לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
miki

ייבוא אופניים חשמליות בעלי תקן אירופאי

שלום רב, בתור אדם פרטי שרוצה להזמין זוג אופניים חשמליות מסין, בדקתי ומצאתי חברה שמוכרת אופניים חשמליות שקיבלו תקן אירופאי EN-15194. פניתי לECO באירפה ישירות בשביל לקבל פרטים של יצרן שאכן קיבל מהם את התקן ואת הדגם הספציפי שקיבל את האישור. אז כעת מה עלי לעשות אם אני רוצה להזמין? האם זה ייעצר במכס בטענה שצריך לעבור תקינה או אפשר על סמך המסמכים לקבל אישור להכניסו לארץ? במידה וצריך אישור מכון התקנים מה העלות המשוערת למוצר שיש לו תקן אירופאי שגם בארץ הולכים לגביו? אני פשוט לא יודע מה המדיניות בארץ ולמי פונים. תודה מראש!

אילן

כל האופניים שהוגדרו ונמכרו בארץ כעונות לתקן EN15914 אינם עומדות בדרישות התקן כל המנועים ללא יוצא מהכלל אינם מנועים של 250 W מכפלה פשוטה של ה הספק היינו מתח כפול זרם תיתן כ 500 W אם לא יותר, מקדם C של בטריות ליתיום למבינים הינו 10 דבר הנותן פיק של למעלה ממאה אמפר כל הנתונים הינם נתוני יצרן לא המצאתי כלום ! הפסקת פעולת המנוע ב 25 קמש אומנם קיימת אבל מה לעשות רוכב רגיל עם אופני הילוכים חשמליות עובר בקלות 25 קמ"ש ללא הפעלת המנוע החשמלי אז לדבש מותר ? למיטב ידיעתי לא קיים בקר שיודע להחליש את עצמו עם עליית המהירות איך היא תעלה אם עוצמת הבקר יחלש ומה הדרישה המוזרה הזאת נותנת מכל סוגי האופניים שבדקתי אני ,אין בקר שעושה את זה ואיזה יצרן סיני שפוי ייצר בקר שמחליש את עצמו ובטח ובטח לא בשביל השוק הישראלי הקטן , ועוד בעיה מצחיקה מאיזה מהירות הבקר יתחיל להוריד את עוצמתו אולי מאפס אז האופניים יסעו אחורה. פדל אסיסת : המבינים מבקשים ובצדק לשמור על ביטחונם של רוכבי האופניים וגם על בריאותם ואז עלה בדעתם הרעיון המבריק להפוך את האופניים החשמליות למכשיר כושר עממי לבריאות עם ישראל כל רוכב אופניים מקטן ועד גדול יודעים שאלו שטויות ואף אחד לא יטרח לדווש כאשר ישנו מנוע חשמלי וכולם מדוושים על ריק , ואולם רוחשי טובת עם ישראל בבורותם הרי כולנו בורים רק בשטחים שונים החליטו לאמץ את השיטה לבקרה על האופניים הכי פחות בטוחה ואפילו מסוכנת מכיוון ( יאשר זאת כל רוכב אופניים) ש ההוראה שנותן הפדל אסיסט אינה ואני חוזר אינה בקרה על המהירות אלה פקודת GO NO GO וכדי לשלוט על המהירות חייבים להפעיל את המעצורים איזה הליך בטיחותי לעומת ידית גז פשוטה שמאפשרת שליטה מוחלטת על המהירות וכן תשלימו עם זה שאופניים חשמליות מחליפות אופנועים בעיר וזה שיש להם רק פדלאסיסת רק מסכן את הרוכבים משקל : רוכב ששוקל מעל כ 120 ק"ג ועושנ תאונה ב25 קמ"ש האם ה 20 ק"ג ששוקלת המערכת החשמלית תשנה במשהו את תוצאותיה ואם שר התחבורה מר כץ יעיז בכלל לעלות על אופני הילדים שיובאו לארץ את תוצאותיה מי ידע?

עדי

הי מיקי האם הצלחת לייבא את האופניים החשמליות ?עשו בעיות במכס או במכון התקנים? ומאיפה הזמנת את האופניים? תודה ושתהיה שנה טובה ומתוקה :-)

אילן גלעדי

בתקן האירופאי אין כל הגבלות לא על מהירות לא על חספק ולא על משקל נבצר מהבנתי איך בתקן הישראלי יש

אילן

כל האופניים שהוגדרו ונמכרו בארץ כעונות לתקן EN15914 אינם עומדות בדרישות התקן כל המנועים ללא יוצא מהכלל אינם מנועים של 250 W מכפלה פשוטה של ה הספק היינו מתח כפול זרם תיתן כ 500 W אם לא יותר, מקדם C של בטריות ליתיום למבינים הינו 10 דבר הנותן פיק של למעלה ממאה אמפר כל הנתונים הינם נתוני יצרן לא המצאתי כלום ! הפסקת פעולת המנוע ב 25 קמש אומנם קיימת אבל מה לעשות רוכב רגיל עם אופני הילוכים חשמליות עובר בקלות 25 קמ"ש ללא הפעלת המנוע החשמלי אז לדבש מותר ? למיטב ידיעתי לא קיים בקר שיודע להחליש את עצמו עם עליית המהירות איך היא תעלה אם עוצמת הבקר יחלש ומה הדרישה המוזרה הזאת נותנת מכל סוגי האופניים שבדקתי אני ,אין בקר שעושה את זה ואיזה יצרן סיני שפוי ייצר בקר שמחליש את עצמו ובטח ובטח לא בשביל השוק הישראלי הקטן , ועוד בעיה מצחיקה מאיזה מהירות הבקר יתחיל להוריד את עוצמתו אולי מאפס אז האופניים יסעו אחורה. פדל אסיסת : המבינים מבקשים ובצדק לשמור על ביטחונם של רוכבי האופניים וגם על בריאותם ואז עלה בדעתם הרעיון המבריק להפוך את האופניים החשמליות למכשיר כושר עממי לבריאות עם ישראל כל רוכב אופניים מקטן ועד גדול יודעים שאלו שטויות ואף אחד לא יטרח לדווש כאשר ישנו מנוע חשמלי וכולם מדוושים על ריק , ואולם רוחשי טובת עם ישראל בבורותם הרי כולנו בורים רק בשטחים שונים החליטו לאמץ את השיטה לבקרה על האופניים הכי פחות בטוחה ואפילו מסוכנת מכיוון ( יאשר זאת כל רוכב אופניים) ש ההוראה שנותן הפדל אסיסט אינה ואני חוזר אינה בקרה על המהירות אלה פקודת GO NO GO וכדי לשלוט על המהירות חייבים להפעיל את המעצורים איזה הליך בטיחותי לעומת ידית גז פשוטה שמאפשרת שליטה מוחלטת על המהירות וכן תשלימו עם זה שאופניים חשמליות מחליפות אופנועים בעיר וזה שיש להם רק פדלאסיסת רק מסכן את הרוכבים משקל : רוכב ששוקל מעל כ 120 ק"ג ועושנ תאונה ב25 קמ"ש האם ה 20 ק"ג ששוקלת המערכת החשמלית תשנה במשהו את תוצאותיה ואם שר התחבורה מר כץ יעיז בכלל לעלות על אופני הילדים שיובאו לארץ את תוצאותיה מי ידע?

שי

בקשר למנוע, ברור לכולם ש250W התקבל רק בצורת חישוב מסוימת. כל יצרן יכל לחשב איך שבא לו ולספק את הנתון למכון התקנים. בקשר להפחתת עוצמת העזרה עם העלייה במהירות. זה תהליך שקורה עם העלייה במהירות, נוצרת "התנגדות מדומה" במנוע שמחלישה את הזרם.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום יבוא יצוא ומכס