• 26 במאי 2015

    תנאי מכר

    שלום רב
    בתנאי מכר DDU PORT OF ENTRY מי אמור לשאת בעלות פקודת המסירה ?
    האם המשלח צריך להעביר את פקודת המסירה לעמיל המכס שלי ללא תמורה ?
    או לחילופין אני אמור לשלם בעד פקודת המסירה למשלח ?

    26 במאי 2015
  • מנהל הפורום יואב הריס 31 במאי 2015

    תנאי מכר

    אלי שלום, משמעות המונח DDU הוא Delivery Duty Unpaid ומשמעותו על פי ה- Incoterms היא כי, על המוכר לספק את הטובין בנמל היעד שנקבע אולם על הרוכש לדאוג להתרת הטובין במכס, נטילתו והמשך הובלה יבשתית ליעדו. מכאן שעל המוכר לשלם את תשלומי פקודת המסירה- המשולמים לסוכן המוביל הימי בנמל היעד. תשלומים אותם יש לשלם גם במקרה של freight pre-paid
    כלומר, תשלומי פקודת המסירה אינם חלק/הם נוספים על תשלום דמי ההובלה -וגם מכאן שאינם כלולים ב- DDU או במלים אחרות על הרוכש לשלמם. החשיבות העיקרית של DDU היא שבניגוד לתנאי FOB למשל, מקום מסירת הטובין נקבע בנמל היעד - כלומר הסיכון והאחריות חלים על המוכר עד להגעת המטען ליעדו כאמור- כשהוא זמין לשחרור. (יצוין כי בניגוד למקובל לחשוב, ב- CIF מקום מסירת הטובין הוא בנמל המוצא (כמו ב- FOB), ובשלב זה הסיכון בטובין עובר לרוכש- ואם נגרם נזק לטובין על הרוכש להפעיל את הביטוח הנערך לטובתו). יצוין כי במהדורת 2010 התווספו/הוחלפו לכללי ה- Incoterms המונחים הבאים- DAT ו - DAP שמשמעותם: Delivered At Terminal/Place אשר לפי הראשון בהם על המוכר לספק את הטובין לאחר פריקתם במסוף בנמל היעד; לפי השני על המוכר לספק את הטובין על סיפון הכלי המוביל ולפני פריקה. המונח DDP הוא זה המתייחס לחובת המוכר לספק את הטובין במקום המוסכם במדינת היעד לפני הפריקה מהמשאית- ובאופן שעל המוכר לשלם את המכס ופקודת המסירה. משאלתך לא ברור מיהו המשלח, בעבור מי הוא פועל ומה היקף השירות שסיפק. על פניו באם תפקידו מתמצא בלהסדיר את ה- DDU הרי שעל מקבל המטען לשלם

    31 במאי 2015
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?