החל מאריזות בודדות, עובר לקונטיינרים (מכולות) ומטעני צובר ענקיים דלק, כימיקלים וסחורות. לאחרונה ובאזורנו, משאבי הגז ואולי גם הנפט משחקים אף הם תפקיד הן ברמת הרישוי והפקה והן ברמת הלוגיסטיקה ושירותים נלווים.

הפורום יעסוק וישיב על שאלות מנושאים כגון שטר מטען (Bill of lading) ,אשראי דוקומנטרי (L/C) עסקאות CIF,FOB ויתר תנאי ה- Incoterms ,ביטוח ימי (Marine Insurance) ,כנגד כל הסיכונים (Against All Risks) ,ממחסן למחסן (From Warehouse to Warehouse), מעצר אוניות (Ship arrest), נזק למטען (Cargo Claims) ,דמי השהייה (Demurrage) חכירת אוניות (Charter party) רכישת אוניות ויאכטות, רישום בעלות (Vessels and Yacht Registration), מטעני צובר, עסקאות מוצרי גלם ויסוד (Commodities), בוררות ימית בלונדון – LMAA, רישיונות וזיכיונות לאיתור, הפקה וחלוקת גז טבעי ונפט, ואנרגיה סולרית.