zap group mishpati logo

אושר לקריאה ראשונה: רישום דו"חות חניה לנכים בתנאי שהעבירה תצולם

מסתמן: פקחי העיריות יוכלו להמשיך לרשום דוחות חניה לרכבים עם תג נכה, לפי חוק חניית נכים, בתנאי שיהיה צילום המוכיח את העבירה

מאת: מערכת משפטי
29.01.12
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
אושר לקריאה ראשונה: רישום דו"חות חניה לנכים בתנאי שהעבירה תצולם

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה לקריאה ראשונה את ההצעה שהגישו חברי הכנסת אילן גילאון וניצן הורוביץ לתקן את חוק החניה לנכים. לפי ההצעה שאושרה, מעתה פקחי החניה ברשויות המקומיות יוכלו לרשום דוחות לרכבי נכים רק אם העבירה תצולם.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום לתעבורה

ח"כ גילאון שיזם את ההצעה הסביר, כי במקור הציע לשלול מהפקחים את האפשרות לרשום דוחות חניה לרכבי נכים, ולתת את הסמכות הזאת רק לשוטרים. עם זאת, הוא הבהיר כי הגיע להסכמות עם הממשלה שלא להעביר את הסמכות רק לשוטרים, מתוך הכרה שהם לא יעמדו בכך בשל העומס המוטל עליהם. הוא אמר, כי יסכים שהמטלה של רישום דוחות תישאר בידי הרשויות, ובלבד שכל עבירה תצולם.

הטענה: העיריות הפכו את הדו"חות למקור תקציבי
היו"ר שאמה-הכהן ציין, כי מציעי החוק מצביעים על כך שהעיריות הפכו את הדוחות למקור תקציבי. על כך אמר ח"כ גילאון, כי: "הפקחים עוברים על חוק חניית נכים ותוקעים דוחות על ימין ועל שמאל. עיריית תל אביב פועלת כעיר ללא הפסקה נגד נכים וכששאלתי בעירייה כמה דוחות ניתנו לרכבים בעלי תו נכה אמרו לי רק שבשנה בוטלו 5,163 דוחות – ואם זה מספר הדוחות שבוטל, מעניין כמה ניתנו. הנכים הם מקור הכנסה מצוין לרשויות".

נכים רבים שהשתתפו בדיון התלוננו על הדוחות שנרשמים להם ברשויות המקומיות השונות, לטענתם ללא הצדקה ומבלי שתהיה להם אפשרות חניה אחרת. היועץ המשפטי של מרכז השלטון המקומי, עו"ד כפיר כהן, ביקש למחות על הטענות כנגד הפקחים, ואמר כי: "הטענה שהשלטון המקומי מוצא בנכים כתובת להעשיר את קופתו היא דמגוגיה". מנהל אגף הפיקוח בעיריית תל אביב, יואב ירדני, הוסיף כי: "הפקחים בעיריית תל אביב מכיר את החוק לא פחות טוב מהנכים". הוא אף ציין כי כבר כיום כל דוח הוא מצולם, והוסיף כי למעלה מ-7,000 דוחות ניתנים בשנה לרכבים שחנו בחניות נכים.

בתום הדיון אישרה הוועדה כאמור את ההצעה לקריאה ראשונה, וקבעה כי פקחי העיריות יוכלו להמשיך לרשום דוחות חניה לרכבים עם תג נכה, לפי חוק חניית נכים, בתנאי שיהיה צילום המוכיח את העבירה. כמו כן החליטה הוועדה לאחד את הצעת החוק שיזם גילאון עם הצעת חוק דומה של ח"כ ניסים זאב וחברי כנסת נוספים.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה