zap group mishpati logo

כיצד אפשר לבטל צו עיכוב יציאה מן הארץ? מדריך לאזרח

אם הוציאו נגדכם צו עיכוב יציאה מהארץ, דעו כי יש מה לעשות. ניתן לבטל צו עיכוב יציאה מהארץ. לפניכם הסברים ועצות בנושא כיצד לעשות זאת נכון

מאת: מערכת משפטי
27.09.11
תאריך עדכון: 24.10.18
4 דק'
כיצד אפשר לבטל צו עיכוב יציאה מן הארץ? מדריך לאזרח

אם הוציאו נגדכם צו עיכוב יציאה מן הארץ במסגרת הליך הוצאה לפועל או הליך גירושין, דעו שלא הכל אבוד. יש לכם, במקרים מסוימים, אפשרות לבטל אותו ולצאת מהארץ בכל זאת. קראו היטב מה עליכם לעשות כדי לבטל את צו עיכוב היציאה מן הארץ שהוצא נגדכם.

ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ בתיק הוצאה לפועל או בהליך פשיטת רגל

זוכה בהליך הוצאה לפועל יכול לבקש, שינתן כנגד החייב צו עיכוב יציאה מהארץ, במסגרת הסעדים העומדים לרשותו. צו עיכוב יציאה מהארץ יכול להינתן גם ללא קשר לבקשת הזוכה, כחלק כולל מהכרזה על חייב כמוגבל באמצעים ו/או במסגרת איחוד תיקים ו/או עם הכרזתו של חייב כפושט רגל.

חשוב להזכיר, כי צו שניתן במסגרת הליך הוצאה לפועל ע"פ בקשת זוכה, פוקע מעצמו לאחר 12 חודשים מיום שהוא ניתן.
צו הניתן בשל חוב מזונות אינו מוגבל בזמן.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו עכשיו לפורום הוצאה לפועל ופשיטת רגל
צו עיכוב יציאה מהארץ שניתן במסגרת הכרזה על חייב מוגבל באמצעים או במסגרת איחוד תיקים, פוקע לאחר סגירת התיקים ע"פ החלטת ראש ההוצאה לפועל.

צו עיכוב יציאה מהארץ שמוצא במהלך הליך פשיטת רגל תקף עד למתן הפטר, ביטול הכינוס או ההכרזה על פושט הרגל.

ראש ההוצאה לפועל רשאי לבטל צו עיכוב יציאה מהארץ ע"פ בקשת חייב, אם השתכנע שיציאת החייב מהארץ היא למטרה מוצדקת. מותר לראש ההוצאה לפועל להתנות את ביטול צו עיכוב היציאה מהארץ בהפקדת ערובה.

האם הוצא כנגדכם צו עיכוב יציאה מהארץ? בדיקה

אם אתם רוצים לוודא שאכן הוצא נגדכם צו עיכוב יציאה מהארץ, עליכם לבדוק זאת מול רשות האוכלוסין וההגירה. ימי ושעות הפעילות בהם ינתן מענה אנושי הם: ימים א'-ה בשעות 8:00-18:00. יש לחייג אל מספר טלפון שמספרו: 3450* להמתין למענה אנושי, ולאחר מספר שאלות מזהות תינתן התשובה האם קיים נגד החייב צו עיכוב יציאה מהארץ. למתקשרים מחו"ל - ניתן להתקשר לטלפון 02-6294666.
יש לציין, כי מידע על צווי עיכוב הוא אישי, וניתן עבור הפונה וילדיו הקטינים בלבד. באתר של רשות האוכלוסין וההגירה נאמר, כי לא יימסר מידע עבור אדם אחר.

בנוסף, פניות של עורכי דין יענו על ידי יפוי כח + צילום ת.ז של האדם עבורו מבוקש השרות, אותו יש לשלוח לפקס 02-6499441.


אם אכן הוצא כנגדכם צו עיכוב יציאה מהארץ, לראש ההוצאה לפועל יש כאמור סמכות לבטל אותו. אם ראש ההוצאה לפועל החליט לקבוע ערבויות, על הערבים להתייצב באחת מלשכות ההוצאה לפועל, ולהציג תעודת זהות או דרכון בפני פקיד ההוצאה לפועל. לאחר שהערבים יתייצבו כנדרש, ראש ההוצאה לפעול יוכל לעכב את יציאתם מהארץ ולבטל את צו עיכוב היציאה מהארץ שהוצא כנגד החייב, והחייב יוכל לצאת מגבולות המדינה. כאשר החייב ישוב לארץ, הוא יצטרך להתייצב בלשכת ההוצל"פ ולהציג תעודת זהות או דרכון. במעמד זה, צו עיכוב היציאה מן הארץ יעמוד שוב בתוקף, וערבותם של הערבים תוסר וכן יבוטל צו עיכוב היציאה מהארץ נגדם.

עצה: אם אתם מגלים שיש צו עיכוב יציאה מהארץ נגדכם, צרו קשר עם עורך-דין שמתמחה בתחום, כדי שיוכל לנסות לאפשר לכם לצאת מהארץ במהירות הדרושה תוך בירור וביצוע הנושא מול הגורמים החוקיים הרלוונטיים.


ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ בהליך גירושין

צו עיכוב יציאה מהארץ, שהוצא במסגרת הליך גירושין, תקף למשך שנה מיום שהומצא לידי האדם שכנגדו הצו הוצא. יחד עם זאת, הצד שהצו הוצא נגדו רשאי להגיש התנגדות לביהמ"ש בה הוא יפרט מדוע הוא חושב שאין להוציא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ. אדם שהוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ מנוע בעיקרון לצאת מן הארץ. אבל, לפעמים ביהמ"ש מאפשר לו לצאת מן הארץ בתנאים מסוימים ותוך הפקדת ערבות מתאימה.


מה בתקשורת? צו עיכוב יציאה מהארץ

* לאחרונה, בית המשפט המחוזי בת"א הוציא צו עיכוב יציאה מהארץ ואיסור פעולות בנכסים לסוחר השלדים הבורסאיים ובעל השליטה באפסווינג, ירון ייני. הצו הוצא בעקבות בקשה שהגיש ייני למתן צו כינוס והכרזה עליו כפושט רגל בשל חובות של למעלה מ-20 מיליון שקל לכ-10 נושים.  

* בחודש דצמבר 2015, בית המשפט המחוזי בחיפה הוציא צו עיכוב יציאה מהארץ נגד יו"ר ובעל השליטה חברת WTP הבורסאית, אבנר ארזי. עהשופטת עדי חן-ברק חתמה על הצו הזמני לבקשת בנק הפועלים, המנהל הליכים להכריז על ארזי כפושט רגל בשל חובות של כ-32 מיליון שקלים.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים