zap group mishpati logo

ביטוחי חיים - שאלות ותשובות מהפורום

בן משפחה נפטר. כיצד ניתן להפעיל את ביטוח החיים שלו? עד כמה חשוב ביטוח מנהלים במקום העבודה, והאם חברת הביטוח יכולה לחייב את המבוטחים לעבור בדיקות רפואיות כתנאי להתקיימותו? שאלות אלו ואחרות נשאלו בפורום ביטוחי חיים. עו"ד טל זהבי, מנהל הפורום, השיב

מאת: מערכת משפטי
18.03.12
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
ביטוחי חיים - שאלות ותשובות מהפורום

ביטוח חיים ומשכנתא
שאלה: גיסי נפטר לפני כחודש. היה לו ביטוח חיים. האם כדי להפעיל את ביטוח החיים שלו מספיק לשלוח מכתב לבנק למשכנתאות כדי שיתרת המשכנתא תימחק?

תשובה: במקרה של פטירת אדם שהיה מבוטח בביטוח חיים ריזיקו למשכנתא, יש לפנות אל חברת הביטוח באמצעות טופס מסודר אותו ניתן לקבל בבנק למשכנתאות אליו יש לצרף את מלוא המסמכים (תעודת פטירה, מסמכי אשפוז וכיו"ב).
חברת הביטוח תבדוק את התביעה ובמידה שהתביעה תאושר, יתרת המשכנתא תסולק על ידי חברת הביטוח.

גם אתם רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום ביטוחי חיים

איום על ביטול ביטוח מנהלים
שאלה: לפני כחצי שנה עשיתי ביטוח מנהלים. מצבי הבריאותי טוב וכך גם הצהרתי בטפסים עליהם חתמתי. כעת, משום מה, התבקשתי ע"י חברת הביטוח לבצע בדיקות רפואיות. הנציגים לא הסבירו למה. שאלתי מה יקרה אם אסרב והם אמרו שיבטלו לי את הפוליסה. האם באמת יש באפשרותם לעשות זאת?

תשובה: ביטוח מנהלים הינו ביטוח וולנטרי, וככזה לחברת הביטוח ישנה זכות לבדוק את היקף הסיכון.
במילים פשוטות, אם אין לך כל בעיה רפואית, הסכימי לבדיקה ובכך תפיסי את חברת הביטוח והביטוח יהיה בתוקף.

כספים ומסירת מידע
שאלה: יש צוואה שבה מצווה הנפטר את הכספים בפוליסות לאביו. הבנתי מחברת הביטוח שבפוליסות מצויינים שמות ספציפיים של מוטבים אך חברת הביטוח לא מוכנה לתת אינפורמציה מעבר לזה שיש מוטבים. כדי שאגיש תביעה נגד חברת הביטוח וכנגד המוטבים שמנסים למשוך את הכסף אני צריך לדעת בוודאות מיהם המוטבים. פניתי בשם אביו של הנפטר, אך מסרבים למסור את האינפורמציה גם לו. האם הם חייבים למסור את האינפורמציה לאביו של הנפטר? מה לעשות כדי שימסרו על-מנת שאחליט אם יש להגיש תביעה ושיהיו לי את כל הנתונים לפני הגשת התביעה?

תשובה: חברת הביטוח רשאית לתת פרטים לגבי הפוליסה, לרבות מוטבים רק ליורשים בדין. כדי לקבל פרטים לגבי הפוליסה יש להמציא צו ירושה או צו קיום צוואה.

ביטוח מנהלים
שאלה: שלום, אני בת 26, עובדת במקום העבודה שלי כשנתיים במסגרת של משרה סטודנטיאלית. הסובבים אותי לוחצים עליי לבקש ממקום העבודה לעשות ביטוח מנהלים. במקום העבודה שלי לא מציעים לי. האם זה באמת כ"כ חשוב או שזה בסדר אם אעשה ביטוח מנהלים במקום העבודה הבא שלי?

תשובה: ביטוח מנהלים מכיל רכיבים רבים ביניהם ביטוח במקרה של אובדן כושר עבודה, ביטוח במקרה של נכות מתאונה ועוד.
לעניות דעתי כל אדם חייב להחזיק בביטוח מנהלים שישרת אותו בעת צרה.
המלצתי לך היא לא להמתין ולדרוש ביטוח מהמעביד וכלל שתקדימי, ייטב.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה