zap group mishpati logo
הראל לפידות - משרד עורך-דין-מקרקעין ונדל"ן

הראל לפידות - משרד עורך-דין

24 שנות ניסיון

  • הגיבורים 8, בנימינה-גבעת עדה
  • מקרקעין ונדל"ן
  • עברית
לעו"ד הראל לפידות ניסיון רב בתחום המושבים והנחלות, והוא מתמקד בתחום של מכר משקים חקלאיים והסדרים בתוך המשפחה. תחום זה של נכסים חקלאיים הינו בעל היבטי מיסוי חשובים וייחודיים, ולכן מחייב ידע מיוחד. תכנון נכון של המהלכים בשיתוף עם עורך דין מקצועי, לרוב מביא לתוצאות כספיות הדרושות ללקוח.
ZAP משפטי

עורכי דין? הצטרפו עכשיו!

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*

אודות המשרד

לעו"ד הראל לפידות ניסיון רב בתחום המושבים והנחלות, והוא מתמקד בתחום של מכר משקים חקלאיים והסדרים בתוך המשפחה. תחום זה של נכסים חקלאיים הינו בעל היבטי מיסוי חשובים וייחודיים, ולכן מחייב ידע מיוחד. תכנון נכון של המהלכים בשיתוף עם עורך דין מקצועי, לרוב מביא לתוצאות כספיות הדרושות ללקוח.

שירות במס' שפות (1+)

יצירת קשר

תחומי עיסוק

  • מקרקעין ונדל"ן
  • פינוי שוכר
  • תכנון ובניה / רישוי בניה
  • פינוי בינוי / בינוי פינוי

שאלות מפורומים

צרכנות

טיפול ארוך ומריחת זמן ע"י ביטוח הדירה עקב בעיית אינסטלציה

לפפני מעל לשנה הגשנו תלונה על רטיבות בקיר הכניסה לבית, הגיע אינסלטור שלא פר את הבעיה, הדבר חזרר על עצמו עוד כמה פעמיים עד שהרטיבות הגיעה למצב של קיר שחור, ריח שגרם לי לדעתי לבעית נשימה ומצב שהקיר הנמצא בקומה שמתחת לאמבטיה מטפטף...שילמתי 6000 ש"ח לבדיקה עם גלאי מים, ביוב וכו'..., באופן פרטי. לבסוף הגיעו מחברת הביטוח, שוב עשו תיקון שלא עזר, ושוב... אתמול סוף סוף, אחרי שבעלי לא הלך לעבוד והפסיד יום עבודה, כמעט ביטלו, ולאחר צעקות הגיעו, הרימו חלק מהרצפה בחדר השינה שלנו ומצאו שיש נזק בצינור המים החמים. אמרו שהיום יגיעו להחליף. היום אני לא הלכתי לעבוד, ולאחר טלפונים מסתבר שלא יגיעו היום אלא רק מחר.... אנחנו בסיפור הזה כבר מעל לשנה. אח"כ צריך לצבוע קירות, להחזיר ריצוף..הבית נראה ומריח כמו חורבה רקובה. יש איזשהו חוק לגבי זמן סיום פרוייקט, קצב עבודת קבלני ביטוח? חובת הגעה כשקובעים פגישה, גם אם אתה לא טכנאי? שלא נגיע לתביעה על הבריאות הנפש.. תודה!.. .

2
אני | 04.01.17
צרכנות

תביעת חברה עקב קבלת מוצר תקול ואי טיפול בנושא במשך חודש.

שלום, ביצעתי רכישה דרך אתר "גרופון" בתאריך 19.11.16 של מיקרוגל בסך 308 שקלים כולל משלוח. לאחר מספר ימים יצרו איתי קשר מחברת "אל כל אלקטרוניקה בע"מ" המציעים לי לשדרג את המיקרוגל בעלות נוספת של 49 שקלים- אישרתי זאת. בתאריך 28.11.16 המוצר התקבל בבתינו אך לא נפתח מאחר והדירה לא הייתה מאוישת עדיין. לאחר יומיים, בתאריך 1.12.16 פתחנו את המוצר, ונראה כי המיקרוגל שבור, ולא ניתן לעבוד איתו. באותו הרגע יצרתי קשר עם חברת "אל כל" שם התחילו את השיחה בהתנערות מהאחריות "הייתם צריכים להודיע לנו באותו רגע". לאחר משא ומתן ארוך מאוד מול חברת אל כל וחברת גרופון רק היום התחלנו לקבל חלק מהסכום כזיכוי. במהלך החודש האחרון ביצענו אין ספור שיחות מול חברת אל כל, חברת גרופון, ואפילו יצרנו קשר באופן עצמאי מול חברת "אלקטרה" המייצרת את המיקרוגל. (מה שאמרו בחברת אל כל שיבצעו אך לאחר שבוע וחצי כמובן לא בוצע, ואני ביצעתי זאת במספר דקות באופן עצמאי) במהלך השיחות מול חברת "אל כל" היו ניתוקי שיחה בפנים, לא ענו למספר הטלפון ולא למייל. הובטח מספר פעמים שיחזרו אלינו "תוך 72 שעות" וכמובן לא חזרו. כאשר מחפשים את חברת "אל כל" באינטרנט כפי שנאמר במהלך ההמתנה בטלפון- www.elkol.com - נפתח אתר אחר בשם "עולם הקולנוע". בוצעו מס נסיונות להשיג את עולם הקולנוע טלפונית אך ללא הצלחה. וכשיצרנו איתם קשר דרך הודעה בפייסבוק (כאנשים המעוניינים לרכוש מוצר) התנערו מאחריות לגבי אל כל אלקטרוניקה, וטענו בצורה מתחמקת כי לא קשורים אליהם. למרות שהאתר מופנה אליהם ולמרות שהכתובת זהה. מיותר לציין כמות הטלפונים, והמאמץ שבוצע על מנת לקדם את העניין. הזמן שבזבזתי בעבודה - גרם לכעס מצד המנהל, והזמן של בן זוגי -סטודנט בטכניון, שגם כן ניסה לעזור לי בנושא ולהשיג את החברה. אתמול, 26.12.16 קיבלנו אישור מחברת אל כל סוף סוף לקבלת החזר עבור המיקרוגל התקול. קיבלנו החזר בסך 49 שקלים מחברת אל כל. מחכים להחזר הנוסף מחברת גרופון. היום יצרו איתי קשר מחברת גרופון - אמרו שאקבל "שובר באתר" בסך 80 שקלים על הכאב ראש שנגרם. לא ביקשתי שום תגמול עבור ההתנהלות המגוחכת של חברת אל כל, אך 80 שקלים מחברת גרופון- שעדיין משווקת מוצרים דרך חברת אל כל לא מספקים אותי. שוב אציין ואומר שחברת אל כל לא מתועדת בשום מוסד משפטי, ויותר מכך רשומה כ"חברה מפרת חוק" באתר משרד המשפטים. האם יש דרך לתבוע את החברה על עוגמת נפש? תודה רבה

1
דניאל לוי | 27.12.16
צרכנות

לא נאמר שצריך לשלם דמי ביטול על החזרת מוצר

רכשתי מחברת פרטנר הספק שלי באינטרנט לאחר שיכנועים בטלפון טבלט .כששאלתי אים זה לא ימצא חן בעיניי .נאמר לי את יכולה להחזיר תוך 14 יום באריזה המקורית לסניף שלנו בחיפה. לא נאמר לי שאני אצתרך לשלם 5% דמי ביטול.ואל כך יש הקלטה של השיחה .

1
שולה חן | 27.12.16
צרכנות

תביעה נגד אל על בבית דין לתביעות קטנות

שלום, האם אני יכול להפנות את התביעה כנגד מנכ״ל החברה ולאלץ אותו להופיע בבית המשפט?

1
עודד קמחי | 20.12.16
צרכנות

ביטול עסקה לאחר התקנת סורגים בבית

שלום, בצעו אצלנו התקנת סורגים בבית, כול הסורגים במידות לא מדוייקות, ההתקנה עצמה בוצע בצורה רשלנית- קילופי צבע(צביעה בתנור), עקום, סדקים בקיר ועיקום הסורגים עצמם. פניתי לחברה שיבואו ויתקנו את הליקויים ועכשיו אני בפינגפונג בין הסוכן למתקין ולשרות.. ממש אין עם מי לדבר. הגעתי למצב שאני רוצה שפשוט יגיעו ויפרקו את הסורגים ויזכו אותי, הם אומרים שיחיבו ב 40% דמי ביטול. מה ניתן לעשות עם זה? האם זה בכלל נחשב לביטול עסקה?

1
אירה | 13.12.16
צרכנות

דחיית משלוח ללא הודעה מוקדמת

תואם לי משלוח ליום מסוים, לקראת סוף טווח השעות התקשרתי לחברת השליחות וביררתי איתם מה עם המשלוח. הנציגה הסבירה שהמשלוח יגיע רק ביום שלמחרת. לא עודכנתי לגבי דחייה של הגעת המשלוח (זו לא הפעם הראשונה). יש לי זכות לדרוש פיצוי מחברת השילוח?

1
בתאל | 11.12.16
צרכנות

ביטול עסקת מתקן מים דירתי

שלום רב, לפני מספר ימים ביצעתי עסקה טלפונית מול חברה שמספקת לצרכן מתקני מים ביתיים. המתקן המדובר בעסקה הוא מסנן מים ביתי "אסמוזה הפוכה" - פילטר מים אשר מסנן את המים ומוציאם מברז יעודי על השיש. ביצעתי עסקה ע"ס 79 ש"ח לחודש למשך 36 חודשים שכללה בין היתר את עלות המתקן, סננים להחלפה במשך התקופה, אחריות וכמובן התקנה ע"י טכנאי מוסמך. לאחר כיומיים הגיע לביתי טכנאי להתקנה. הצבעתי לטכנאי על המיקום בשיש, בדירה שאני שוכר, שיראה שכבר יש שם חור וכנראה היה פעם מתקן דומה בדירה. הטכנאי החל בעבודה, והתקין ברז יעודי על השיש עם צינור אשר מתחבר למערכת המים של הבית ועדיין לא חיבר את מערכת הפילטרים התחתונה. לאחר כחצי שעה עבודה, הטכנאי מודיע לנו שלחץ המים בדירה איננו מספיק על מנת לחבר את המערכת ולכן עומדת בפנינו אפשרות לרגוש משאבה חשמלית להגברת לחץ. שאלתי מדוע הלחץ קטן והוא אמר שכנראה בגלל שאנו גרים בקומה 3 בבניין. לא רציתי להתקין משאבה חשמלית בגלל חוסר היכולת להשתמש במכשיר בשבת שזו אחת הסיבות שהזמנתי את המתקן הזה ולא בר מים אחר. הטכנאי אמר שאין לו עוד מה לעשות וקיפל את ציודו. אמרנו לו (אני ואבי שבא לעזור ב"עין מקצועית") שיקח הברז שהתקין כי אין לנו בו שימוש והוא אינו מחובר לכלום וזה אמר מצידו שאין לו מה לעשות בזה לאחר שהתקין. איש המכירות של החברה היה איתי בקשר בהודעות טלפוניות והציע שאקח בחינם מתקן מים ללא עלות נוספת שעומד על השיש או אפשרות לקבל ללא עלות את המשאבה. הסברתי לו שמתקן על השיש לא בא בחשבון מבחינתנו ומשאבה גם לא וביקשתי לבטל את העסקה. למחרת איש המכירות כתב לי שחבל לבטל את העסקה ושאני יחויב ב 350 ש"ח על הגעת הטכנאי והברז שהותקן והושאר. אמקתי לו שאינני זקוק לברז ושביקשתי מהטכנאי שיקח אותו והוא סרב, כמו כן כתבתי לו שלא מקובל עלי חיוב שכזה בביטול הסעקה. איש המכירות כתב לי "על מה בעצם כן מקובל חיוב?" כתבתי לו שמקובל חיוב על עסקה שיצאה לפועל ולא על כזו שהתבטלה, ובטח שלא באשמתי. הוא כתב לי בחזרה "האם לחץ המים בדירה זו אשמתה של החברה?" כאן עצרתי את ההתכתבות וביקשתי שישוחח איתי למחרת בטלפון. האם אני אכן צריך לשלם את הסכום הנ"ל עבור עסקה כזו שהתבטלה בגלל גורם שלא באשמתי? האם הטכנאי לא יכל לבדוק מלכתחילה את לחץ המים בדירה, במיוחד אם הוא מקצועי וראה שהדירה נמצאת בקומה גבוהה (קומה אחרונה)? תודה רבה מראש.

1
איציק | 05.12.16
צרכנות

שאלה בנוגע לחוק הספאם

היי, לא יודעת אם קשור לפורום זה אבל מנסה בכל זאת. עד לפני חודש וחצי היתי מקבלת הודעות sms ממועדון לקוחות מסוים, לפני חודש וחצי ביקשתי להסיר את הטלפון שלי וכך היה, הפסיקו לשלוח לי הודעות. לפני בערך שבועיים התחלתי לקבל מאותו מספר הודעות של חברה אחרת מבלי שאישרתי להם לקבל הודעות sms מעולם. התקשרתי אליהם לשאול האם אישרתי אי פעם והתשובה היחידה שהיתה להם לתת לי היא שיסירו אותי מהמאגר ושהם לא יודעים כי זו חברה חיצונית. האם לפי חוק הספאם יש לי עילה לתבוע אותם בתביעות קטנות? מה ההתנהלות במקרים כאלה? תודה רבה :)

1
עדי | 05.12.16
צרכנות

אי אספקה של מוצר חשמלי בקנייה מלפני חודשיים

לפני כחודשיים רכשתי כיריים מחנות חשמל , במעמד הרכישה נאמר לי שהמוצר קיים במלאי ויגיע לסניף תוך 7 ימים .אציין כי הזמנו את הכיריים הרבה זמן מראש כדי להבטיח מבצע שהיה של קבלת סירים. עד היום אני נאלצת ' לרדוף " אחריהם כדי לקבל תשובות. כל פעם מחדש כשמגיע המועד שאנו קובעים ואני מגיעה לחנות לשאול אם הגיע נאמר לי שיקח עוד כמה ימים. בפעם האחרונה אמרו לי שב5.12 המוצר יגיע לחנות. ב30.11 יצרתי קשר לוודא שהמוצר יגיע בזמן, שאז נאמר לי שהמוצר יגיע לארץ רק ב12.12. אני עתידה לעבור דירה עוד קודם ולכן ביקשתי להזדכות על המוצר (חלק מהתשלומים כבר ירדו). בחנות אמרו שיבטלו את המוצר רק לאחר החזרת הסירים. חשוב לציין כי הסירים לא שווים יותר מדי, אך נאלצתי לנסוע מרחק רב (כ50 דקות לכיוון), שילמתי חנייהובזבזתי כשעה וחצי כדו להביאם . ביקשתי מהחנות לפצות אותי עבור הטרטור והנסיעה שביצעתי לשווא והם לא מוכנים. יחס החנות מזלזל, אני רודפת אחריהם רבות ועדיין לא מקבלת תשובות רק דחיות באספקה כל פעם מחדש. מעוניינת להגיש תביעה בביהמש לתביעןת קטמות, אשמח לעצתך.

1
שיר מימון | 01.12.16
צרכנות

טעות בתאריך הזמנת כרטיסי טיסה על ידי סוכנת הנסיעות - מי אמור לשלם?

בתאריך 18.5.16 הזמנתי כרטיסי טיסה לבלגיה ל-5 מבוגרים + 3 כרטיסי טיסה לתינוקות בסוכנות הנסיעות "אידיאל טורס". אני ביקשתי כרטיס ליום שני 20.6 הלוך וליום שני 27.6 חזור. לאחר חיפוש טיסה זולה, הציעה לי הסוכנת "לצאת יום לאחר מכן משלישי עד שלישי". לאחר בדיקה מצידי שהדבר מתאפשר לי (הייתי צריכה לעשות שינוי בהזמנת בית מלון בעקבות כך) הסכמתי לרכוש את הכרטיסים משלישי עד שלישי. לבקשתי, שלחה לי סוכנת הנסיעות, את העתק הכרטיסים, למרות שציינה שאין צורך בכך והיום הכל ממוחשב, אך רציתי לראות כמה זמן אורכת הטיסה ובאיזה שעות מדויקות ההמראה והנחיתה מיועדות להיות. יש לציין שלא קיבלתי יחד עם העתק הכרטיסים שום אזהרות לגבי בדיקה של הנתונים. ביום שלישי ה-21 ביוני, הגענו לדלפקי הצ'ק אין בשדה התעופה ואז מתברר לתדהמתנו שהטיסה שלנו הוזמנה ליום חמישי ה-23 ביוני. הטעות בתאריך היתה קריטית עבורנו היות שטסנו לחתונה שאמורה היתה להיערך ביום רביעי ה-22 ביוני. ואין לנו שום טעם בטיסה ביום חמישי. וכמו כן הזמנו שירותים שונים בחול לפי התאריכים עליהם דיברנו. שיחה בהולה לסוכנת הנסיעות, הניבה בסופו של דבר את הפתרון הבא: היא המינה 3 כרטיסים שעדיין נותרו בטיסה שאותה התכוונו להזמין (בריסל איירליינס ביום שלישי ה-21 ביוני בשעה 16:05) עבור שלושת הנשים, והתינוקות יוכלו ליסוע עם הנשים. בדלפקי הצ'ק אין טענו שאלו כרטיסים של over והם לא מבטיחים לנו בכלל שנוכל לטוס בטיסה הזו. אלא נצטרך לחכות לרגע האחרון ולראות אם אכן נותרו המקומות. במקביל היא קישרה אותנו לנציגה של חברת סוויס אייר, שביקשה ממני מספר כרטיס אשראי עבור רכישת שתי מקומות לגברים בטיסה שיוצאת בעוד חמש דקות (!!!) (טיסת קונקשן דרך ציריך) כאשר התנגדתי לשלם בטענה שהתשלום על הטעות לא אמור לחול עלי, דחקה בי הסוכנת שאין ברירה כרגע, ו"צריך שכרטיס האשראי יהיה על שם בעל הכרטיס, או שאת משלמת, או שאין טיסה, ואחר כך נסתדר", עקב הלחץ האדיר שהיינו נתונים בו וחוסר הברירה כיון שהיינו מוכרחים להגיע לחתונה, נתתי את פרטי כרטיס האשראי ושני הכרטיסים נרכשו על חשבוני. (חוץ מעוגמת הנפש האדירה היתה לנו עוד הוצאה כספית גדולה היות והזמנו הסעה משדה התעופה למקום האירוח בבלגיה, נאלצו הגברים שנחתו מאוחר יותר לקחת הסעה נפרדת יקרה מאד בעלות של 124 יורו!= 520 ₪. היות שלא הוזמנה מראש. וכן נשארו ללא טלפון עם תוכנית שיחות לחול ונאלצו לבצע שיחות יקרות בסך 154 ₪ על מנת לתאם עם המארחים...) כאשר חזרתי לארץ, יצרתי קשר עם סוכנת הנסיעות על מנת לקבל את התשלום על 2 כרטיסי הטיסה שאני שילמתי, בחזרה. סוכנת הנסיעות מודה בטעותה. מאשרת שהטעות היתה שלה. אך טוענת שהאחריות לכך אמורה להתחלק בין שנינו והיות שהיא שילמה את שינוי שלושת הכרטיסים של הנשים, אני אמורה לספוג את שני הכרטיסים של הגברים (יש לציין שבסופו של דבר הסכום ששולם על ידה והסכום ששולם על ידי זהה כמעט באזור ה-1800 ₪.) מה החוק?

1
מלכה שליסל | 29.11.16
צרכנות

חובת נותן אחריות להשיב לקדמותו

מסרתי רכב לתיקון במסגרת אחריות יצרן תוך שנתיים. התקלה תוקנה ללא תשלום, אך מאחר ולצורך גישה לתיקון הם פירקו את הפרונט, אמרו שצריך כיוון פרונט ממוחשב, וזה לא כלול באחריות. גבו על זה תשלום מלא של כיוון פרונט. האם צודק נותן האחריות? או שזה מחוייבות נותן האחריות להחזיר את הרכב לקדמותו- כולל פרונט מכוון?

3
גל א | 29.11.16
צרכנות

יואל גבע, ביטול השתתפות בקורס

נרשמתי ובשיעור הראשון הבנתי שהם לא מכינים אותי למבחן המשולב ושאני לא יכולה להשתתף במבחן בעברית כי אני עולה חדשה.

1
שקד רום | 29.11.16
צרכנות

ביטול עסקת הזמנת מטבח

סגרתי מטבח אצל חברת מטבחים שילמתי את כלל הסכום מראש בחוזה צויין כי יש דמי טיפול של 10%, כעת אני מעוניינת לבטל עסקה ואת התוכניות של המטבח הסופיות כלל לא קיבלתי מהחברה . את דמי הטיפול אני אשלם עפי החוזה אך רציתי לבדוק האם מגיע לי לקבל את התוכניות של המטבח?

1
גלית | 29.11.16
צרכנות

הטעייה ברישום לקורס ערב.

שלום,בתאריך 25.10.16 נרשמתי לאחר בירור פתיחת הקורס למכללה.באותו היום של ההרשמה נאמר לי (גם טלפונית לפני כן) שהקורס מתחיל ב25.10.16 ועלי להירשם בכדי לשמור לי מקום.שילמתי דמי הרשמה וחתמתי על חוזה לימודים ונכנסתי לשיעור בכדי להתחיל בלימודים. לאחר כשעה וחצי לערך מתברר לי לאור הנעשה על הלוח שהקורס נפתח קודם לכן וכבר היו מספר שיעורים!.יצאתי זועם למזכירת הקורס בכדי לברר מדוע היא הטעתה אותי ביודעין ולאחר שיחה איתה היא טענה שחתמתי על חוזה ואין מה לעשות,היא רק יכולה להעביר למנהל פנייה שיחליט מה לעשות. כמובן שחזרתי הביתה זועם על החוסר יושר ועל ההטעייה המכוונת רק בשביל למלא עוד תלמיד לכיתה. כל פניותיי טלפונית עלו בתוהו כולל שיחות עם מזכירת הקורס שניתקה לי בפרצוף פעמיים שניסיתי להבין מדוע היא שיקרה. פניתי במייל שמצאתי באתר שלהם וחזרו אלי התשובה הנ"ל: דמי הרישום לא יוחזרו ועליך לשלם את כל מחיר הקורס (19750 ש"ח) ולא, יינקטו הליכים משפטיים נגדי. אני מבקש עזרה בדחיפות ומאחר והנושא הזה היכה בי כרעם ביום בהיר.פניתי בתלונה גם למועצה לצרכנות אך עבר שבוע ועדיין לא קלטו את פנייתי( עומס רב הם טוענים). תודה רבה.

1
ערן | 02.11.16
צרכנות

ביטול טיסה שולם עבור הלוך ושוב

ביטול תשלומים בכרטיס האשראי חברת האשראי טוענת שלא ניתן לבטל כשל עיסקה חלקי ,מה עליי לעשות יש לי ח-ן של חברה אחרת מה מחיר הטיסה אך על חברת האשראי הדבר לא מקובל,

1
אלון גולדברג | 06.10.16
צרכנות

כיבוד תלושים של בית עסק

במסגרת עבודתי רכשתי תלושים לארוחות בקייטרינג הפועל במקום עבודתי. על התלושים לא צויין תאריך תפוגה. חלף זמן וכשניסיתי לנצל את התלושים הודיעו שהם אינם בתוקף. כיום חברת הקייטרינג מנפיקה פנקסי תלושים עם תאריך תפוגה. לטענתם התלושים נרכשו לפני מספר שנים והם אינם מחוייבים לכבדם. שאלה : האם מחובתם לכבד את התלושים שנירכשו בעבר (ללא שצויין עליהם תאריך תפוגה) ? ברצוני לציין כי התלושים נרכשו לפני מספר שנים ועד לפני שנה כובדו ע"י בית העסק.

1
רון | 26.09.16
צרכנות

דמי שירות עבור בריתה

שלום רב! ברצוני לברר ערכתי לבת שלי בריתה במסעדה ובה מסר לנו בעל המקום מכתב (לא חוזה וכמובן שלא חתמנו על כלום) את המחירים עבור המנות וצוין שם שזה לא כולל שירות.. לאחר האירוע בעל האירוע ביקש מבעלי שכאשר נשלם לו עלינו להוסיף 10% שירות והכניס לו את זה למחיר של המנות האם זה חוקי? ומה עלינו לעשות?

1
נועה | 24.09.16
צרכנות

ביטול הסכם עם גן פרטי

שלום רשמנו את בננו לגן פרטי והוא אמור להתחיל בחודש נובמבר. במסגרת ההסכם חתמנו כי במידה ואנו מחליטים לבטל ההסכם עלינו לשלם עבור חודשיים. בשבוע שעבר הגן נשרף והוא אמור לחזור לפעילות בנובמבר. הגננת לא מסרה פרטים על סיבת השריפה למרות שנשאלה על כך. אנו חוששים כי ישנה בעיה בטיחותית בגן והחלטנו לעבור לגן אחר. האם המצב הנוכחי יכול להוות הילה במקרה והגננת תחליט לתבוע את הכסף? הילד עדיין לא נכנס לפעוטון ובפועל אנחנו מודיעים כמעט חודשיים מראש על ביטול... אשמח לקבל את דעתך בעניין תודה

1
שגיא | 23.09.16
צרכנות

שליחת הודעות ספאם ללא אישור

שלום הראל. יום אחד החלו להגיע אל הפלאפון שלי הודעות פרסום למכירות חיסול של חברת בשר טרף. מעולם לא יצרתי שום קשר עם החברה הזאת ומעולם לא נתתי להם שום אישור לשלוח לי הודעות פרסום. תוכן ההודעות פוגעות בי מאוד מכיוון שאני אדם דתי וההודעות מכילות תוכן על מכירות חיסול של בשר חזיר וכו'. באף אחת מההודעות אין הצעה ללחוץ הסר או משהו בסגנון כדי להוריד את עצמי מרשימת התפוצה. חשוב לציין שההודעות נישלחו בתדירות של בערך אחת לשבוע על פני 4 חודשים!. יש מה לעשות בנושא? תודה מראש.

1
בניה גושן | 23.09.16
צרכנות

ביטול עסקה- גן ילדים פרטי

שלום רב, נרשמנו השנה לגן ילדים פרטי, שילמנו מקדמה של 1000 ₪ ובראשון לספטמבר התייצבנו בגן. על פי השיטה של הגן, תקופת ההסתגלות בגן לוקחת בין שלושה ימים לשבועיים כאשר במהלך תקופת ההסתגלות ההורה של הילד נשאר איתו בגן (כל עוד הילד בוכה). בני בן השנתיים התקשה מאוד להסתגל. בכי/צרחות בגן ובבית וסיוטים בלילות. במשך 6 חצאי ימים בילינו יחד עם הילד בגן וביום השביעי נפגשנו עם מנהלת הגן, יחדיו הגענו להחלטה משותפת שהילד לא בשל רגשית ושהכי טוב בשבילו יהי לחזור לגן הקודם שלו. השיחה התנהלה בצורה נעימה ולבסוף אמרה המנהלת כי אנחנו נקבל את כל הצ'קים בחזרה. כאשר פנינו לאשת הכספים של הגן, התברר כי על פי החלטת הגן אנחנו לא זכאים לקבל לא את דמי הרישום (1000 ₪) ולא את שאר התשלום עבור חודש ספטמבר(עוד 2000 ₪). בחוזה שנחתם מול הגן, אין התייחסות מפורשת לתקופת ההסתגלות. האם יש דרך להחזיר את הכסף ?

1
ויקטוריה | 13.09.16
צרכנות

ביטול מנוי אצל ספר שאינו מסכים לזכות אותי בכסף

לפני שנה עשיתי מנוי אצל ספר ל-15 טיפולים ב-4500 ש"ח, השתמשתי ב 5 טיפולים וביקשתי לבטל כי הטיפולים לא הועילו לשיער, הצעתי לעשות טיפול שונה בסכום שנשאר לי שזה 3000 ש"ח, הוא אמר שזה לא משתלם לו והציע טיפולים אחרים שלא הייתי צריכה ,ביקשתי לבטל ולקבל את כספי בחזרה ונעניתי בסירוב, הוא גם אמר שהחבילה כללה הטבות של מתנות ואני לא יכולה לבטל, מה אפשר לעשות?

1
אימי | 07.09.16
צרכנות

קיבלתי שובר מתנה והנני מעוניין לקבל החזר ספי

שלום רב בתאריך 4/9/16 קיבלתי שובר מתנה על סך 700 ש"ח. יום לאחר מכן ניגשתי לחנות בכדי לקבל החזר כספי עקב אי רצון לממש את השובר. בעל העסק אינו מעוניין להחזיר את הכסף, האם החוק מחייב אותו להחזיר את הכסף ?

1
יונתן | 07.09.16
צרכנות

פלאפון - טאבלט הוצאה לפועל

כמו כולם גם אני נפלתי בפח עם טאבלט פלאפון הכל היה רגוע עד שעברתי לקבל שרות מחברת תקשורת אחרת בתחילת 2016 אז הגיעו אלי מכתבים מעורכי דין ואף הוצאה לפועל מה עלי לעשות אשמח לקבל עזרה

1
שרעבי איילה | 04.09.16
צרכנות

אי הגעת איש שירות במועד שנקבע

שלום, במרץ קיבלתי מפתח לדירת קבלן חדשה, וטרם קבלת המפתח הותקן מטבח קבלן בדירה. היו כל מיני בעיות במטבח כמו: לא היה סכו"מון, אחד הארונות היה שרוט, חיזקו את הגב של האי במטבח ועשו בו חור בטעות אז היו צריכים להביא גב חדש לאי. לצורך כך הגיעו אלינו כמה וכמה פעמים, בעיקר עבור החיזוק של גב האי שהסתבכו איתו ממש. באחת הפעמים קבעו לנו יום שיגיע אלינו איש שירות, יום לפני התקשרתי כדי לוודא שיגיע ובשיחת הטלפון דחו לי לתאריך אחר אך לא קבעו שעה. התאריך האחר הגיע ועבר ולא הגיעו אליי באותו יום. האם אני זכאית לפיצוי ? חברת המטבחים טוענת שלא. תודה

1
שאלה | 29.08.16
צרכנות

אחריות על החלפת עדשות

שלום קניתי משקפים ועדשות נסדקו לאחר שנה. חברת אופטיקה החליפה לי עדשות בחינם (היה עדיין אחריות) לחדשות ועל העדשות החדשות האלו לא מסכימה לתת אחריות. לאומת זאת, בזוג משקפים השני החלפת העדשות מאותו נזק, בוצעה בתשלום כי אחריות עליהן תמה, ונאמר לי שעל עדשות אלו יש אחריות. לי זה נראה משונה. האם זה נכון? יש הבדל על אחריות החברה על החלפת עדשות בתשלום או באחריות? תודה

1
רינה | 23.08.16
צרכנות

ביטול עסקה- שמלת כלה

שלום , לפני כחודש הגעתי לסלון כלות ומדדתי שמלה שנראתה לטעמי, לפני כשבועיים בן הזוג שלי חתם על הסכם בסלון הכלות, שילם מקדמה ע"ס 2000 ש"ח. קבעו לי מדידות ראשונות בעוד כחודש, ביקשתי להגיע מוקדם יותר כדי לבחור דגם אחר אך נעניתי בשלילה. לאחר קצת בדיקות באינטרנט החלטתי לחזור בי ולבטל את העסקה, בחוזה שחתם עליו בן זוגי רשום שניתן לבטל את העסקה עד שבוע ולקבל החזר מקדמה, במידה ולא התקיימו מדידות יחייבו רק בסך המקדמה. האם יש אפשרות לבקש בכל זאת את כל כספי המקדמה בחזרה? אני לא מוצאת דגמים נוספים שאני אוהבת בקטלוג שלהם, וגם היחס כלפי השתנה. אודה לעזרה

1
סיון | 16.08.16
צרכנות

הטעיית מחירים במוצרים באתר אינטרנט

צהריים טובים רכשתי כמה מוצרים באתר אינטרנט שהיו במחירים מוזלים ''מבצע'' קיבלתי את טופס ההזמנה מיד למייל ולמחרת קיבלתי את הקבלה במייל [כפי שנהוג באתר הזה] לאחר כמה שעות התקשר אליי נציג ואמר לי "שלא נוכל לספק לך את ההזמנה שלך מכיוון שעשינו טעות באתר ורשמנו מחיר נמוך משמעותית מהמחיר האמיתי שלו" כמובן שלא הסכמתי ואמרתי לו שעשיתם מבצע אנשים רכשו אתם לא יכולים פתאום לשנות את דעתם או לבטל עסקאות על דעת עצמכם אחרי שכבר חייבתם והוא ענה לי "שמנכ''ל החברה יחזור אליך ואולי ייתן לך פיצוי קטן" השאלה שלי מה אני עושה עכשיו ? האם אפשר לתבוע אותם ? או איך מתקדמים בנושא הנ''ל חשוב לי לציין מדובר בהזמנה ששוייה כ-6,000 שקל תודה לעונים

2
מנחם | 11.08.16
צרכנות

החזר כספי עבור דמיי המשלוח של המוצר.

שלום! שמי שרה ואני גרה באשדוד. אני רכשתי דרך אתר גרופון שובר לרכישת כסא במחיר של 218 ש"ח הכולל משלוח של הכסא עד הבית. אני קיבלתי את המוצר ,אך לצערי הוא היה פגום ולאחר שיידעתי את החברה שממנה רכשתי את הכסא שהוא לא תקין ואף יידעתי את גרופון שלחתי תוך יומיים את המוצר בחזרה למפעל שבפתח- תקווה. חברת גרופון זיכתה אותי במלוא סכום העיסקה כלומר ב218 ש"ח וידעה אותי שעלי לבקש החזר על דמי המשלוח שהחזרתי את הכסא מהחברה שממנה רכשתי את הכסא. כאשר דיברתי עם הפקידה של החברה וביקשתי החזר על דמיי המשלוח בסך של 47.20 ש"ח, היא טענה שהם נקטו לפנים משורת הדין והסכימו שגרופון יזכה אותי על דמיי המשלוח שהיו כלולים ב218 ש"ח בהזמנה הראשונה וכי הם אינם חייבים לזכות אותי במשלוח השני על החזרת המוצר הפגום. יוצא אם כן ששילמתי כסף לשווא כאשר לא קיבלתי מאומה. האם הפקידה של החברה צודקת או שהם מחויבים להחזיר לי את דמיי המשלוח עבור המוצר הפגום?

1
שרה בראלי | 09.08.16
צרכנות

האם קיימת לי אפשרות לביטול עסקה?

שלום רב לכולם, יש לי שאלה משפטית אליכם. רכשתי לפני בתאריך 16.6.16מכשיר סלולרי. לאחר כמה ימים הבחנתי בשתי בעיות: גרסת הפלאפון היא לא בעברית מלאה אבל רובה. הבעיה השניה היא כאשר שולחים הודעה, ההוגעה מתקבלת לא רצופה. בעקבות הבעיות לאחר כעשרה ימים יום שישי הלכתי לחנות בבקשה להסדר את עניין הגרסה ואת עניין שליחת הודעות שאינן רצופות. לאחר בירורים שאלתי האם ישנה אפשרות להחזיר את המוצר כי הוא לא כפי שהוסבר לי, המוכר סירב לבקשתי. המוכר ביקש ממני להגיע שוב ביום ראשון כי יש טכנאי טוב שמבין במוצר הזה. ביום ראשון עקרתי שן בינה ולא התאפשר לי להגיע לכן הגעתי ביום שישי לאחר מכן. אותו טכנאי מסר לי לבוא אליו ביום ראשון כי הוא לא רצה שאשאר בלי פלאפון לסופש. הגעתי ביום ראשון ומסרתי לו את הנייד. הנייד ישב שם כשבוע ימים ללא כל שינוי או עדכון מצדם. כולו כועסת על התרשלות שלהם ועל האי הידיעה כלפי הלקוח. לקחתי את הנייד ועליתי לחנות עצמה (כי יש חנות ויש מעבדה, הסמוכות זו לזו). ונמסר לי מאת המוכר שביום ראשון הדבר יטופל במיידי. לכן, הגעתי שוב ביום ראשון וביקשתי מהם שהדבר יטופל בהקדם ובאתי במיוחד כי יש לי למחרת מבחן. הטכנאי מסר לי שמדובר ביום יומיים. עד ליום רביעי אף אחד לא יצר איתי קשר לכן הלכתי אליהם שוב במטרה להבהיר את העניין. התקשרתי ביום רביעי ומסרו לי שיש בעיה חלקית עם הגרסה. התקשרתי שוב ביום חמישי לברר את העניין, טרם מצאו פתרון. בנתיים אני תקועה עם מכשיר שעובד אבל אני לא מרוצה ממנו ולא יודעת מה לעשות? קראתי את החוק וראיתי שניתן לבטל עסקה בת שבוע ימים, אך מכיוון שהבאתי אליהם לאחר עשרה ימים מיום הרכישה האם עדיין יש לי עילת תביעה או פיצויים כל שהם לעניין המכשיר? מתוסכלת ולא מרוצה מן המכשיר. אודה לסיוע ועזרה.

1
יונית | 05.08.16
צרכנות

האם לתבוע פיצוי על איחור של יותר משנה באספקת המוצר

הזמנו ספה הובטח שיגיע תוך 60 יום, לאחר יותר ממאה יום הגיע ספה אחרת לאחר טירטורים רבים תבענו אות לביהמ"ש לתביעות קטנות, מיד עם קבלת התביעה התקשרו שהספה תגיע תוך יומים ואכן הספה הגיע בקשתי מהם פיצוי הן על העגמת נפש והן על תשלום האגרה לבית המשפט והן על האיחור של יותר משנה לאחר הקניה, הם אינם מעוניינים לפצות בטענה שאין סיכוי שבית המשפט יחייב אותם בפיצוי מה לעשות? תודה

1
אלי | 02.08.16