zap group mishpati logo

נפגעי פגע וברח ייכללו בחוק זכויות נפגעי עבירה

ע"פ התיקון לחוק זכויות נפגעי עבירה, קולם של נפגעי עבירת הפקרה לאחר תאונת דרכים יישמע בהליך המשפטי

מאת: מערכת משפטי
29.12.11
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
נפגעי פגע וברח ייכללו בחוק זכויות נפגעי עבירה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה השנייה והשלישית את הצעת חוק זכויות נפגעי עבירה (תיקון מס' 7), התשע"ב-2011, של הח"כים זאב בילסקי (קדימה), זבולון אורלב (הבית היהודי), אריה ביבי (קדימה) וקבוצת ח"כים.

לפי הצעת החוק, שאושרה סופית,  מי שנפגע בעבירה של הפקרה לאחר תאונה, ייכלל בחוק זכויות נפגעי עבירה, כך שיהיה זכאי למידע על ההליך ולהבעת עמדתו בנוגע להסדר טיעון, חנינה ועיכוב הליכים, ככל שיהיו.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו עכשיו לפורום תאונות דרכים

זכויות נוספות לנפגעי עבירת הפקרה

הצעת החוק מוסיפה את נפגעי עבירת ההפקרה, הקבועה בסעיף 64א לפקודת התעבורה, לתוספת הראשונה לחוק, שעניינה רשימת עבירות מין או אלימות, וכן לחלק ב' לתוספת הראשונה א' לחוק, שעניינה רשימת עבירות מין או אלימות חמורות. כך, נפגעי עבירת ההפקרה יהיו זכאים לא רק לזכויות הנתונות לכל נפגע עבירה, לדוגמא: זכות לקבל מידע על ההליך הפלילי הקשור לעבירה שממנה נפגע, אלא גם לזכויות הנתונות לנפגעי עבירת מין או אלימות, לדוגמא: הזכות להביע עמדה לפני ועדת שחרורים או לעניין חנינה.

בנוסף, יקבלו נפגעי העבירה את הזכויות הנתונות לנפגעי עבירת מין או אלימות חמורה, כגון הזכות להביע עמדה בכתב לעניין עיכוב הליכים בפני היועץ המשפטי לממשלה, והזכות להביע עמדה לעניין הסדר טיעון בפני תובע לפני קבלת ההחלטה בעניין.

עוד, נקבע כי יתווסף לתוספת הראשונה לחוק גם סעיף 64 לפקודת התעבורה שעניינו גרימת מוות בנהיגה ברשלנות, שהיום מופיע רק בתוספת הראשונה א' לחוק, כך שנפגע העבירה יהיה זכאי לא רק לזכויות הנתונות לנפגעי עבירת מין או אלימות חמורה, אלא גם לזכויות האחרות הנתונות לנפגעי עבירת מין או אלימות.

לשאלות בנושא תאונות, היכנסו עכשיו לפורום נזיקין ותאונות

ח"כ בילסקי: התיקון מבטא את חומרת עבירת ההפקרה

ח"כ זאב בילסקי (קדימה), מיוזמי החוק, הציג את ההצעה במליאה בשם ועדת החוקה, חוק ומשפט, שהכינה את החוק לקריאות השנייה והשלישית,  ואמר: "אני רוצה להזכירכם כי נוכח חומרתה של עבירת ההפקרה אחרי פגיעה, הכנסת החמירה לאחרונה את העונש המרבי עליה, ל-14 שנות מאסר בנסיבות מחמירות (חוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 101), התשע"ב–2011.

התיקון שעולה היום להצבעה, אשר מוסיף את עבירת ההפקרה לרשימת עבירות מין או אלימות חמורה בחוק זכויות נפגעי העבירה, גם הוא מבטא את החומרה הרבה, הפסול הרב, שרואה המחוקק בעבירת ההפקרה".

12 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה השנייה, שעברה ללא מתנגדים.
11 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה השלישית, שעברה ללא מתנגדים.

עוד בנושא:

פגע וברח: נהג בורח צפוי ל-14 שנות מאסר

7 עצות זהב לנפגע בתאונת דרכים

תאונת דרכים: שאלות ותשובות מומחה מהפורום

מדריך פיצויים בתאונת דרכים

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים