zap group mishpati logo

כיצד יש לבחור עו"ד?

המלצות לבחירת עו"ד שיתאים לכם ולעניין שבגינו אתם פונים אליו

09.02.17
תאריך עדכון: 30.03.24
2 דק'
כיצד יש לבחור עו"ד?

כאשר בא לקוח לבחור לעצמו עו"ד, הוא צריך לעשות זאת בכובד ראש.
שימו לב, עוה"ד הופך להיות חלק מגופו של הלקוח: הפה שלו. רצוי כמובן, שיהיה גם הלב שלו, יזדהה עם העניין, וכמובן יבין ויהיה בעל ידע ונסיון רלוונטי.

יש לשטוח בפני עורך הדין את כל העובדות

לעיתים נושא נושק ליותר מעניין אחד. צריך שעוה"ד יבין בכל הנושאים הרלוונטיים. חשוב מאוד שעוה"ד יתן ללקוח תחושה, שהוא יכול לספר לו הכל, כי מה לעשות? יש לשטוח בפני עוה"ד את כל העובדות. גם את אלה שלא כ"כ נעימות, בלשון המעטה, זאת, כדי שהצד השני לא יפתיע בהעלאת עובדות, שלא היו ידועות לעוה"ד מראש.

ראשית, הלקוח צריך לשבת עם עצמו ולברר מה הוא באמת צריך ורוצה. יש עו"ד רבים. לכל אחד מהם יש ייחוד, ועל הלקוח לקבל את הטוב ביותר למטרה למענה הוא התקשר עם עוה"ד.

נסיון רלוונטי ותארים

אפשר ורצוי לבקש מעוה"ד שיציג בפני הלקוח את הנסיון הרלוונטי שלו בתחום או בתחומים הקשורים לאותו עניין משפטי. אולי תארים נוספים רלוונטיים וכד'.
אפשר גם לבדוק ולחפש באינטרנט, אך יש לזכור כי המידע באינטרנט הוא חסר ולעיתים מגמתי. לא כל האינפורמציה מתפרסמת ולפעמים גופים פרסומיים מכניסים אינפורמציה, שכל מטרתה הוא קידום מכירות, לטוב ולרע.

מחירים - על ענייני המחיר לא יורחב כאן, אם כי לדעת עו"ד בן דוד, בכל נושא ישנו פער מחירים גדול המשקף את נסיונו ועברו של עורך הדין, אך גם את קידום המכירות שהוא עושה לעצמו.
לעיתים עלינו לזכור, כי הזול הוא היקר, וגם לא כל הנוצץ זהב הוא.

בדקו, סמכו על תחושת הבטן ובחרו עו"ד שמתאים לכם

לא תמיד נעים ללקוח להתעסק בעניינים המשפטיים שלשמם הוא נזקק לעוה"ד. לעיתים רוצה לקוח להיות שותף מלא בכל נבכי ההליך, לכן הלקוח צריך להחליט באיזו מידה הוא מעוניין להיות מעורב ולבחור לשם כך את עורך הדין המתאים. לכן עם הבטן שלכם. תשאלו את השאלות תבדקו את האינפורמציה ותקבלו את ההחלטה ע"פ ההרגשה הכללית שנותרה בסיום פגישת ההכרות שלכם עם עוה"ד.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים