לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
חנה

הפרעת הפרטיות שלי ושל בעלי ז״ל

שלום רב, בעלי נפטר בגיל 67 אחרי מחלה קשה הינו נשואים 44שנים ,אין לנו ילדים ,קיבלתי צו ירושה בחלק ראשון של הצו היורשים:אני 2/3מעיזבון וגיסתי 1/3 מעיזבון .העיזבון כלל 1/2מחן בנק (1/2זה שלי החן משותף מפתיחת החן )מסרתי את הצו לבנק ,הבנקאי מסר למח. משפטית קיבלו הנחיות וקרו לצדדים למסור מה החלק של כל אחד .אני היתי בבנק הסכמתי למה. שהציגו ונשארה שגיסתי להגיע ,היא כל פעם מעכבת ביצוע הצו ,מבטלת הפגישות או דוחה אותם .בסוף אחרי שכתבתי לה שבתבנית לפנות לגורמים הרלוונטיים לביצוע הצו וכל ההוצ יהו על חן המעכב אז היא התייצבה בבנק אבל לא לבד. יש לה חבר שאני לא סומכת עליו הוא כניראה שמעורב בכל התהליך לעיכוב ,אנחנו לא מדברות שלחתי לה הודעות בפלא פון ביקשתי ממנה לשמור על הפריטות שלי ושל בעלי לא למסור המידע שמקבלת מהבנק לאף אחד ,אפילו ביקשתי שחבר שלה לא להיות מעורב .בסוף היא היגיעה לבנק אני סיכמתי עם הבנקאי שאני אגיע ב2/3שעה יותר מאוחר ,יגעתי קצת לפני הזמן ונשארתי בלי מילים. הפגישה היתה לקרת הסוף ,היא ביחד עם החבר שלה היו יושבים בחדר המנהל וקיבלו כל האינפורמציה ,כל המידע על חן בנק שלי ובעלי ,אני לעולם לא הסכמתי שהחבר שלה השתתף בפגישה הפוך זה נכון , היא החליטה בעצמה לצרף אותו לפגישה אחרי שביקשתי ממנה לשמור על סודיות ופרטיות של המידע .החן זה משותף שלי ובעלי ,אני רואה בזה פגיע בפרטיות שלי וגם של בעלי ז״ל . בעניין הבנק שטעו כן אני יודעת , אבל אני רוצה לתבוע את שניהם את גיסתי והחבר שלה או רק אותה על פגיע בפרטיות וסודיות .מה הסיכוי שלי בתביעה ?

אורי אבני, עו"ד

שלום חנה, ראשית יש לבדוק עם הבנק מדוע מסר את המידע, אם מסר מידע ומאיזה סוג לחבר של גיסתך. הייתי מנסה לקבל ממנו תשובה מסודרת בכתב. לאחר מכן, כדאי להתייעץ עם עו"ד על מנת להבין מי מסר איזה מידע ולמי, כיצד הציגו עצמם גיסתך והחבר בפני הבנק, מה הנזק שנגרם לך וכו', על מנת להחליט אם ואת מי לתבוע. יש לבחון גם את סוג היחסים בין בני הזוג (גיסתך והחבר). יחסים ארוכים של ידועים בציבור או מעין נשואים, בד"כ יש נטיה לגלות יותר הבנה שבני זוג חולקים ביניהם דברים והם שונים מחבר לתקופה קצרה.

חנה

שלום רב, תודה על תשובה ,המידע שמסרו לשניים גיסתי והחבר פרוט יתרות של חן המשותף שלי ושל בעלי ,ליום הפטירה מצב התיק נ״ע ליום הדיון ,הפירות של התיק בינינו ובנק יש הסכם סודיות ופרטיות שמירת מידע כמו עם כל לקוח אם היא מותר לפי החוק הירושה לקבל הפרטים ,לחבר שלה אפילו אם היה בעלה לא היתי מסכימה לגילוי הפרטים, חובת הסודיות עוברת ליורשיו של אדם שנפטר יש סעיף 29א תודה

עו"ד אורי אבני

חנה, אני בטוח שהבנק מודע היטב לחובות הסודיות ושמירת הפרטיות. לכן מוטב לברר עימו מדוע מסר והאם חלילה התרשל או הוטעה. גם לו היתה פגיעה בפרטיות היא נבחנית ברמת ההיקף, האנשים והנזק הנגרם ולכן יש לעיתים משמעות בפסיקה לזליגת מידע לבן זוג למול זליגת מידע לאנשים אחרים רחוקים יותר.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום לשון הרע והגנת הפרטיות