לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
איריס

יציאה מדירה לפני תום החוזה לאחר התראה של שלושה חודשים

שלום, ברצוננו לעזוב דירה אותה אנו שוכרים לפני תום החוזה. בחוזה אמנם מופיע סעיף בו כתוב כי ניתן לסיים את החוזה לפני תומו תוך מתן התראה מראש של X ימים, אך לא מילאנו את מספר הימים הנדרש. לכן, כאשר הודענו לבעל הדירה על רצוננו לעזוב בחרנו באפשרות המחמירה ונתנו לו התראה של 3 חודשים כדי שיוכל להתארגן. במקביל פרסמנו מודעה ביד2 והראינו את הבית לשוכרים פוטנציאליים. מצאנו משפחה שהיתה מעוניינת להיכנס לבית אך בדיעבד הסתבר לנו כי בעל הבית אמר להם כי בעוד ארבעה חודשים יכנס בנו לגור בבית ולכן הוא מוכן להשכיר רק עד תום חוזה השכירות שלנו. מיותר לציין שהם לא עברו לבית בו אנו גרים אך עברו למושב לבית אחר. בעל הבית לא מוכן להתפשר על כלום מלבד תשלום שלנו על כל חודשי השכירות. האם יש חוק בנושא שמאפשר לנו לעזוב לפני תום החוזה? לא נראה סביר שהחוק הסביר אינו מאפשר הפרת חוזה מכל סיבה שהיא תוך מתן התראה מספקת. המון תודה מראש.

רון כהאן

מה שלא סביר לך זה לא עושה את זה לא סביר. נראה לי שאת רואה רק את עצמך. קודם תביני מה זה ולמה עושים חוזה? ואם אפשר לבטל חוזה סתם בגלל אז זה לא חוזה. אני לא רוצה ללמד אותך דרך חיים ומשפטים אבל את רחוקה מלהבין. וחייה בסרט שלך במושב. אני בטוח אם נשאל איזה אוכל אדם מהאמזונות את אותה שאלה הוא גם לו זה לא יהיה סביר אז תביני שהמוגבליות שלך עושה סבר לא מתאים לעולם המתקדם.

שגיא בכור, עו"ד ונוטריון

שלום רב אין הוראה בחוק לעניין זה. מה שקבעתם ביניכם זה מה שקובע. אם קבעתם X ימים מראש - זה מה שצריך. אחרת אתם נתונים לחסדיו של בעל הדירה - או סיום תקופת החוזה שנחתם. בהצלחה,

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום חוזה שכירות - יחסי שוכר ומשכיר