zap group mishpati logo

נישואי פרגוואי - אפשרות להינשא בנישואים אזרחיים

הייחוד של נישואי פרגוואי בא לידי ביטוי בכך שניתן לקיים אותם במהירות ואין צורך בנוכחות של שני בני הזוג, שכן די בהגעת אחד מהם למקום

מאת: מערכת משפטי
18.09.11
תאריך עדכון: 21.08.17
3 דק'
נישואי פרגוואי - אפשרות להינשא בנישואים אזרחיים

האפשרות של עריכת נישואים אזרחיים אינה קיימת בישראל. בני זוג שרוצים להתחתן חייבים לעבור דרך הרבנות. ישנם בני זוג אשר אינם יכולים להתחתן ברבנות מסיבות שונות, למשל: היותם מעורבים (יהודי וגויה, לדוגמא), פסולי חיתון ועוד. על בני זוג כאלה לערוך נישואים אזרחיים בחו"ל.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום משפחה

בנוסף, ישנם בני זוג, אשר השקפת עולמם החילונית לא באה בכפיפה אחת עם טקס דתי כמקובל במדינת ישראל. האפשרות הקיימת בפני זוגות כאלו היא לסוע לחו"ל ולהינשא בנישואים אזרחיים.  אחת האפשרויות לנישואים אזרחיים היא נישואי פרגוואי.

נישואי פרגוואי הם נישואים אשר נערכים בהתאם לחוקי מדינת פרגוואי בדרום אמריקה. הדבר המיוחד בנישואים אלו הוא, שניתן לקיים אותם במהירות וללא נוכחות במקום של שני בני הזוג. משמע: אין צורך ששני בני הזוג יסעו למדינה רחוקה זו, אלא די בכך שאחד מבני הזוג יגיע פיזית למקום, למדינה זו לצורך עריכת הטקס.
בעבר, אפשר היה לערוך את הנישואין בפרגוואי מבלי שתהיה כלל נוכחות אישית של אחד מהצדדים במדינה. זאת, תוך היעזרות בעורך דין שהגיש לרשויות את המסמכים הנדרשים על ידה, וקבלת תעודת אישור בדואר.

יש צורך בנוכחות אחד מבני הזוג

אולם, כיום, לאחר שהחוק המקומי תוקן, יש צורך בנוכחות של אחד מהצדדים להסדרת הנישואים, כמוסבר לעיל.
החשיבות באה לידי ביטוי בכך, שאם אף אחד מבני הזוג לא נכח פיסית, לא יהיה תוקף לנישואים.
כך למשל, נפסק בתמ"ש 10283/00- בית המשפט לענייני משפחה דחה בקשה להתרת נישואין של בני זוג שניאו בנישואי פרגוואי בנימוק, כי נישואיהם בעצם כלל אינם תקפים.

השופטת ורדה פלאוט קבעה, בהתאם לדין החל בפרגוואי, כי כדי לתת תוקף לנישואין, יש צורך שאחד מבני הזוג יהיה נוכח בפרגוואי בפני רושם הנישואים, וכי הנישואים ירשמו בספרי הנישואין בפרגוואי. במקרה זה, בני הזוג שלחו את המסמכים בדואר, ועל כן נקבע כי לא די בכך, וכי נישואים שנעשו בהתכתבות אינם תקפים.

באשר לטענה, לפיה כתוצאה מפסק הדין, בני זוג רבים שנישאו בנישואי פרגוואי (מבלי שיהיו נוכחים שם פיזית) ימצאו עצמם בפני שוקת שבורה, קבעה השופטת כי על המחוקק לתת דעתו בסוגייה, ואין בכך כדי לשנות את התוצאה, כי הנישואים שנערכו אינם תקפים.

ליעוץ בנושא נישואין וגירושין, פנו עכשיו לעורכי דין משפחה

על אף היתרון של נישואי פרגוואי, שהם מהירים ואין צורך בנוכחות שני הצדדים, יש לתת את הדעת על כך שמדובר בהליך לא זול ביחס לטקסי נישואים אחרים. אחד מבני הזוג צריך לטוס לפרגוואי, ולשם כסף רב עבור כרטיס טיסה ושהייה.

בשנים האחרונות, אני עדים למגמה הולכת וגוברת- בני זוג רבים מעדיפים להינשא בנישואים אזרחיים בחו"ל, ולא דרך הרבנות. מתוקף כך, גם נישואי פרגוואי הפכו לפופולרים, בשל כך שהם מוכרים בישראל ואינם מצריכים נוכחות של שני הצדדים במדינת פרגוואי.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה