zap group mishpati logo
עו"ד פנק דור הגירה ואשרות-משרד הפנים

עו"ד פנק דור הגירה ואשרות

23 שנות ניסיון

  • דיזנגוף 24, נתניה
  • משרד הפנים
  • עברית, אנגלית
עו"ד דור פנק, בעל תואר שני במשפטים (אונ' בר אילן), עוסק בעיקר בתחום ההגירה ואשרות לזרים, בקיא בנהלי משרד הפנים ורשות האוכלוסין ומייצג פונים בלשכות השונות ברחבי הארץ הן בהגשת בקשות ברשות האוכלוסין, הגשת עררים, עררים לבית הדין לעררים ועתירות מנהליות על החלטת משרד הפנים.
ZAP משפטי

עורכי דין? הצטרפו עכשיו!

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*

אודות המשרד

עו"ד דור פנק, בעל תואר שני במשפטים (אונ' בר אילן), עוסק בעיקר בתחום ההגירה ואשרות לזרים, בקיא בנהלי משרד הפנים ורשות האוכלוסין ומייצג פונים בלשכות השונות ברחבי הארץ הן בהגשת בקשות ברשות האוכלוסין, הגשת עררים, עררים לבית הדין לעררים ועתירות מנהליות על החלטת משרד הפנים.

שירות במס' שפות (2+)

יצירת קשר

תחומי עיסוק

  • משרד הפנים
  • פונדקאות בחו"ל
  • קנסות מנהליים
  • אשרות לזרים
  • מעמד אישי
  • אזרחות ישראלית

כתבות מאת עו"ד פנק דור הגירה ואשרות

משרד הפנים - שאלות ותשובות מהפורום

משרד הפנים - שאלות ותשובות מהפורום

אשרת כניסה לישראל, חידוש דרכון, הוצאה מחדש של תעודת זהות, מעמד בישראל - סוגיות אלו ואחרות הועלו לא אחת בפורום משרד הפנים בניהולו של עו"ד דור פנק. לפניכם שאלות ותשובות נבחרות מהזמן האחרון

4 דק'

שאלות מפורומים

משרד הפנים

חידוש דרכון בנתב"ג למרות השביתה במשרדי הפנים

האם ניתן לחדש דרכון, להנתפיק דרכון חדש במקום זה שיפוג תוקפו בעוד חודשיים בנתבג למרות העיצומים במשרד הפנים. כלומר אם משרד הפנים שובת, הדלפק בנתבג פעיל וניתן להנפיק בו דרכון?

1
רחל פארן | 07.04.16
משרד הפנים

סיום הפעולה של חידוש דרכון

הגעתי שלשום ללשכה ברמלה של רשות האוכלוסין לחידוש דרכוני לפני יציאתי לחו"ל ב-24 לאפריל לחו"ל /וחזרה 2 למאי 2016 נאמר לי לחדש הדרכון באמצעות העמדה האוטומטית בקומה א בבנין -בשל שביתה שפרצה בשרות זה. הפקדתי בעמדה האוטומטית את כל הנדרש לביצוע חידוש הדרכון כולל הפקדת הדרכון הישן /2 תמונות/ מילוי וחתימה על טופס הבקשה לחידוש / ותשלום עלות החידוש בכרטיס אשראי. מבקשת לסיים הפעולה של חידוש הדרכון ולקבל דרכון חדש/ או לחילופין אם השביתה נמשכת מה עליי לעשות כדי לחדש הדרכון בנמל התעופה כשהדרכון הישן נמצא אצלכם. נא תשובתכם המהירה רבקה זגון ת.ז. 00892729-5 פלפון 0545313133 או/ 0586959089

1
רבקה זגון | 07.04.16
משרד הפנים

נוהל אחמ"ש וכניסה לארץ

התחתנתי בחול עם בחורה מטייואן הגעתי למשרד הפנים לבדוק מה המסמכים שצריך לשהייה בארץ ואם אני חייב להזמין אותה לפני הגעה. אמרו שפותחים לי תיק נישואים, פגישה עוד 3 חודשים ולהגיש מסמכים.....בכל התקופה אמרו שאישתי לא תוכל להיכנס...?? רציתי לשאול אם זה תקין עצם העובדה שאני מכיר בחורות ששהו בארץ לפני הבקשה ועצם העובדה שלטייואן וישראל יש הסכם כניסה לארץ ולא מצריך ויזה העניין שפניתי לשאלה עתידית במטרה שתבוא לראות אותי לתקופה זמנית ורק אחכ להגיש מסמכים לשהייה ארוכה... תודה

1
נתנאל | 06.04.16
משרד הפנים

כניסה לרוסיה דרכון תקף לחודשיים

שלום, אני טסה למוסקבה והדרכון הישראלי שלי עומד לפוג עוד חודשיים. יש לי גם אזרחות רוסית אך הדרכון הרוסי שלי לא בתוקף. מטרת הנסיעה היא לחדשו. האם אוכל להיכנס לרוסיה?

1
קטיה | 04.04.16
משרד הפנים

Passport Renewal in Israel

We haven’t been to Israel in over 20 year and our Israeli passports have expired. We’ve been told by the Israeli Consulate in Toronto that the only way to renew the passports would be to do so in Israel. We are planning to go there in October 2016 for the holidays. With the holidays we will not have the required 10 working days needed to issue the passports. We do not wish to pay close to $400.00 Canadian per person to get the passports at the airport. What should we do? Is renouncing the Israeli citizenship the only way out?

1
Yigal | 29.03.16
משרד הפנים

הגיע לי דרכון חדש עם שם משפחה מאוית אחרת

הזמנתי דרכון ואייתי את השם משפחה בצורה שגויה באנגלית למשל במקום לרשום משפחת bozaglo רשמתי bozglo בקיצור השם משפחה בדרכון שונה מהשם משפחה בתעודת זהות. זה יכול לגרום לבעיות בביקורות גבולות או משהו?

1
אלכס | 20.03.16
משרד הפנים

שהות ממושכת בחול באמצע הליך מדורג

שלום, בעלי ואני באמצע הליך מדורג לקבלת אזרחות, וחושבים לנסוע לחול לתקופה של מספר חודשים לבקר את משפחתי שלא ראינו זמן רב. 1. מה התקופה המרבית שניתן לשהות בחול מבלי לפגוע בהליך שלנו, כלומר, מבלי שיחשב שמרכז החיים שלנו לא בישראל ? 2. מה קורה במידה ואנו חורגים מהזמן ושוהים בחול תקופה ממושכת ואז מחליטים לשוב לארץ ולהתחיל בהליך מחדש ? האם מתחילים לגמרי מההתחלה, חצי שנה עם בי1 ואז א5 לתקופה של 4 שנים ? האם יהיה לבעלי קושי לעבור בגבולות שדה התעופה .. יש לציין שהוא ממדינת מקור שלא מאשרים לה ויזת תייר. האם זה שאנו נשואים וכבר היינו בהליך משנה את פני הדברים ? הוא במקור ממערב אפריקה. אודה לתשובתך

3
אן | 19.03.16
משרד הפנים

שינוי פרטים בתעודת זיהוי

אמי ניצולת שואה הגיעה לארץ מקפריסין בלי שום תעודה בארץ נתנו לה שם ישראלי שושנה, תאריך לידה לא מדויק ושם אב לא מדויק, הביאה למשרד הפנים תעודת לידה מקורית מרומניה ואפוסטיל עם הפרטים המקוריים, משרד הפנים לא מוכן לשנות שום פרט בתעודת זהות והודיע שדוחה את הבקשה... ממש מקומם, עכשיו עלי לטרטר אותה לבית משפט וכמובן להוציא הרבה כסף... האם יש מה לעשות?

1
שולה דגן | 14.03.16
משרד הפנים

הסדרת מעמד לבת זוג זרה

חברה שלי, תושבת ארה"ב לומדת לימודי תואר וכבר בשנה האחרונה שלה, לאחר תום הלימודים באוקטובר נגמרת לה אשרת הסטודנט ויהיה עליה לעזוב (היא לא יהודייה), החלטנו להסדיר לה מעמד בארץ בעזרת אשרת זוג (ידועים בציבור). נקבע לנו תאריך להגיע למשרד הפנים בחודש אפריל וביחד עם זה עלינו להגיש מסמכים המעידים על הקשר שלנו, בין היתר. אני לא מוטרד מרב המסמכים אך משרד הפנים מבקש לראות חוזה שכירות שבו שנינו רשומים בו. העניין הוא שחברה שלי גרה בהרצליה ויש לה חוזה שכירות משולם עד אוגוסט , ואני גר בבית ההורים בפתח תקווה ביחידה נפרדת מחוץ לבית. אני לא יכול לעבור לגור איתה בדירה מכיוון שזה דירה לסטודנטים של המכללה שהיא לומדת בה בלבד. וזה דיי לא הגיוני שהיא תעבור לגור איתי בפתח תקווה כשהיא גרה בדירה שהיא שילמה כבר וממוקמת 10 דקות הליכה מהמכללה שלה. התכנון שלנו הוא לעבור לגור ביחד ביחידת דיור אצלי בבית לאחר תום הלימודים שלה, מה שעדיין לא פותר את עניין השכירות שמשרד הפנים מבקש. השאלה שלי היא, האם בהעדר מסמכים אלה, משרד הפנים עלול לשלול את הבקשה לאשרה? ובהנחה שכן, האם האשרה הנוכחית תבוטל והיא תהייה חייבת לעזוב את הארץ לפני תום הלימודים? האם יש דרך אחרת לפתור בעיה זאת?

1
עידו | 09.03.16
משרד הפנים

שינוי שם בדיפלומת הנדסאים.

שלום רב, סיימתי תואר הנדסאי מכטרוניקה בשנת 2011, באורט בראודה כרמיאל. שיניתי את שמי במשרד הפנים - לשם ישראלי. ברצוני לברר מה אפשר לעשות כדי לקבל דיפלומה עם השם החדש. בכבוד רב, אלון בר.

1
אלון | 08.03.16
משרד הפנים

דרכון לקטין בקרוב פג תוקף

אני גרה בארהב, אני לידנו שגרירות. אנחנו טסים לישראל באפריל. הדרכון של הבן שלי בן החמש עומד לפוג חודש לאחר שנחזור מישראל. השאלה היא אם יתנו לי לצאת מארהב עם דרכון שעומד לפוג.

1
נועה | 07.03.16
משרד הפנים

בדיקת אשרת כניסה לארץ

לפניכשנתיים ההורים של אישתי נתקלו בנוכלים, ושמו להם ויזות עבודה מזוייפות, הן נעצרו במשרד הפנים וסולקו מהארץ, איך ילברר לכמה זמן ומתי הם יוכלו להיכנס לארץ

1
אולג | 06.03.16
משרד הפנים

תוקף מסמכים עבור פגישה במשרד הפנים

שלום, יש לי פגישה במשרד הפנים לטובת קבלת ויזה 5א׳ לבת זוגתי. האם מישהו יודע אם יש חשיבות מתי הונפקו המכתבים שהתבקשנו להביא מארץ המקור (תעודת יושר וממסמך המעיד על מצב אישי, לצורך העניין תעודת רווקות). יש לי פגישה בחודש ספטמבר 2015. המכתבים הונפקו בחודש אוגוסט 2014. תודה רבה!

4
Dvir53 | 30.04.15
משרד הפנים

התקדמות מויזה ב"1

היום חמותי בת 80 קיבלה ויזה ב"1 עם אישור עבודה (כמובן היא לא תצטרך לעבוד בגיל כזה).במשרד הפנים הסבירו לנו שקופת חולים היא תוכל לקבל אולי בעוד שנתיים וחצי ברגע שתיקבל ויזה כתומה. רצינו לדעת האם קיימת אפשרות לזרז עניינים ולקבל מועמד הבא לא בעוד שנתיים אלה בפחות זמן.

1
נטליה | 28.04.15
משרד הפנים

הוכחה לשינוי כתובת

לאחרונה ביקשתי לשנות את כתובתי במשרד הפנים. אין לי כל זכויות בכתובת החדשה ואיני משלם שכ"ד אלה מתגורר שם ברשות מירב ימות השבוע. לאחר שהגשתי הודעה וספח למשרד הפנים, הודיעו לי בטלפון כי על פי דרישת המועצה המקומית, אני חייב לקבל את אישור המועצה המקומית ולספק הוכחות שאני מתגורר בכתובת החדשה. שעות הקבלה במועצה הן שעתיים בשבוע בזמן שאני עובד. למיטב הבנתי מלאתי את חובתי להודיע על מעני החדש למשרד הפנים ולא ברור לי מדוע אני צריך לקחת חופש ולספק הוכחות. האם הבנתי נכונה? איני חייב, על פי החוק, להוכיח דבר מעבר להודעה? האם כללי המועצה המקומית גוברים על החוק ומשרד הפנים?

2
משה | 28.04.15
משרד הפנים

הורה קשיש

שלום. בעלי עלה לארץ לפני 12 דרך הסוכנות היהודית מפרו. עכשיו הוא העה רוצה להביא את אמא שלו שתחיה איתנו,יש לא אח אלכוהוליסט ואין מי שיעזור לה היא בת 73 בריאה,האם יש דרך להביא אותה לחיות אצלינו? כמובן שעל חשבוננו והכל... תודה

1
עדי | 01.07.15
משרד הפנים

חידוש דרכון

שלום הדרכונים שלי ושל בתי בתוקף עד יולי 2017 האם יש אפשרות לחדשם/להאריכם כיום או שצריך לחכות שנה לפני?

2
אורנית | 29.06.15
משרד הפנים

דרכון שנשלח בדואר רשום ואבד בדואר

שלום לאחר כשבועיים משליחת הדרכון שעדיין לא הגיע אלי בדואר רשום, ענו לי מפניות הציבור של הדואר כי ככל הנראה הדרכון אבד. רציתי לדעת מה האפשרויות העומדות בפני ככת בהתחשב בכך שהטיסה בעוד חודש ימים. תודה

3
דוד | 28.06.15
משרד הפנים

אשרה לבת הזוג

הסיבה שלי לפנייתי היא זה שהכרתי מישהי אזרחית אוקראינה יוצאים כבר כמעט שנה חיים משותף חולקים ביחד דירה אוהבים מאוד. יש כוונות של תהליך לעבור גיור באגף לגיור ארצי ולהתחתן בצורה כשרה כיהודים אבל משום מה משרד הפנים רוצה לחרוץ לנו גורלות כי לא ניראה לנציגה שזה הגיוני שאני אתאהב באזרחית זרה אוקראינית. היא כבר קרוב ל3 שנים בארץ היה לה תיק במשרד הפנים עם הבן זוג הקודם שלה יצאו שנתיים בערך ונפרדו, קצת אחרי אני הכרתי אותה הקשר הלך והתחזק בין אם זה הכרות במשפחה חברים בילויים שוכרים דירה ביחד. והבנתי שאנחנו צריכים לסגור את התיק הקודם שלה ולפתוח תיק חדש מנסה לעשות הכל בצורה כשרה ולאחרונה שהגעתי למשרד הפנים כדי לפתוח תיק חדש מנהלת הלשכה של האשרות התחילה לצרוח עלי איך זה שהיא עדין לא מגורשת ושאני יגיע איתה דחוף ללשכה לקבל מכתב יציאה מהארץ ושזה לא הגיוני שאזרחית זרה יצאה עם מישהו שנתיים ולאחר מכן יפרדו ואז תכיר גבר חדש אני לא מבין למה מקשים לי על החיים יש לנו את כל המסמכים הנדרשים ופשוט לא רוצים להתייחס אילנו.האם ניתן עוד לעשות משהו או שנחרץ גורלינו ומריך לקבל את זה?

1
משה | 20.06.15
משרד הפנים

עובד זר בהייטק

שלום רב, אודה לתשובה מוסמכת: אזרח זר, לא יהודי, הגיע לארץ בעקבות בת זוג ישראלית ומתחיל ללמוד כאן (התקבל ללימודים במכללה וקיבל ויזת לימודים). האזרח הזר (ממדינת חבר העמים לשעבר), עובד הייטק, עבד בשנים האחרונות בסניף מקומי של חברה ישראלית. כשהגיע לארץ הוא ממשיך לעבוד בחברה הישראלית, כאילו למעשה הוא נמצא במדינתו, היות וכל העבודה מתבצעת דרך האינטרנט ובעצם הוא יכול לעבוד מכל מקום. האם הדבר חוקי? ואם כן האם יוכל להמשיך לעבוד גם כשיתחיל ללמוד? אם לא חוקי, מי הגוף שעוסק בעניינים אלה וכיצד ניתן להסדיר את העניין? תודה רבה

1
גרי | 26.07.15
משרד הפנים

שינוי מען למען ההורים

שלום רב, הייתי היום במשרד הפנים בנהריה על מנת לשנות את המען שלי מהעיר רחובות לעיר לנהריה. ההורים הגיעו יחד איתי, גם האימא וגם האבא. הפקיד אמר לנו שהוא לא יכול לשנות את הכתובת שלי לנהריה, עקב כך שההורים שלי לא רשומים בספח תעודת הזהות שלהם כמי שגרים בנהריה. למרות שהם מחזיקים בדירה בבעלותם שם. (הדירה בנהריה היא הדירה השנייה בבעלותם של הוריי. הוריי מעדיפים שלא לשנות את המען שלהם בספח תעודת הזהות מטעמים אישיים). הסברתי לפקיד שלפני שנה וחצי הלכתי לשנות את המען עם אימא שלי והפקידה שממנה קיבלתי שירות ביקשה מאימי להביא אישור על תשלום ארנונה, על מנת לשנות את המען, כמובן שהמען שונה. הפקיד טען לטענתו שהפקידה שעשתה כך, עשתה טעות שכנראה לא הייתה מודעה אליה. הפקיד טען שעל מנת שאוכל לשנות את המען, עליי להמציא חוזה שכירות ללא תמורה. האם זה נכון (כך טוען הפקיד), שלא ניתן לשנות את המען למען ההורים שבבעלותם דירה שנייה כשההורים לא רוצים להיות רשומים בספח שלהם בעיר מסויימת ומעדיפים להישאר עם הכתובת שבה הדירה הראשונה נמצאת? אודה מאוד על תשובתך

1
נעמי | 22.07.15
משרד הפנים

פתיחת הליך גיור לאזרחית זרה

אהלן!! שאלה בנושא מילוי טופס "בקשה לפתיחת הליך גיור בישראל" באחד השאלות שנשאלו היה אם היא(הבחורה שרוצה לעבור תהליך גיור) הייתה בארץ בעבר? עכשיו מאחר שהיא כן הייתה בארץ בעבר לפני מספר חודשים אבד לה הדרכון באוקראינה והוציאה דרכון חדש מה שנתן לה גם מספר חדש והיא נכנסה לארץ לפני כשבוע עם אותו דרכון חדש וקיבלה ויזה לשלושה חודשים עכשיו השאלה שלי היא כזאת האם היא צריכה לרשום שהיא הייתה בארץ או לא? פשוט היא חוששת כי היא לא יודעת מה נכון לה לעשות בפעם הקודמת שהייתה בארץ היה לה תיק במשרד הפנים אם בן זוג ישראלי וכל זה לא לטובתה לפי איך שהבנתי. יש לה המלצות מהקהילה היהודית שהתחילה את התהליך שם ויש לה רצון אז לעבור תהליך גיור איך תוכלו לעזור לי בנושא.

2
משה | 15.10.15
משרד הפנים

אישור על תאריך חזרה לארץ

שלום אמא שלי צריכה אישור לגבי תאריך חזרתה לארץ, היא תושבת חוזרת שחזרה ב1982. האישור דרוש עבור תהליך מסויים שמתבצע עבורה. האם משרד הפנים נותן אישורים כאלו, והאם היא יכולה לתת יפויי כח לאדם אחר שיגש ויבקש את האישור. תודה

1
פיני | 14.10.15
משרד הפנים

אשרת כניסה לארץ- דחוף!

שלום רב, לפני כשנה התחלתי בתהליך של הסדרת מעמד של בן זוג בעל אזרחות זרה (גרמנית). לא פתחנו תיק ולא הגשנו את הטפסים מול משרד הפנים בסוף כי במהלך השנה נפרדנו. אך בזמנו הפקידה במשרד הפנים אמרה לנו שהוא לא יכול להיכנס על וויזת תייר לארץ בגלל זה. עכשיו הוא רוצה לבוא לארץ בתור תייר וחושש שלא ייתנו לו להיכנס לארץ בגלל התהליך הזה. דיברתי עם משרד הפנים שוב והם אמרו שמופיע במחשב שרק קיבלנו הסבר ראשוני אך לא פתחנו תיק. אני רק רוצה לוודא שהוא באמת יוכל להיכנס לארץ ולקבל וויזת תייר. האם ניתן לקבל מידע ולברר אם אכן יכולים למנוע ממנו להיכנס לארץ בגלל זה? הוא אמור לבוא ממש בימים הקרובים אז אשמח לתשובה מיידית. תודה מראש

1
יפעת | 14.10.15
משרד הפנים

חזרה לשם שנולדתי עמו

שלום, הסיפור מתחיל כך נולדתי עם השם שלומי ולאחר שהשתחררתי מהצבא הייתה לי קצת תקופה קשה והמליץ לי מישו לשנות את השם לנועם לציין שהוא לא רב ואני כל הזמן הרגשתי לא נוח עם השם הזה ועם התחושה שיניתי את השם בתעודת הזהות וכיום חזרתי לשם שלומי המקורי ויש בעיה אחת שבמסמכים תעודת זהות דרכון לא מסכימים לאשר לי בשנית בגלל חוק ההתיישנות 7 שנים לציים כי אני היום משרת במשטרה וזה מפריע לי מערכתית במערכת אני רשום כנועם לכל דבר ואנשים יודעים שקוראים לי שלומי אשמח לעצה ממך תודה מראש.

1
שלומי | 11.10.15
משרד הפנים

עתירה מנהלית נגד אדם פרטי

שלום רב, כנגד חברי הוגשה עתירה מנהלית למרות שהינו אדם פרטי ואין הוא עובד בשירות הציבורי. האם זה חוקי? תודה רבה.

1
דניאלה | 08.10.15
משרד הפנים

החלפת שם משפחה בתעודת זהות

לפני שנה וחצי התחתנתי בשנית והחלפתי את שם משפחתי לשם משפחה של בעלי, מעוניינת לחזור לשם משפחתי הקודם שהוא גם שם המשפחה של ילדיי מנישואי הקודמים, האם עליי להמתין 7 שנים????

1
שיר | 06.10.15
משרד הפנים

אשרת עבודה למומחה זר

שלום רב, אילו אישורים עלי להמציא ומול מי על-מנת להביא לארץ מומחה בענף המסעדנות? תודה רבה

1
נמרוד | 18.06.12
משרד הפנים

הארכת שהות עובד זר

מה ניתן לעשות כדי להאריך שהות של עובד זר מצטיין שעובד אצלי בקבלנות בניין ועבר את המכסה שלו בארץ הוא כבר 70 חודש בארץ.

1
דן | 29.05.12
משרד הפנים

בקשה לאשרת כניסה לישראל

הקונסוליה בחוץ לארץ מסרבת לאשר כניסה לבן זוג שלי שיש לו עסקים בישראל וטוענת שיסדיר את המעמד שלו, איך עושים את זה??

1
ריקי | 16.05.12