לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יובל

תשלום אגרה עבור כתובת של ההורים שכתובה במשרד הפנים למרות שכירות בדירה אחרת

שלום רב, אני התחתני לפני 4 שנים ומאז אני גר בדירה שכורה ללא טלויזיה. רשות השידור שלחה ליהודעה שקיים לי חוב של אי תשלום אגרה. כאשר דיברתי איתם הם טענו שמכיוון שאני לא שיניתי כתובת במשרד הפנים אז אני צריך לשלם אגרה על הכתובת של ההורים אף על פי שהם כבר משלמים. כאשר טענתי שזה לא הכתובת שלי הם טענו שהם לא צריכים לרדוף אחרי ובכל מקרה עליי לשלם למרות שדירתי השכורה אין בכלל טלויזיהץ א) האם זה יתכן שייחבו אותי על כתובת שאני לא גר בה ובכלל שאין לי טלויזיה בדירתי השכורה (אני יכול להראות חוזה שכירות ומסמך מחברת הוט שאף פעם לא היה לי חיבור לטלויזיה)? ב) נניח שהם כן יכולים לחייב אותי על הכתובת הרשומה במשרד הפנים, האם הם יכולים לחייב אותי על אותו מקלט שההורים שלי כבר משלמים עליו אגרה? בתודה, יובל

מנהל הפורום

לפי חוק רשות השידור, התשכ"ה-1965, המחזיק במקלט טלוויזיה ישלם אגרה שנתית לרשות השידור (379 ש"ח לשנת 2011). כוונת המחוקק בהטלת האגרה הינה לממן באמצעות האגרה את השירותים שנותנת רשות השידור, קרי, לממן את תכני השידור שהמחזיק במקלט טלוויזיה יכול לצפות בהם באמצעות המכשיר. המדובר בתשלום חובה, המכיל רכיב של מס ורכיב של מחיר, הנגבה בגין שידורי הטלוויזיה שמספקת רשות השידור. המחוקק ביקש להטיל את החיוב באגרה על מי שמחזיק במכשיר טלוויזיה ועשוי ליהנות משידורי הטלוויזיה. אדם המחזיק במקלט טלוויזיה מחויב בתשלום אגרה גם כאשר הוא איננו הבעלים של הטלוויזיה (הטלוויזיה שייכת למישהו אחר, למשל לחבר או למשכיר הדירה). כמו כן, חובת תשלום האגרה מוטלת גם אם מחזיק המקלט מחובר לכבלים ואפילו שהוא אינו יכול לקלוט שידורים אלא באמצעות כבלים.

יובל

במקרה שלי ההורים שלי כבר משלמים אגרה על המקלט שיש להם בבית. למה גם אני צריך לשלם על כביכול אותו מקלט? ולא זאת בלבד, אלא שאני בכלל לא גר בדירה של ההורים שלי אלא בדירה שכורה ללא שום מקלט טלויזיה. (אני רק רשום במשרד הפנים בכתובת של הוריי)

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אגרת טלויזיה רשות השידור