סעיף מכס 87119020/3 - פורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

שאלה חדשה
  • רמי

    נשלח ע"ירמי 18:16, 12 בספטמבר 2016

    שלום, קיבלתי את הסיווג הנ"ל עבור מוצר שאני מיעד לייבא, הסיווג נקבע ע"י המכס בהליך מוקדם שערכתי מולם (פרה רוללינג) האם ביום השיחרור נדרש גם למשרד התחבורה (מכון התקנים)? להבנתי מכיוון שהמוצר אינו מופיע ברשימת הפריטים המפורטים בסעיף הכללי 87.11 אין צורך בשום גורם נוסף. האם נכון? תודה,

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    עו"ד יואב הריס,מנהל הפורום

    13:33, 15 בספטמבר 2016

    רמי שלום. סיווג הפרט הנו 87.11 סעיף 9020/03. כלומר פרק 87 (כלי רכב) פרק משנה 11 (אופנועים ואופניים עם מנוע עזר) סעיף 9020/3 (המונע על ידי מנוע חשמלי, שלא ניתנו לגביו רישיון רכב או היתר לנוע בכבישים מאת רשות הרישוי). תנאי היבוא של הפריטים הכלולים בפרק 87.11 כוללים: עמידה בפקודות התעבורה, תקנות התעבורה והוראות בדבר רישום הרכב, וכן כי כלי הרב יהיה חדש או משומש עד 24 חודשים, וישמש לשימוש אישי. לכן, בראש ובראשונה נציין, כי תשובתנו היא שהפריט כן נמצא ברשימת הפריטים שבפרק 87.11 (אופנועים ואופניים עם מנוע עזר) תחת הסעיף "המונע על ידי מנוע חשמלי וגו'", כאמור. באשר לאישור מכון התקנים, נראה כי לכאורה הטבלה שבתוספת לצו יבוא אינה מציינת דרישה ל"מכון תקנים" מפורשות, אולם ברי כי דרישת התקינות, אישור הדגם וכו' נכללים בדרישות פקודת התעבורה, תקנות התעבורה, והוראות בדבר רישום רכב, החלות על פרק 87.11 הנ"ל. מהשאלה עולה כי התשובה שקיבלת מהמכס מתייחסת אך לסיווג בלבד- וממנה ניתן ללמוד את שיעור המכס מס קניה וההוראות והתנאים ליבוא בלבד. לגבי עצם העמידה בתנאי היבוא ותהליך היבוא עצמו, מוצע להיוועץ עם עמיל מכס/משלח הבקיא בייבוא של כלי רכב/אופנועים/אופניים עם מנוע עזר, לשימוש אישי. בברכה, יואב הריס, עו"ד.

    תגובה
  • 08:13, 29 בינואר 2017

    הי. מה המוצר שאתה רוצה לייבא? אופנוע או אופניים עם מנוע עזר? כמו כן, הפרט שציינת לא קיים בצו תעריף המכס.

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

מנהל הפורום: עו"ד יואב הריס

בעל תואר ראשון במשפטים (בהצטיינות) מאוניברסיטת חיפה. הצטרף כחבר לשכת עורכי הדין במאי 2000. עו"ד הרי
למידע נוסף

077-9968115 חיוג
הודעה

הכלכלה המודרנית מהותה תנועה יעילה של סחורות ושירותים. מאז ימי קדם היוותה ההובלה הימית שחקן מרכזי בכלכלה אז והיום – כאשר היא אחראית לתנועתם הבינלאומית של מעל 90% מהמטענים, החל מאריזות בודדות, עובר לקונטיינרים (מכולות) ומטעני צובר ענקיים דלק, כימיקלים וסחורות. לאחרונה ובאזורנו, משאבי הגז ואולי גם הנפט משחקים אף הם תפקיד הן ברמת הרישוי והפקה והן ברמת הלוגיסטיקה ושירותים נלווים.

הפורום יעסוק וישיב על שאלות מנושאים כגון שטר מטען (Bill of lading) ,אשראי דוקומנטרי (L/C) עסקאות CIF,FOB ויתר תנאי ה- Incoterms ,ביטוח ימי (Marine Insurance) ,כנגד כל הסיכונים (Against All Risks) ,ממחסן למחסן (From Warehouse to Warehouse), מעצר אוניות (Ship arrest), נזק למטען (Cargo Claims) ,דמי השהייה (Demurrage) חכירת אוניות (Charter party) רכישת אוניות ויאכטות, רישום בעלות (Vessels and Yacht Registration), מטעני צובר, עסקאות מוצרי גלם ויסוד (Commodities), בוררות ימית בלונדון – LMAA, רישיונות וזיכיונות לאיתור, הפקה וחלוקת גז טבעי ונפט, ואנרגיה סולרית.