לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
הילית

הודעותיי מעוברות לצד ג' - האם מדובר בלשון הרע פגיעה בפרטיות?

במארס 2016 נודע לי כי ההתכתבות שלי במייל עם גבר שלא פגשתי מעולם, עברה לצד ג', אמא שלו, שכתבה לעצמה מכתב אנונימי עם פרטים מההודעות ששלחתי לו, מכתובת פיקטיבית ושלחה אותו לעצמה, בפברואר 2016, בלי ציון שם השולח במכתב. אותו גבר חיכה חודש להראות לי את המכתב ולאסור עלי לכתוב לאמא שלו. למרות שלא הופיע שם במכתב, והכתובת אנונימית. במכתב עצמו יש הפניה לפוסטים שכותבת אותה אם בדף שלה בפייסבוק מדי בוקר, ונאמר שכביכול כותב המכתב עוקב אחריהם. ומאז ועד היום מדובר בסכסוך מתמשך בתחילתו התגלה לי שאותו גבר מעביר באופן קבוע את ההודעות שקיבל ממני לאמא שלו, והיא משתמשת בהם כדי ליצור תוכן עבור הדף שלה בפייסבוק שעוסק בפסיכותרפיה. סגרתי ופתחתי את כתובת המייל שלי לסירוגין והבן מגיע אחת לכמה ימים לכתוב לי עם המלים של אמו שלו, שכנראה מכתיבה לו את לשון ההודעות (קראתי את הפוסטים. אני מכירה את הסגנון שלה וגם את שלו) שהוא שולח לי, ונוצר ריב. הודעותיי הופצו גם בין קרוביו וקרוביה של אמו. כעת הוא מאיים עלי שאם אחשוף אותם ברשת החברתית הוא יפנה למשטרה על הטרדה ויתבע אותי בגין לשון הרע. אני יכולה להוכיח את דבריי באמצעות צילומי מסך ותעוד של ההודעות. שאלתי היא האם מדובר בלשון הרע והפרת פרטיות כאן? מה ההגנה שעומדת לי בסיטואציה הזו שעדיין ממשיכה?

ד"ר איריס טרומן, עו"ד

הילית שלום, השאלה כאן האם אלה הקוראים את הפוסטים של האם יכולים לקשר אותך אליהם ? בכל מקרה , אני מציעה לך להפסיק לשלוח הודעות לבן ולראות האם הפוסטים של האם ממשיכים באותה הצורה.

הילית

תודה על התגובה. זו כנראה תהיה הטענה שלהם - ששמי אינו מופיע בפוסטים, ולכן אי אפשר לקשר אותי אליהם. אבל מה שאני שאלתי הוא האם יש לי עילה לתביעה מרושם ראשוני אחרי שהצגתי את המקרה : התכתבות היא אזור פרטי. וככל שהיה ידוע לי היא התנהלה ביני לבין אותו גבר, ולאחר שהאם כתבה לעצמה מכתב עם המלים שלי ושלחה אותו לעצמה ואז העבירה לבן שלה כדי שיאשים אותי ( האם מדובר כאן בפגיעה בפרטיותי מנקודת מבט של החוק? האם ההודעה שהיא כתבה לעצמה ובעצם ממנה הבנתי שהיא כותבת פוסטים על הסיטואציה היא הכפשה? האם העובדה שלמרות שהבן ממשיך להכחיש שיש עוד מעורבים בהתכתבות הזו, אבל האם מכתיבה לו את ההודעות שהוא כותב לי וגם בת זוגו הנוכחית מעורבת ולפעמים כנראה אומרת לו מה להגיד מהווה פגיעה בפרטיותי ולשון הרע - כי יש שם אמירות מבזות והייתה גם קריאה בשמות גנאי, פקפוק בשפיותי?) בלא כוונה לשנות את תשובתך, שקיבלתי בתודה, עם הסמי החזרה על פרטי המקרה. הכוונה הייתה לחדד את מה ששאלתי מתוך נסיון להכרות ראשונית עם לשון במקרים כאלו. תודה.

הילית

הבהרה - בהמשך להודעתי הקודמת - כשהאם כותבת את הפוסטים שלה מדי בוקר, היא משתמשת במלים מההודעות ששלחתי לבן שלה, יום קודם, אך אינה מציינת את שמי או את שמו. אלה שיודעים את שמי ובמי מדובר הם אלה שנחשפו להודעותיי אותן הבן העביר לאמא ולקרובים אחרים. אני חיה בפחד מתמיד שמא יחשפו את שמי באחד הפוסטים הללו שנראה בפני עשרות אלפי עוקבי הדף בפייסבוק. תודה.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום לשון הרע והגנת הפרטיות