לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ניצן שפט

ייבוא אישי של מנוע עזר חשמלי לאופניים.

ברצוני להבין איזה אישור אני צריך להציג לשחרור מהמכס.

ניצן שפט

תודה על התשובה. במכתב שקיבלתי מדואר ישראל מצויין שאחד מהמסמכים שצריך להביא בכדי לשחרר את החבילה הוא, "אישור של הרשות המוסמכת לפי המקרה: משרדי התקשורת, החקלאות, הבריאות..." האם אני יכול להגיע למכס בלי אישור שכזה?

עידן גנון

ישנה דרישה לאישור משרד התחבורה כאשר המנועים משמשים לרכב קרי בנזין ו/ או דיזל. תסביר לדואר ישראל שמדובר במנוע חשמלי שמשמש לאופניים חשמליים, 1 יחידה לשימושך האישי בלבד.

עדי יניב

סיווג בגדר פרט 87.14.9900. דרישה לאישור מעבדת רכב, בכפוף לאמור בתוספת השנייה לצו ייבוא חופשי. הדרישה חלה גם בייבוא אישי: להלן הדרישה: אישור מעבדה לרכב על התאמת החלקים למאפייני האופניים המוגדרים בתקנות התעבורה (תיקון והוראת שעה) התש"ע 2010, ובהם אלה: ההספק המירבי של המנוע החשמלי אינו עולה על 250 ווט; המנוע החשמלי מופעל באמצעות דוושות האופניים; הספק המנוע יורד עם העלייה במהירות האופניים ומנוע מפסיק פעולתו כאשר מהירות האופניים עולה על 25 קמ"ש.

עידן גנון

טעות בידך ידידי, מנוע חשמלי לאופניים חשמליים מסווג בפרט 8501 וזאת בהתאם לכלל 2 (ו) לחלק ה- 17 של צו תעריף המכס. בנוסף לכך, ישנה גם הנחייה של מעריך ראשי של בית מכס אשדוד בעניין. אציין, שגם מנועי דיזל ובנזין לא מסווגים בפרט מכס 8714 אלא, בפרט מכס 8408 ו- 8407 לפי העניין. לאור האמור לעיל, אין דרישה להמצאת אישור גם ביבוא אישי. פרט 8714 מתאים לחלקים ואביזרים לאופניים חשמליים שאין להם מונח אחר בפרט שמפרט אותם בצורה בהירה יותר בתעריף.

ניצן שפט

הי, כמו שחששתי, כשבאתי לשחרר את המנוע ביקשו ממני אישור ממשרד התעבורה, מהמעבדה לרכב, אף על פי שהם ראו ואמרו לי בעצמם שזה עומד בתקנים. כשפניתי למשרד התקנים המעבדה לרכב (קיבלתי את המספר מהמכס), אמרו לי שהם לא יאשרו כזה דבר, כי חלקי חילוף לאופניים חשמליים הם לא דבר שמותר לייבא בייבוא אישי לארץ, על פי הנחיות משרד הכלכלה, הציעו לי לעשות בדיקה בעלות של 22,000 שח, שגם הורסת את המוצר, מה שכמובן לא רלוונטי בשבילי... האם יש משהו שאני יכול לעשות??? תודה.

עידן גנון

כמה יחידות הזמנת שביקשו לעשות בדיקה במכון תקנים בעלות של 22,000 ש"ח?

ניצן

יחידה 1

עידן גנון

צר לי ידידי אין לי את היכולת לעזור לך. כמו שציינתי לעיל, אין דרישה לאישור משרד התחבורה ליבוא מנוע חשמלי ביבוא אישי, גם בהנחיות משרד התחבורה לא מצאתי דבר המעיד על כך. יבואנים נוטים לחשוב שיש יתרון גדול לייבא דרך דואר ישראל מאחר והעלויות נמוכות ו/או לא עומדים בעומס ואינם בודקים את המשלוחים, אך לא כך הם פני הדברים. כאשר מייבאים דרך דואר ישראל(יבוא אישי), והחבילה נבדקת או שיש צורך בהמצאת אישור, או נתגלע סכסוך כלשהו בין היבואן לדואר ישראל, אין ליבואן "אבא ואימא" שיטפלו בו, קרי עמיל מכס מקצועי שייצג אותו במקצועיות וילחם למענו. שיהיה בהצלחה

עידן גנון

אין דרישה להמצאת אישור ביבוא אישי למנוע, אלא ביבוא מסחרי בלבד.

ניצן שפט

תודה על התשובה. במכתב שקיבלתי מדואר ישראל מצויין שאחד מהמסמכים שצריך להביא בכדי לשחרר את החבילה הוא, "אישור של הרשות המוסמכת לפי המקרה: משרדי התקשורת, החקלאות, הבריאות..." האם אני יכול להגיע למכס בלי אישור שכזה?

גיא

היי. מה היה לבסוף? האם הצלחת להמציא אישור?

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום יבוא יצוא ומכס