לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יפעת

ליקוי-בנייה בדירה שטרם הושלמה בנייתה...

שלום רב; רכשתי דירה מחברת-עץ השקד[המשמשת גם כקבלן]. נשלחתי לבחור אריחים לדירה, בחרתי אריחים באלוני - אריח זהה מסדרה אחת לכל הדירה[חדרים, מרפסות ומקלחות]. הדירה רוצפה רק כ-5 חודשים מהיום בו נתבקשתי להזדרז ולבצע ההזמנה. הזמינו אותי 5 ח' לאחר שבחרתי הריצוף לאשר אותו באתר הבנייה עפ"י מראה אריח אחד בלבד[יש לציין שגיליתי שאלוני שלחו אריחים שגויים למקלחת, והם הוחלפו מיד בטרם רוצפו]. כשבוע לאחר שרוצפה הדירה ביקשנו להגיע לראות אותה. בביקור השגרתי, שנערך לפני 3 חודשים, גילינו[אנחנו, ולא עץ השקד שאחראי היה על הריצוף] כי ישנם אריחים שאינם מתיישבים עם כלל מראה הרצפה, אריחים בהירים באופן ניכר שיוצרים מעין מראה דמקה. מבקר איכות של אלוני שאנחנו הזמנו, אישר שאין מראה אחיד לרצפה ושהסדרה שסיפקו לדירתי היא כנראה סדרה פגומה. את הדו"ח העביר מבקר האיכות של אלוני ישירות לעץ השקד. עץ השקד ניסו למנוע אותו ממני ורק אחרי הפצרות רבות, תוך שאני טוענת בפניהם שאני יודעת מאלוני שהדו"ח של מבקר האיכות שאני הזמנתי הועבר אליהם זה מכבר, הסכימו להעביר אותו אליי[אינני יודעת האם ערכו בו שינויים]. מאז כבר הודיעו לי בעץ השקד שלא נמצאו אריחים חלופיים באלוני, שיונחו במקום האריחים הבהירים הפגומים, ושאני מוזמנת להגיע מחדש למשרד המכירות של אלוני כדי לבצע הזמנה חדשה של אריחים. כעת, מכריחים אותי להשאיר במקלחות ובמרפסת-השירות]הם קוראים לזה חללים רטובים] את האריח הישן, ולהחליף אריח חדש רק בחדרים ובסלון. אינני מסכימה לכך, זהו שעטנז. מעוניינת לקבל אריח אחד רץ לכלל הדירה כפי שבחרתי ברוח ההזמנה הראשונה, המקורית. אינני אשמה במחדל, הסיכום צריך להיעשות בין עץ השקד לאלוני ולא על-גבי, ואני מרגישה שכופים עליי פתרון שהוא התערבות בעיצוב הדירה שלי, חורג ממגמת-בחירתי המקורית, ונעשה כנגד רצוני. מה עליי לעשות? יש לציין שנשלח מכתב עו"ד לחברה, והם - בשלהם, כאילו יש להם כוח וחוצפה בלתי-מדתיים. אבקש עצתך: * מהו השלב הבא בו עליי לנקוט, בהתחשב בעובדה שעל האריח הקיים[מהסדרה הפגומה] עומדים להניח המטבח? * האם לפנות לצו עשה, או להמתין למועד מסירת-המפתחות? * האם אוכל לדרוש פיצוי על בזבוז זמן, נסיעות, טרטורים, תכתובות עקרות, שכ"ט עו"ד ועוגמת-נפש? * האם לפנות לבית-משפט לתביעות קטנות, ואם-כן - מתי ובאיזו טוענה? אודה לך אם תעשה לי סדר בדברים, ותעניק לי העצה המושכלת והיעילה ביותר עבורי.

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

יפעת, שלום רב, אם בחרת אריחים אחידים לכל הדירה את זכאית לקבל מה שבחרת. אם הקבלן לא משתכנע עומדות בפנייך שתי אפשרויות: האחת, לסרב לקבל את הדירה ולפנות להליכים משפטיים מידיים; השנייה, להחליף על חשבונך את האריחים בחללים הרטובים ולתבוע החזר הכספים שהוצאת. בהנחה שיש אפשרות לממן את החלפת האריחים זו הדרך שהחוק מתווה – כי כך את פועלת להקטנת הנזק. על כל פנים, סירוב לקבל את הדירה ותחילת הליכים משפטיים תכניס אותך לתקופת התדיינות ארוכה ויקרה, בה תצטרכו, בנוסף למאבק המשפטי, לממן גם שכירות וכדאי מאוד להימנע מכך ע"י מימון החלפת הריצוף בחללים הרטובים ותביעה כספית.

יפעת

עו"ד סלומון; מודה להתייחסותך המסייעת. בהתייחס לתגובתך, רציתי לשאול: * מה בנוגע ל"צו-עשה"? דבר נוסף: * האם אוכל כעת - בטרם מסירת-המפתחות, לפנות לבית משפט לתביעות קטנות במקביל לצו עשה, ולדרוש פיצוי על עוגמת-נפש [האריחים הפגומים, הטרטורים, הנזק שנגרם לי, המניפולציות, הסירוב לשפות אותי באריחים חלופיים לכלל הדירה והרצון לכפות עליי הסדר המנותק מהבחירה שלי, כאשר המחדל הוא של חב' הבנייה...]? תודה. בברכה; יפעת.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ליקויי בניה