לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רוני

דרישה לויתור על סודיות רפואית

שלום, עד לפני שנה, בעת ההרשמה ללימודי הרפואה, נדרשו המועמדים לחתום על טופס ויתור סודיות רפואית. היום כבר לא מופיע הטופס הזה. עם זאת, דורשים בתי הספר לרפואה באוניברסיטאות למלא הצהרת בריאות ובה פירוט על כל מחלה, אישפוז, ליקוי, הפרעה שאי פעם אובחנתי בה וכן לציין באילו תרופות טופלתי בעבר ובהווה, האם אי פעם אושפזתי וכו'. יש דברים שאני לא רוצה לחשוף (לא כי אני לא מתאים להיות רופא בגללם, אלא כי אנחנו חיים בארץ קטנה...). האם האוניברסיטאות רשאיות לבקש את התיק הרפואי שלי מקופת החולים או כל מידע רפואי אחר לגביי, למרות שלא חתמתי על טופס ויתור סודיות רפואית? בעצם, האם יש להם דרך לגלות אם החסרתי פרט כלשהו מההתיק הרפואי שלי? תודה מראש.

אתי חסיד, עורכת דין

אם לא חתמת על טופס ויתור סודיות רפואית הם לא יכולים וגם אינם רשאים להוציא מידע מהתיק הרפואי שלך.

הדר

כל מוסד, כל מעסיק יכול לדרוש זאת? זה חוקי שאוניברסיטה תדרוש זאת?

אתי חסיד, עורכת דין

לטעמי, אם אוניברסיטה שהיא גוף ציבורי מציבה תנאי המורה על ויתור על סודיות רפואית לקבלה, הדבר הוא לא חוקתי, נוגד את ערכי היסוד. הגנת הפרטיות הוא ערך חוקתי מוגן. הדבר תמוה ביותר. אנא צור קשר עם משרדי. הדבר שווה בירור.

הדר

תודה על תשובתך. נכון לעכשיו, רוב האוניברסיטאות לא מחתימות על ויתור סודיות, אלא על הצהרת בריאות שבה יש לפרט את ההיסטוריה הרפואית כולל מחלות, ליקויים, הפרעות, אישפוזים ותרופות שנלקחו או נלקחות כעת. טופס זה מלווה בהזהרה שבמידה והפרטים יתבררו כחלקיים, האוניברסיטה רשאית להפסיק את לימודיו של התלמיד.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום לשון הרע והגנת הפרטיות