לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יונתן

גר בדירה מחולקת, רשום אצל הוריי

הגיע מכתב לבית הוריי עם בקשה לתשלום אגרה תחת שמי. הוריי כבר משלמים כמובן אבל ברשות השידור צריכים לקנות סופגניות לחנוכה ומי יממן... אני גר בדירה מחולקת עם עוד שני דיירים. במשרד הפנים לא עדכנתי כתובת כי אני מחליף דירה כל שנה שנתיים. קניתי מקלט טלויזיה ב2010 , בטח זוללי הסופגניות קיבלו את האינפורמציה. אני בן 32 מה החוק אומר ? עליי לשלם ?

סמדר בוכובזה, עו"ד

המחוקק הגביל את גביית האגרה לטלוויזיה אחת ביחידת דיור אחת, גם אם מתגוררים מספר בני משפחה המשתמשים במספר מקלטים. אם המחזיק במקלט טלוויזיה מתגורר ביחידת דיור נפרדת, אפילו שהיא צמודה, עליו לשלם אגרת טלוויזיה נפרדת. יחידת דיור נפרדת היא יחידה אשר קיימת הפרדה ברורה בינה לבין יחידת האב, והיא כוללת את כל הפונקציות הנדרשות לצורך קיומה כדירה נפרדת. רק מקום בו קיימת הפרדה של ממש בין היחידות, באופן אשר מאפשרת חיים המנותקים לחלוטין מהנעשה ביחידה הצמודה (לרבות שמירה על פרטיות הדיירים), אזי ניתן יהיה לראות באלו כיחידות דיור עצמאיות.

חתול

קנית מכשיר. הוא בחזקתך ובשימושך. אם אתה גר שלא באותה יחידת דיור באותו בית אב עם מי שכבר משלם אגרה, אז לכאורה לפי לשון החוק - חייב באגרה. אם אתה גר בבית ההורים , כפי שמוכיח הרישום במשרד הפנים לגבי כתובתך ןלכן לשם קיבלת את הדרישה, ורכשת את המכשיר כמכשיר נוסף לישמוש בבית ההורים דהיינו באותה יחידת דיור ובית אב יחד עם מי שכבר משלם אגרה, אין לך אלא להודיע להם כי אינך מחזיק בבעלותך כל מקלט, וכי אתה גר יחד עם ההורים כאשר אב המשפחה משלם כבר אגרה או פטור מתשלום אגרה (ניתן לציין שם מלא ומס ת.ז.) וכי המכשיר נמסר לו והועבר לחזקתו בפועל היות ואתה מתגורר בביתו. לכן יש למחוק דרישתם לאגרה בגין רכישת מכשיר זה אשר אך במקרה נרכש על ידך באופן ישיר על מנת שישמש בחזקת הוריך הנ"ל, ואם אי פעם יהא לך מקלט עצמאי משלך שלא בדירת הוריך תודיע להם כדין. הכל בדואר רשום עם אישור קבלה.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אגרת טלויזיה רשות השידור