פיצוי של דואר ישראל - פורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

שאלה חדשה
  • אושרית

    נשלח ע"יאושרית 08:16, 29 בדצמבר 2014

    שלום, עשיתי כמה הזמנות מאתרים בחו"ל לפני חודשיים ואפילו יותר. לא קיבלתי את החבילות עדיין. מהאתרים אומרים שהם שלחו לארץ. בארץ אני יודעת שהדואר לא מצליח להשתלט על כמות הדואר שמגיע מחו"ל. התשלומים על הקניות ירדו וחוייבו אבל ההזמנות לא מגיעות. האם הדואר בארץ צריך לפצות את הקונים שמחכים לחבילות חודשים?

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    יואב הריס,מנהל הפורום

    21:12, 22 בינואר 2015

    אושרית שלום, על פי סעיפים 82 ו- 83 לחוק רשות הדואר, אחריות בעל רישיון למשלוח דואר או חבילה בשירות בינלאומי, תהא לפי הוראות אמנת הדואר הבינלאומית. בהתאם, על פי "הודעה בדבר הגבלות ותנאים לאחריות רשות הדואר לדבר דואר ולחבילה בשירות בינלאומי, חלה הגבלה, שמקורה באמנת הדואר העולמית - סיאול 1994, על סכום הפיצוי שבו מחויבת רשות הדואר במקרה של אובדן או גניבת חבילה בשילוח בינלאומי. ההודעה אינה מעניקה או מגבילה פיצוי במקרה של איחור. בעניין שנדון בע"א 580/82 אינשורנס קורפוריישן נגד מדינת ישראל, שעסק באירוע של אובדן/גניבת משלוח יהלומים, נקבע כי ישנה הגבלה לגבי סכום הפיצוי בו מחויבת רשות הדואר על פי הוראות האמנה הבינלאומית התקפה אותה עת. בעניין שנדון בבית משפט לתביעות קטנות שעסק בטענה לאיחור בן יומיים במשלוח פריטים אלקטרוניים נקבע כי אין מקום לפיצוי וזאת בהפנייה לסעיפי אחת האמנות שהיו תקפות אז. יחד עם זאת, בהינתן כי מטרת האמנות הבינלאומיות הנה שלא ליצור "שרשרת תביעות" בגין הגורמים והמדינות השונות ולהגביל את היקף החשיפה, ניתן יהא אולי לטעון כי לא תהא הגבלת אחריות או פטור מאחריות בענייננו ונסביר: לכאורה על פי המתואר אצלך, דבר הדואר הגיע למעשה לישראל אך לא חולק. בכך- באי החלוקה במועד הסביר ניתן לייחס אולי אחריות בתחומי החוזה- מכללא, נזיקין ולשלול את תחולת האמנה הן מכיוון שהיא לא מיועדת לתת "פטור" בכל הקשור לחלוקה הפנימית, ו/או מכוח עיקרון תום הלב ולפיו לטעון כי הגורם המאחר בחלוקה באופן בלתי סביר מושתק או מנוע מלהסתמך על סעיפי פטור שאינם מיועדים למקרה הנוכחי. האמור לעיל הנו בגדר דעה כמובן ואינו מהווה חוות דעת משפטית או מייחס כמובן רשלנות או הפרה כלשהי לדואר ישראל או כל גורם מטעמו. בברכה, יואב הריס, עו"ד

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

מנהל הפורום: עו"ד יואב הריס

בעל תואר ראשון במשפטים (בהצטיינות) מאוניברסיטת חיפה. הצטרף כחבר לשכת עורכי הדין במאי 2000. עו"ד הרי
למידע נוסף

077-9968115 חיוג
הודעה

הכלכלה המודרנית מהותה תנועה יעילה של סחורות ושירותים. מאז ימי קדם היוותה ההובלה הימית שחקן מרכזי בכלכלה אז והיום – כאשר היא אחראית לתנועתם הבינלאומית של מעל 90% מהמטענים, החל מאריזות בודדות, עובר לקונטיינרים (מכולות) ומטעני צובר ענקיים דלק, כימיקלים וסחורות. לאחרונה ובאזורנו, משאבי הגז ואולי גם הנפט משחקים אף הם תפקיד הן ברמת הרישוי והפקה והן ברמת הלוגיסטיקה ושירותים נלווים.

הפורום יעסוק וישיב על שאלות מנושאים כגון שטר מטען (Bill of lading) ,אשראי דוקומנטרי (L/C) עסקאות CIF,FOB ויתר תנאי ה- Incoterms ,ביטוח ימי (Marine Insurance) ,כנגד כל הסיכונים (Against All Risks) ,ממחסן למחסן (From Warehouse to Warehouse), מעצר אוניות (Ship arrest), נזק למטען (Cargo Claims) ,דמי השהייה (Demurrage) חכירת אוניות (Charter party) רכישת אוניות ויאכטות, רישום בעלות (Vessels and Yacht Registration), מטעני צובר, עסקאות מוצרי גלם ויסוד (Commodities), בוררות ימית בלונדון – LMAA, רישיונות וזיכיונות לאיתור, הפקה וחלוקת גז טבעי ונפט, ואנרגיה סולרית.