zap group mishpati logo

ברשת ומחוץ לה - מפגשים מסוכנים מדי

גבר בן 61 נעצר בחשד לאינוס ילדה בת 13. האם בית המשפט יחמיר איתו כחלק ממגמה שבאה לידי ביטוי לאחרונה?

מאת: עו"ד מירב נוסבוים
01.04.12
תאריך עדכון: 01.04.12
3 דק'

בימים האחרונים פורסם, כי גבר בן 61 נעצר בחשד לאינוס ילדה בת 13, אותה הכיר ברשת האינטרנט כשהייתה בת 11 בלבד. הגבר הכיר את הילדה באחד מאתרי האינטרנט בהם נוהגים ילדים לגלוש, וקשר עמה קשר ממושך שהוביל לבסוף מערכת יחסים אינטימית שנמשכה מספר שנים, במהלכה קיים עמה יחסי מין.

ושוב מתגלה הרשת שאנו כה אוהבים ונהנים מיתרונותיה, בזווית המסוכנת והמאיימת שבה, זו המדירה שינה מעיניו של כל הורה למתבגר או מתבגרת.

הרשת - כר לציידי קטינים
אין ספק, כי ילדינו חשופים ברשת לסכנות של ממש, וכפי שקבע בית המשפט המחוזי, זה מכבר בפסק דינו בעניין אבינעם ברוורמן: "זירת האינטרנט הפכה למלכודת פתאים וכר נרחב לציידי קטינים".

תמימותם של הקטינים מנוצלת על ידי מבוגרים הרוכשים אמונם ובחלקות לשון בונים עמם קשר אמון ובמשך הזמן אף תלות, ועלינו ההורים לפקוח עיניים ולהיות ערים לכל קשר מעורר חשד או התנהגות שונה ותמוהה.

החמרת הענישה
בשל נפיצותה של התופעה בעת האחרונה והסיכון הרב הגלום בה, החלו בתי המשפט להחמיר הענישה הנגזרת בצד עבירות המבוצעות ברשת האינטרנט, אף אם לא הגיעו לכדי מימוש של קשר מיני אסור.

כך בת"פ 2507/08 של בית משפט השלום בתל-אביב, דחתה השופטת מרגולין בקשת בחור צעיר שנאשם בניסיון להטרדה מינית של קטינים ברשת (ניסיון שלא מומש לכדי ביצוע עבירת מין) לבטל הרשעתו בפלילים ולגזור דינו ללא הרשעה שתכתים עתידו.

בית המשפט קבע כי: "בשל הסכנה הגלומה ברשת האינטרנט לביצוע עבירות מין, והקלות הרבה שבביצוע העבירות, ובשל פוטנציאל הפגיעה בקטינים והנזק שעלול להיגרם להם, נדרשת מבחינה ציבורית אמירה ברורה ומפורשת של הנוגעים בדבר, לרבות בתי המשפט, בדבר נפסדותן של עבירות אלה, ואמירה שכזו, ככלל, אינה מתיישבת עם העדר הרשעה."

מובן שהמקרה החדש שפורסם חמור פי כמה, שהרי מקרה זה יצא מתחום הרשת והסתיים בקשר מיני ממושך של אדם כבן 60 עם ילדה צעירה מאד.

במקרה זה, בהנחה כי יש ראיות לביצוע העבירה, אשר כרגע מוכחשת על ידי החשוד, מדובר בעבירת אינוס לכל דבר ועניין של קטינה מתחת לגיל 14.

אינוס בהסכמה?
במקרה הנדון, אין חולק כי החשוד קיים עם הילדה יחסי מין בהסכמתה ולא בכפייה או בכח. למרות זאת, מיוחסת לו עבירה של אינוס, אשר העונש המירבי בצדה הוא 16 שנות מאסר.

זאת, משום שהחוק כלל אינו מכיר בהסכמת קטינה מתחת לגיל 14 לקיום יחסי מין. ההנחה היא, כי בגיל כה צעיר לא ניתן לגבש הסכמה של ממש ושיקול הדעת של קטינה בגיל שכזה נתון בקלות להשפעה מצדו של הבוגר ועל כן אין די בהסכמה שכזו.

בנוסף נטען, כי ההסכמה אף הושגה במרמה, שכן החשוד הציג עצמו בפני הקטינה כגבר בן 32.

החקירה בתיק טרם הושלמה, ובינתיים האריך בית המשפט מעצרו של החשוד בחמישה ימים, בקובעו כי כבר בשלב זה יש בחומר הראיות שהובא בפניו בסיס איתן לחשדות שהועלו.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים
  • מעצר קטינים - בית המשפט שומר על זכויותיהם

    מעצר קטינים - בית המשפט שומר על זכויותיהם

    מעצר קטין שונה ממעצר בגיר. גם המקום בו קטין מושם במעצר, אינו יכול להיות זהה לזו שבו נמצא בגיר. לאחרונה, חל שינוי חברתי ונכרת הקפדה על זכויות הקטינים, אשר מעוגנות בחוק
    6 דק'
  • תביעה אזרחית נגררת להרשעה בפלילים: מדריך

    תביעה אזרחית נגררת להרשעה בפלילים: מדריך

    נפגעתם כתוצאה מעבירה פלילית? מבצע העבירה הורשע? אתם זכאים לפיצוי במסגרת תביעה אזרחית נגררת להרשעה בפלילים, הליך מיוחד ההופך את התביעה האזרחית למהירה יותר
    6 דק'
  • מחיקת רישום פלילי ומשטרתי - מה עושים ומה ההבדל?

    מחיקת רישום פלילי ומשטרתי - מה עושים ומה ההבדל?

    לפניכם מורה נבוכים בנושא של רישום פלילי, והליכים שננקטו נגדכם. קראו ולמדו מתי יש לפנות לעו"ד פלילי, כיצד ניתן למחוק את הרישום (אם בכלל) וכיצד תוכלו לנקות את שמכם הטוב
    6 דק'

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה