zap group mishpati logo

תאונות עבודה - שאלות ותשובות מהפורום

נפגעתם בתאונה בזמן העבודה. את מי צריך לתבוע? מה גובה הפיצוי שמגיע לכם? איזה טופס יש להגיש למוסד לביטוח לאומי? שאלות אלו ואחרות נשאלו בפורום תאונות עבודה. עו"ד שלמה ישראל, מנהל הפורום, השיב

12.03.12
תאריך עדכון: 09.04.24
4 דק'
תאונות עבודה - שאלות ותשובות מהפורום

פיצויים על תאונת עבודה

שאלה: עבדתי במסעדה כמלצר במשך שנתיים וחצי ולפני חודשיים בערך תוך כדי ריצה למטבח החלקתי ושברתי עצם בירך. אני לאחר שחרור מבית החולים בבית ובשיקום. הבוס שלח לביטוח לאומי טופס ראשוני, ורציתי לדעת כמה כסף אני יכול לעשות מהפציעה הזאת והאם אני תובע את המסעדה עצמה או חברת הביטוח שלה?

רוצים לשאול שאלה? היכנסו עכשיו לפורום תאונות עבודה

למציאת עורך דין לתאונות עבודה באתר משפטי

תשובה: אפשרויות התביעה שלך הינן כדלקמן:

1. אתה צריך להמשיך במסלול התביעה שלך בביטוח הלאומי ולהגיש גם תביעה לקביעת דרגת נכותך כתוצאה מהפציעה.
במקרה שתיקבע לך נכות זמנית ו/או צמיתה, תהיה זכאי לקבלת מענק כספי או קצבת נכות חודשית, תלוי בגובה הנכות.

2. אשר לתביעתך השנייה בגין אותה תאונה, תוכל להגיש תביעה לפיצויים נגד מעבידתך ולצרף אליה גם את חברת הביטוח שביטחה אותה.
לשאלתך לעניין גובה הפיצוי, בשלב זה לא ניתן להעריך את גובה הסכום מאחר שהערכה כזו תלויה בהרבה נתונים נוספים שאינם ידועים בשלב זה.

תביעה לאחר קבלת פיצוי

שאלה: האם ניתן לתבוע את מקום העבודה לאחר שכבר קיבלתי פיצוי מחברת הביטוח שהחתימה אותי על טופס שבזה היא מפצה אותי עבור התאונה אע"פ שהיא יודעת שלא הייתי במצב נפשי טוב ולא הבנתי כ"כ על מה אני חותם?

תשובה: אינני סבור שאתה יכול לחזור ולתבוע את המעביד ו/או את המבטחת שלו, לאחר שקיבלת פיצוי בגין אותה תאונה. מצב נפשי לא טוב, אינו מספיק כדי לבטל את חתימתך על ההסכם לקבלת הפיצוי.

תאונת דרכים בזמן העבודה

שאלה: עברתי תאונת דרכים בזמן העבודה ומהתאונה נשברה לי כף הרגל. שמו לי גבס. מיום התאונה כבר עברו חודשיים. ברצוני לשאול שאלה: בשביל לקבל פיצוי כספי מביטוח לאומי חייבת להיקבע לי נכות?

שאלה נוספת- האם עוה"ד הוא זה שמברר ומטפל בנושא מול ביטוח לאומי כדי שיתנו לי אחוזי נכות או שאני זה שצריך לעשות משהו?

תשובה: 1. לביטוח לאומי אפשר להגיש שתי תביעות.

האחת, תביעה לדמי פגיעה עבור עד 3 חודשי חופשת מחלה. בתביעה זו אין צורך בקביעת נכות. התשלום שמגיע לך נעשה על פי משך חופשת המחלה שקיבלת בגין הפציעה, והפיצוי הוא בגין הפסד המשכורת החודשית. השנייה, זו תביעה לקבלת אחוזי נכות ואם הוועדה הרפואית שלצד הביטוח הלאומי תקבע לך נכות, תהיה זכאי לפיצוי לפי שיעור הנכות שנקבעה לך.

2. אם אינך יודע כיצד לפנות לביטוח לאומי, רצוי שתפנה לעו"ד שיטפל לך בתביעה. לשיקולך.

תאונת עבודה שלא אושרה ככזו

שאלה: עבדתי למעלה מ-5 שנים כמוציאת מנות במסעדה, בעקבות העבודה נגרמה לי דלקת חריפה במרפק ובעקבות זאת נאלצתי לעבור ניתוח. הגשתי בקשה לביטוח לאומי להכרה בתאונת עבודה, אך לצערי הבקשה לא אושרה כתאונת עבודה. מה עוד באפשרותי לעשות?

תשובה: האפשרות היחידה שעדיין קיימת בפניך היא, לערער על החלטת הועדה הרפואית.
אינני יודע כיצד ניסית להוכיח את תביעתך, אך לאחר כישלונך, אני מציע שהפעם תעזרי בעורך דין המתמחה בתביעות מהסוג הזה ולא תמשיכי בגפך ללא יעוץ משפטי.

החמרת מצב-תאונת עבודה

שאלה: עברתי תאונת עבודה ונקבעו לי אחוזי נכות. לאחר התאונה יצאתי לשמירת הריון וחופשת לידה וטרם שבתי לעבודתי (עברה שנה). בינתיים מצבי החמיר ופניתי לקופת חולים לקבל אישור על החמרת מצב לביטוח הלאומי, אך הרופא התעסוקתי סרב לתת לי את האישור הזה מכיוון שאני לא עובדת. האם מכיוון שאינני עובדת עקב חופשת לידה ומצבי החמיר לא אוכל לקבל אישור להחמרת מצב בביטוח לאומי?
תשובה: את יכולה להגיש תביעה לביטוח לאומי בגין החמרת מצב (יש טופס מיוחד לכך). תוכלי לבקש שהביטוח הלאומי יפנה אותך לרופא תעסוקה שיקבע אם הוחמר מצבך.

במידה שלא יפנו אותך, תמתיני לאחר חופשת הלידה ואז תפני.

עוד בנושא:

 המדריך להתמודדות מעשית עם תאונות עבודה

תאונת עבודה-המדריך(חלק א')

המדריך לנפגעי תאונות עבודה(חלק ב' עירעורים)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים