תנאי מכר - פורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

שאלה חדשה
  • אלי

    נשלח ע"יאלי 14:42, 26 במאי 2015

    שלום רב בתנאי מכר DDU PORT OF ENTRY מי אמור לשאת בעלות פקודת המסירה ? האם המשלח צריך להעביר את פקודת המסירה לעמיל המכס שלי ללא תמורה ? או לחילופין אני אמור לשלם בעד פקודת המסירה למשלח ?

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    יואב הריס,מנהל הפורום

    11:05, 31 במאי 2015

    אלי שלום, משמעות המונח DDU הוא Delivery Duty Unpaid ומשמעותו על פי ה- Incoterms היא כי, על המוכר לספק את הטובין בנמל היעד שנקבע אולם על הרוכש לדאוג להתרת הטובין במכס, נטילתו והמשך הובלה יבשתית ליעדו. מכאן שעל המוכר לשלם את תשלומי פקודת המסירה- המשולמים לסוכן המוביל הימי בנמל היעד. תשלומים אותם יש לשלם גם במקרה של freight pre-paid
    כלומר, תשלומי פקודת המסירה אינם חלק/הם נוספים על תשלום דמי ההובלה -וגם מכאן שאינם כלולים ב- DDU או במלים אחרות על הרוכש לשלמם. החשיבות העיקרית של DDU היא שבניגוד לתנאי FOB למשל, מקום מסירת הטובין נקבע בנמל היעד - כלומר הסיכון והאחריות חלים על המוכר עד להגעת המטען ליעדו כאמור- כשהוא זמין לשחרור. (יצוין כי בניגוד למקובל לחשוב, ב- CIF מקום מסירת הטובין הוא בנמל המוצא (כמו ב- FOB), ובשלב זה הסיכון בטובין עובר לרוכש- ואם נגרם נזק לטובין על הרוכש להפעיל את הביטוח הנערך לטובתו). יצוין כי במהדורת 2010 התווספו/הוחלפו לכללי ה- Incoterms המונחים הבאים- DAT ו - DAP שמשמעותם: Delivered At Terminal/Place אשר לפי הראשון בהם על המוכר לספק את הטובין לאחר פריקתם במסוף בנמל היעד; לפי השני על המוכר לספק את הטובין על סיפון הכלי המוביל ולפני פריקה. המונח DDP הוא זה המתייחס לחובת המוכר לספק את הטובין במקום המוסכם במדינת היעד לפני הפריקה מהמשאית- ובאופן שעל המוכר לשלם את המכס ופקודת המסירה. משאלתך לא ברור מיהו המשלח, בעבור מי הוא פועל ומה היקף השירות שסיפק. על פניו באם תפקידו מתמצא בלהסדיר את ה- DDU הרי שעל מקבל המטען לשלם

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

מנהל הפורום: עו"ד יואב הריס

בעל תואר ראשון במשפטים (בהצטיינות) מאוניברסיטת חיפה. הצטרף כחבר לשכת עורכי הדין במאי 2000. עו"ד הרי
למידע נוסף

077-9968115 חיוג
הודעה

הכלכלה המודרנית מהותה תנועה יעילה של סחורות ושירותים. מאז ימי קדם היוותה ההובלה הימית שחקן מרכזי בכלכלה אז והיום – כאשר היא אחראית לתנועתם הבינלאומית של מעל 90% מהמטענים, החל מאריזות בודדות, עובר לקונטיינרים (מכולות) ומטעני צובר ענקיים דלק, כימיקלים וסחורות. לאחרונה ובאזורנו, משאבי הגז ואולי גם הנפט משחקים אף הם תפקיד הן ברמת הרישוי והפקה והן ברמת הלוגיסטיקה ושירותים נלווים.

הפורום יעסוק וישיב על שאלות מנושאים כגון שטר מטען (Bill of lading) ,אשראי דוקומנטרי (L/C) עסקאות CIF,FOB ויתר תנאי ה- Incoterms ,ביטוח ימי (Marine Insurance) ,כנגד כל הסיכונים (Against All Risks) ,ממחסן למחסן (From Warehouse to Warehouse), מעצר אוניות (Ship arrest), נזק למטען (Cargo Claims) ,דמי השהייה (Demurrage) חכירת אוניות (Charter party) רכישת אוניות ויאכטות, רישום בעלות (Vessels and Yacht Registration), מטעני צובר, עסקאות מוצרי גלם ויסוד (Commodities), בוררות ימית בלונדון – LMAA, רישיונות וזיכיונות לאיתור, הפקה וחלוקת גז טבעי ונפט, ואנרגיה סולרית.